سوارز: فراموش نمی‌کنم بارسا با من چه کرد/ برای کفش‌طلا، رونالدو و مسی را شکست دادم، پس باارزش‌ترین دست‌آوردم است

سوارز: فراموش نمی‌کنم بارسا با من چه کرد/ برای کفش‌طلا، رونالدو و مسی را شکست دادم، پس باارزش‌ترین دست‌آوردم است

پایگاه خبری فوتبالی - لوئیس سوارز در زمان جدایی از بلوگرانا و پیوستن به اتلتیکو مادرید و حتی بعد از آن نیز آشکارا ناراحتی خود را از نحوه برخورد بارسلونا در تابستان ۲۰۲۰ ابراز کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از شبکه تلویزیونی TVE1، لوئیس سوارز، ملی پوش اروگوئه ای سابق ليورپول و بارسلونا پیش از رقابت های فصل ۲۰۲۰/۲۱ با اتلتیکو مادرید قرارداد امضا کرد و تیم دیگو سیمئونه را برای قهرمانی در لالیگا، برای اولین بار از سال ۲۰۱۳/۱۴ راهنمایی و کمک کرد. سوارز به خبرنگار این شبکه تلویزیونی گفت:

"من به کارما اعتقاد دارم. کارما و سرنوشت، این است که شما را تحقیر می کنند. من فراموش نکرده ام که سال گذشته در پیش فصل بارسلونا منی که به عنوان یک بازیکن حرفه ای آن جا بودم را به تنهایی به تمرین فرستاد تا عصبانی شوم."

سوارز از خاطرات تلخ فصل آخر حضورش در نیوکمپ می‌ گوید:

"من یک حرفه ای بودم و هر روز بدون تنبلی، تمرین می کردم زیرا این کاری است که من باید انجام دهم، من این چنین هستم و این مورد، سرنوشت خود را خواهد داشت."

سوارز در ادامه تاکید کرد که در هر باشگاهی که در اروپا حضور داشته است، رهبر بوده است:

"من این نقش را دوست دارم، دوست دارم این مسئولیت را بر عهده بگیرم. من بازیکنی هستم که برای حضور در جمع نخبگان فوتبال، بسیار جنگیده است و از نظر آماری، این راه سخت را پیموده ام."

مهاجم اروگوئه ای می‌ گوید کفش طلای او، ارزشمندتر از هر جایزه‌ی دیگری است:

"برای من، این یک جایزه فردی نیست که آن ها بخواهند با رای دادن به من بدهند! من همیشه این را می گویم من در دوران کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، دو کفش طلا گرفتم و باید به آن افتخار کنم زیرا از نظر تعداد آن ها را شکست داده‌ ام. نه این که مردم به من رای داده باشند که البته این هم ارزش زیادی دارد. من زمانی که لئو در بارسلونا حضور نداشت، مسئولیت آن را بر عهده گرفتم. ما مقابل رئال بازی کردیم و من بدون لئو سه گل به ثمر رساندم. در لیورپول موارد مشابهی وجود داشت که استیون جرارد که الگو و معیار اسطوره بودن در آن تیم برای ما بود، آن جا نبود. در آژاکس من با ۲۱ یا ۲۲ سال سن کاپیتان بودم. من مجبور بودم شرایطی را تجربه کنم که برای آن ها بسیار ارزش قائل هستم. باید افتخار کنم که به باشگاهی مانند اتلتیکو آمدم و بسیاری از مردم در نقل و انتقالات معتقد بودند که من در حال افت بودم."

سوارز می‌ گوید رفتنش به اتلتیکو به پیشرفتش کمک کرده است:

"این نشان دهنده بلندپروازی من بود نه این که از پیروز شدن خسته شده باشم؛ می خواهیم این باشگاه به رشد خود ادامه دهد و خب سال گذشته ما کاری منحصر به فرد انجام دادیم. همان طور که مربی گفت، من مسئولیت منطقه حمله را بر عهده می گیرم اما از این مسئولیت نیز لذت می برم زیرا زندگی با این فشار خوب است."

سوارز درباره احتمال حضور ژاوی هرناندز، هم تیمی سابق خود در بارسلونا به عنوان جایگزین رونالد کومان در نیوکمپ نیز صحبت کرد:

"به عنوان یک هوادار فوتبال و با توجه به کارهایی که او به عنوان بازیکن انجام داده است، فکر نمی کنم امروز، فردا یا پس فردا زمان مناسبی برای هدایت بارسلونا باشد. ژاوی باهوش است و سختی های باشگاه را می داند. او باید به وقتش به تیم خود برگردد. زیرا او هم تیمی های سابقی در این باشگاه دارد که در صورت پذیرش این مسئولیت، باید برای آن ها تصمیم گیری کند و این موضوع، کار دشواری خواهد بود."

9404