پیش‌بازی ليورپول - منچسترسیتی؛ دیگ جوشان آنفیلد در انتظار شاگردان پپ

پیش‌بازی ليورپول - منچسترسیتی؛ دیگ جوشان آنفیلد در انتظار شاگردان پپ

پایگاه خبری فوتبالی - تیم فوتبال لیورپول امشب در ورزشگاه خانگی خود پذیرای مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر یعنی تیم منچستر سيتی خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، از رقابت های هفته هفتم ليگ برتر انگلستان، امشب یکشنبه یازدهم مهر ماه 1400 مصادف با سوم اکتبر ۲۰۲۱ شاگردان یورگن کلوپ آلمانی در تیم ليورپول از ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران در ورزشگاه آنفیلد و با قضاوت پل تیرنی، داور سرشناس انگلیسی میزبان شاگردان پپ گواردیولای اسپانیایی در تیم منچستر سیتی خواهند بود.

در فوریه سال ۲۰۲۱ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، لیورپول در آنفیلد ۴ بر یک به منچسترسیتی باخت. گوندوغان دو بار، استرلینگ و فودن برای سیتی و صلاح برای لیورپول گلزنی کرده بودند.

لیورپول و منچستر سیتی چهل و هشت مرتبه در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌ اند. بیست برد برای لیورپول ثبت شده و سیتی در یازده بازی برنده بوده است. هفده بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.

منچستر سیتی در سه بازی آخرش مقابل لیورپول که همه آن‌ ها لیگ برتری بوده، شکست نخورده است. در دو بازی سیتیزن ها چهار گل زده‌ اند.

سیتیزن ها در دیدار برگشت فصل قبل موفق شدند در آنفیلد پیروز شوند، اتفاقی برایشان در هفده بازی متوالی لیگ برتری رخ نداده بود. سیتی در هفده بازی قبل از آن در مرسی‌ ساید پنج تساوی و دوازده شکست داشت.

لیورپول از سال ۱۹۵۳ به بعد در دو بازی متوالی در آنفیلد مقابل منچستر سیتی شکست نخورده است. منچستر سیتی در پی شکستن طلسم شصت و هشت ساله است.

لیورپول در هفت بازی آخرش مقابل مدافعان عنوان قهرمانی فقط یک برد داشته، در چهار بازی باخته و به دو تساوی رسیده است. تنها تیمی که برده‌اند منچستر سیتی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بوده است.

محمد صلاح در پنج بازی آخر لیورپول روی شش گل تأثیر مستقیم داشته است. ستاره مصری لیورپول چهار گل زده و دو پاس‌ گل ارسال کرده است.

رحیم استرلینگ وینگر منچستر سیتی در دو بازی از سه بازی آخرش مقابل لیورپول گل زده است. استرلینگ در حالی چنین رکوردی زده که در هشت بازی قبل از آن نتوانسته بود دروازه تیم سابقش را باز کند.

یورگن کلوپ بیش از هر مربی دیگری پپ گواردیولا را برده است. سرمربی لیورپول هشت برد مقابل سرمربی منچستر سیتی دارد.

لیورپول در فصل جدید در هیچ جامی شکست نخورده است؛ ولی برخی اوقات می شد لغزش را در این تیم حس کرد. آن ها هفته قبل سه گل از برنتفورد تازه لیگ برتری شده دریافت کردند، چندی قبل تر از آن به سختی در آنفیلد از سد میلان گذشتند و مقابل چلسی ۱۰ نفره هم، به مدت چهل و پنج دقیقه از رسیدن به گل پیروزی بخش عاجز بودند.

در طرف مقابل، از بازی وسط هفته مقابل پاریسن ژرمن، برای منچستر سیتی فقط غم و اندوه ناشی از فرصت سوزی باقی مانده است. تیم پپ گواردیولا در بازی قبل تر مقابل چلسی فوق العاده بود ولی پس از عدم جذب یک مهاجم مرکزی در تابستان امسال، در سه مورد از ۹ بازی ابتدایی خود در این فصل موفق به گلزنی نشده است.

