میزگردی در خصوص صعود تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا با حضور فاطمه علیپور، مریم ایراندوست، زهره کودایی و بهناز طاهرخانی

میزگردی در خصوص صعود تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا با حضور فاطمه علیپور، مریم ایراندوست، زهره کودایی و بهناز طاهرخانی

پایگاه خبری فوتبالی- فاطمه علیپور سرپرست، مریم ایراندوست سرمربی، زهره کودایی دروازه‌بان و بهناز طاهرخانی کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان روی خط برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت و گو آمدند و در رابطه با صعود تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا و برنامه‌های آتی با هوتن خداپرست مجری برنامه به گفت‌ و گو پرداختند.

به گزارش فوتبالی، فاطمه علیپور در خصوص صعود تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: ما یک فوتبال خاموش رو به حالت شعله ور درآوردیم، فوتبال خاموش ما یک فوتبال بی‌انگیزه و بی‌ادعا بود که شرایط کرونا هم تیم ما را در حالت سکون نگه داشته بود، اما با توجه به نگاه مثبت آقای عزیزی خادم و خانم موسوی این فضا ایجادشد.

زهره کودایی دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان در خصوص مسابقات و شرایط تیم ملی گفت: من بعد از اردوی بلاروس به تیم اضافه شدم، ما چهارماه خیلی سخت و فشرده تمرین کردیم،  هدف اصلی ما صعود به مرحله نهایی مسابقات بود، با پیروزی در بازی اول برابر تیم سرعتی بنگلادش روحیه تیم بسیار بالا رفت و اماده مسابقه با تیم اردن رقیب اصلی در این دوره از مسابقات شدیم، و خداروشکر با تلاش کادر فنی و بازیکنان توانستیم تمام نکات لازم را در زمین بازی اجرا کنیم و برای اولین بار به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صعود کنیم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان در مورد ضربات پنالتی برابر تیم اردن گفت: من در مدت زمان زدن ضربات پنالتی هیچگونه استرسی نداشتم و زمان آن بود که زحمات و سختی‌های که در این چهارماه کشیده بودیم را جبران کنیم.

فاطمه علیپور در همین زمینه اشاره کرد:  اتفاق خوبی که در دو اردوی قبلی ما اتفاق افتاد این بود که ما به همراه خانم درودیان روانشناس تیم بر روی بحث تصویر سازی تیم خیلی تلاش کردیم. در مورد زهره کودایی تمام تیم بر این باور بودند که دروازه‌بان ما دو ضربه از ضربات پنالتی را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در طول زمان زدن ضربات پنالتی فشار زیادی روی کادر فنی تیم بود به حدی که خانم ایراندوست حاضر به نگاه کردن ضربات پنالتی‌ها نبودند.

مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص نحوه انتخاب بازیکنان تیم ملی اظهار کرد:  اولین اردوی ما بعد از مدت زیادی که تیم ملی تشکیل نمی‌شد در اردیبشهت ماه برگزار کردیم، ما ۱۰۰ بازیکن را در اردوهای آماده سازی محک زدیم به علت عدم پخش فوتبال بانوان و نبود آرشیو ما به ناچار تعداد زیادی بازیکن به اردو دعوت کردیم، بعد از ۱۰ اردوی آماده سازی ۲۳ نفر از بازیکنانی که از لحاظ تاکتیکی باهوش بودند و خواسته های کادر فنی را عملی می‌کردند  انتخاب کردیم.

زهره کودایی در خصوص شرایط لیگ داخلی و پرداختی‌ باشگاه‌ها گفت: شرایط لیگ ما نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتره شده ولی هنوز به حده مطلوب نرسیده است، بعضی از تیم‌ها شرایط مالی خوبی ندارند و از امکانات خوبی بهره نمی‌برند و امیداورم با صعود تیم ملی بانوان به جام ملت‌های آسیا نگاه‌ ویژه‌ای به فوتبال بانوان بشود.

مریم ایراندوست در خصوص کیفیت و کم کاستی‌های لیگ فوتبال بانوان گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا در برگزاری مسابقات لیگ روند خوبی داشتیم اما در سال ۹۸ متاسفانه لیگ ناتمام ماند و سال بعد با تصمیم سازمان لیگ تیم‌ها به دو گروه تقسیم شدند که این اتفاق آسیب زیادی هم به باشگاه‌ها و هم به بازیکنان وارد کرد.

وی ادامه داد: اگر شرایط حال حاضر را با زمان شروع لیگ برتر بانوان در سال ۸۶ مقایسه کنیم شرایط خیلی بهتر شده است اما هنوز به فرم ایده ال نرسیده است، هزینه قرارداد یک بازیکن لیگ دسته یک آقایان برابر با بودجه یک فصل تیم بانوان است که این قضیه بسیار دردناک هست.

مریم ایراندوست در مورد تمرین ضربات پنالتی و آنالیز تیم‌ها: قبل از بازی با اردن ما سه جلسه تمرین ضربات پنالتی داشتیم و بازیکنان بدون استرس پشت توپ ایستادند.

بهناز طاهر خانی کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان در همین زمینه اشاره کرد: پنالتی زدن در چنین شرایط خیلی سخت و نفسگیر خواهد بود، من در زمان زدن پنالتی فقط به صعود تیم فکر می‌کردم و به خودم انرژی ‌میدادم.

فاطمه علیپور در خصوص برنامه‌های تیم ملی قبل از برگزاری جام ملت‌های اسیا گفت: برنامه‌ریزی آتی ما منوط به جلسه مشترک با خانم ایراندوست، آقای کامرانی فر و خانم موسوی هست، رقابت ها از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن برگزار می‌شود ما نیاز به اردو و دیدارهای تدارکتی بیشتری خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در همین زمینه اشاره کرد: فدارسیون فوتبال قبل از سفر ما به ازبکستان برنامه مورد نیاز تیم ملی را خواست و خوشبختانه همه چیز مهیا است که از همین هفته اردو ما شروع بشود و بازی های تدارکاتی خوبی فدارسیون فوتبال برای ما در نظر گرفته و خداروشکر که تمام اردوها طبق برنامه پیش رفته  و فکر میکنم که در این چهار ماه باقی مانده باز این اتفاق رقم خواهد خورد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان در خصوص جام ملتهای آسیا و آنالیز تیم ها گفت: برای دور بعد کادر فنی و فدراسیون فوتبال برنامه‌های جدیدی در نظر گرفته اند، ما هم حتما باید با تلاش بیشتر خودمان را برای رویارویی با تیمهای بزرگ آسیایی اماده کنیم و با توکل بر خدا و با تلاش بازیکنان و حمایت های فدارسیون فوتبال بتوانیم به دور بعد هم صعود کنیم.

فاطمه علیپور در خصوص علاقه مندان به فوتبال در بانوان و چگونگی کشف استعدادها گفت: حدود ۲ ما پیش روابط عمومی فدراسیون فوتبال سامانه توسعه فوتبال راه‌اندازی کرد که شرایطی بوجود آمد تا بازکینان مستعد سراسر ایران دسترسی به سامانه داشته باشند و از این طریق به مدارس فوتبال راه پیدا کنند.

کاپیتان تیم ملی در خصوص توصیه به جوانان علاقه مند به فوتبال گفت: پیام من به علاقه مندان فوتبال این است که با تلاش بسیار برای اهداف خودشان بجنگند.

4154