جنجال در فوتبال زنان آمریکا؛ اعتصاب به خاطر پرونده رسوایی جنسی

جنجال در فوتبال زنان آمریکا؛ اعتصاب به خاطر پرونده رسوایی جنسی

پایگاه خبری فوتبالی - دنیای فوتبال زنان دوباره به خاطر یک جنجال بزرگ مورد توجه قرار گرفته است و این بار جنجال آزار جنسی باعث شده تا برخی از مدیران فوتبال زنان در آمریکا برکنار شوند و یک اعتصاب جمعی برای این هفته راه افتاده است.

به گزارش فوتبالی، نشریه اتلتیک گزارش داده است که دو بازیکن سابق فوتبال زنان آمریکا از پل رایلی 58 ساله، مربی تیم نورث کارولینا به اتهام آزار جنسی شکایت کرده اند و این مربی بلافاصله از تیمش در لیگ فوتبال زنان آمریکا اخراج شده است. 

رایلی یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال زنان آمریکا است که اتهامات آزار جنسی را بی اساس و کاملا کذب خوانده است اما با این وجود اعتراض جمعی بازیکنان باعث شده تا بازیهای این هفته لغو شوند. از سویی دو تن از مدیران لیگ زنان آمریکا برکنار شده اند و گفته می شود که حداقل پرونده سه نفر در این باره باز شده است.

سینیاد فارلی و مانا شیم دو قربانی پرونده هستند که با حمایت کامل از جانب بازیکنان فوتبال زنان آمریکا مواجه شده اند. از سویی هیئت مدیره لیگ فوتبال زنان آمریکا نیز جمعه شب خبر برکناری لیسا بایرد و لیسا لوین دو تن از مدیران این لیگ را تایید کرده است. بایرد هر چند که در بیانیه ای از اعتصاب حمایت کرد  و کل مسئولیت این پرونده را پذیرفت اما در بیانیه خود عذرخواهی نکرد و همین مسئله به اخراجش منجر شد. 

از سویی فیفا نیز در صفحه توییترش اعلام کرده است که تحقیقات را در مورد این جنجال جنسی آغاز خواهد کرد تا مقصران پرونده و افرادی که در لاپوشانی آن نقش داشته اند، محکوم شوند.

4125