از سوی دیگر، یورگن کلوپ نیز با کسب ۹ برد از بیست و یک تقابل قبلی با پپ گواردیولا، موفق ترین فرد در مصاف با آن سرمربی محسوب می شود و قطعا می داند کسب دهمین برد، ابتکار عمل را در کورس قهرمانی به آن ها خواهد سپرد. از سوی دیگر گواردیولا پس از بازگشت جمعی از ستارگان مصدومش، تمام آن چه برای کسب یک برد لیگ برتری بزرگ دیگر لازم است را در اختیار دارد.

ليورپولی ها یک فصل سخت را هر طور بود سپری کردند و حالا دوباره یک تیم قدرتمند و مدعی شده‌ اند. لیورپول که چند روز پیش پنج گل به پورتو زد، هفته قبل در اولین بازی با تیمی غیر از تیم‌ های بیگ‌ سیکس متوقف شد و سه گل هم از برنتفورد دریافت کرد، اتفاقی که برای یورگن کلوپ کمی نگران‌ کننده خواهد بود، چرا که قبل از آن فقط یک گل مقابل چلسی خورده بودند. حالا مقابل خط حمله قوی سیتیزن ها کار سختی خواهند داشت. مسئله وقتی نگران‌ کننده‌ تر می‌ شود که به یاد بیاوریم در دیدار قبلی در آنفیلد از سیتی چهار گل خوردند، اما بدون ویرجیل فن‌ دایک. به طور کلی نمی‌ توان گفت لیورپول مثل تیم فصل قبل است و می‌ تواند با گرفتن امتیازهای کامل در دیدار با سیتی صدر جدول را حفظ کند. لیورپول قبل از شکست فصل پیش در هفده بازی خانگی مقابل سیتی دوازده برد و پنج تساوی داشته، حالا هم که هوادارانشان برگشته اند.

سیتیزن ها آن قدر خوب هستند که یک بازی دور از انتظار مقابل ساوتهمپتون باعث شد از آن‌ ها انتقاد شود، اما نگاهی به عملکرد کلیشان تا این جای فصل نشان می‌ دهد باز هم مدعی قهرمانی خواهند بود. سیتی بعد از شکست هفته نخست مقابل تاتنهام دیگر گل نخورده و خط دفاعی مستحکم تیم پپ گواردیولا حالا آزمون سختی مقابل لیورپول خواهد داشت. در واقع دو تیم آماده در خط حمله می‌ توانند خط دفاعی رقیبشان را محک بزنند. اگر چه بردهای اخیر سیتی در لیگ برتر اقتصادی بوده، اما پیروزی مقابل چلسی اهمیت زیادی داشت. چلسی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را از پپ و شاگردانش گرفت و در سه بازی آخر این تیم را برده بود، در نتیجه همان برد یک گله در استمفوردبریج اهمیت دو چندانی داشت. حالا به مصاف لیورپول خواهند رفت که در سه بازی آخر مقابل آن نتایج خوبی گرفته‌ اند، ولی فراموش نکنید مدت‌ ها در آنفیلد ناکام بودند و حالا هم هواداران رقیب بازگشته اند.

تیاگو آلکانتارا و هاروی الیوت، مصدومان لیورپولی ها هستند که قطعا به این بازی مهم نمی‌ رسند. وضعیت ترنت الکساندر آرنولد هم مشخص نیست و احتمال دارد او هم به دیدار با سیتی نرسد. ایلکای گوندوغان تنها مصدوم منچستر سیتی است که در آنفیلد بازی نخواهد کرد. الکساندر زینچنکو هم مصدوم بوده و شاید در ترکیب تیم پپ قرار نگیرد. بنجامین مندی هم که به خاطر مسائل حاشیه ای همچنان غایب سیتیزن هاست.

9404