پیش‌بازی اتلتیکومادرید - بارسلونا؛ سیمئونه این بازی را تبدیل به آخرین خاطره کومان می‌کند؟

پیش‌بازی اتلتیکومادرید - بارسلونا؛ سیمئونه این بازی را تبدیل به آخرین خاطره کومان می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی - از مسابقات هفته هشتم لالیگای اسپانیا امشب شاگردان دیگو سیمئونه در اتلتیکو مادرید میزبان شاگردان رونالد کومان در بارسلونا خواهند بود.

به گزارش فوتبالی، از سری رقابت های قهرمانی لیگ فوتبال کشور اسپانیا و در حساس ترین دیدار از هفته هشتم این مسابقات، تیم اتلتیکو مادرید میزبان تیم بارسلونای بحران زده است. این بازی امشب شنبه دهم مهر ماه 1400 مصادف با دوم ماه اکتبر 2021 از ساعت 22:30 به وقت تهران در استادیوم واندا مترو پولیتانو و با قضاوت خوان مارتینز مونوئر داور اسپانیایی برگزار خواهد شد.

در آخرین رویارویی این دو تیم که در چهارچوب همین مسابقات لالیگای اسپانیا هم برگزار شده بود، در تاریخ هشتم می ۲۰۲۱ و در یکی از مهم‌ ترین بازی‌ های فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لالیگای اسپانیا در جدالی مهم برای کورس قهرمانی، بارسلونا و اتلتیکو مادرید در ورزشگاه نیوکمپ با نتیجه مساوی بدون‌ گل به کار خود خاتمه دادند.

بارسلونا در چهار بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ ها مقابل اتلتیکو مادرید پیروز نشده است. اتلتیکو دو پیروزی داشته و دو دیدار مساوی شده است.

در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ بعد از ۱۰ سال و چند ماه اتلتیکو مادرید موفق شد در لالیگای اسپانیا رقیبش بارسلونا را شکست دهد. در آن دیدار اتلتیکو مادرید با یک گل برنده شد.

رکورد شکست‌ ناپذیری تیم بارسلونا در حالی فصل قبل مقابل شاگردان سیمئونه به پایان رسید که آبی اناری ها در بیست بازی متوالی لالیگایی از این حریف شکست نخورده بودند.

یکی دیگر از رکوردهایی که در دیدار اتلتیکو مادرید و بارسلونا به پایان رسید، آمار مربوط به گلزنی این دو تیم بود. در چهارده بازی متوالی، نبرد این دو تیم اسپانیایی گل داشت؛ تا بازی قبلی که با تساوی صفر صفر به پایان رسید.

نکته جالب این جاست که رونالد کومان در حالی شدیدا تحت فشار است که در شش بازی ابتدایی لالیگا بهتر از فصل پیش نتیجه گرفته است. فصل قبل تا بازی ششم تیمش فقط هشت امتیاز داشت و دو مسابقه را باخته بود، ولی این فصل دوازده امتیاز از همان تعداد بازی کسب کرده و تا کنون هم باختی ندارد.

تیم دیگو سیمئونه در ۱۰ بازی آخر خانگیش در لالیگا شکست نخورده است. لوانته آخرین تیم و تنها تیم فصل قبل بود که در واندا متروپولیتانو در ماه فوریه گذشته اتلتیکو مادرید را مغلوب کرد.

فصل قبل بارسلونا با هدایت رونالد کومان در هیچ یک از بازی‌ های لالیگایی موفق نشد مقابل اتلتیکو مادرید گل بزند.

اتلتیکو مادرید در آخرین بازی خود قبل از مصاف امشب با بارسلونا که مقابل میلان انجام شد، ممکن بود وارد بحران شود که به لطف درخشش به موقع آنتوان گریزمان و گل دقایق پایانی سوارز، توانست یک بازگشت خوب را در سن سیرو داشته باشد تا به نوعی ناکامی هفته قبل مقابل آلاوز را به دست فراموشی بسپارد. اتلتیکو مادرید فصل گذشته توانست پس از نزدیک به 10 سال بارسلونا را در لالیگا شکست دهد و آن چهار امتیاز مقابل بارسلونا که شامل برد در بازی رفت و تساوی در نیوکمپ در بازی برگشت می‌ شود، آن ها را به قهرمانی در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا رساند؛ این بار به نظر می رسد که اتلتیکو مادرید نسبت به فصل قبل تقویت شده اما اوضاع حریفشان نسبت به سال گذشته بدتر شده است. روخی بلانکوس به احتمال قریب به یقین آخرین حریف رونالد کومان روی نیمکت بارسلونا خواهد بود.

اما در سمت مقابل، شمارش معکوس برای اخراج رونالد کومان شروع شده است. بارسلونا در مقطع مشابه با فصل قبل لالیگای اسپانیا چهار امتیاز هم بیشتر گرفته، ولی هواداران تیم خوب متوجه می‌ شوند که پیشرفتی نکرده‌ اند و دو باخت تحقیرآمیز در لیگ قهرمانان اروپا به خوبی نشان می‌ دهد که عملاً کاتالان‌ها ها از جمع بزرگان قاره‌ سبز خارج شده‌ اند. نمایش بلوگرانا اصلا دلپذیر نیست و حتی دلخوشی موقت به گل تماشایی آنسو فاتی در دیدار قبلی و بازگشت شماره ۱۰ جدید هم نمی‌ تواند نشانه‌ ای برای ماندگاری مرد هلندی باشد. هر نتیجه‌ ای به جز برد، خوان لاپورتا را حتی با وجود ضرر بزرگ باشگاه بارسلونا، برای امضای حکم اخراج کومان مصمم‌ تر خواهد کرد. به نظر می‌ رسد دیدار مقابل اتلتیکو مادرید یکی از مهم‌ ترین بازی‌ های تاریخ بارسلونا باشد، چرا که شاید دوران جدیدی بعد از آن در این تیم شروع شود.

به هر حال، حالا همه می دانند حال و روز بارسلونا از چه قرار است. کومان به احتمال قریب به یقین امشب برای آخرین بار نامش به عنوان سرمربی بارسلونا در کادر تصویر به نمایش گذاشته خواهد شد و البته به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش از روی نیمکت نیست و این اصلا آن پایانی نخواهد بود که اسطوره هلندی در روز ورود، تصورش را می کرد. برای بارسلونا البته هنوز خیلی دیر نشده است و این تیم می تواند با شروع یک روند خوب، کارش را برای قهرمانی لالیگا ادامه دهد.

در طرف دیگر ماجرا، تیم دیگو سیمئونه خوب شروع کرد. پا به‌ پای رئال‌ مادرید پیش رفته بودند و چهار برد و دو تساوی داشتند تا این که هفته قبل به آلاوس باختند. با این حال اتلتیکو مادرید شرایطی ندارد که تصور کنیم نمی‌ تواند فاصله امتیازی با رئال‌ مادرید را جبران کند و از کورس خارج خواهد شد. در لیگ قهرمانان اروپا به برد دقیقه آخری ارزشمند و روحیه‌ بخش مقابل میلان رسیدند و حالا آماده هستند تا یکی از رقبا را کاملاً از میدان به در کنند. سیمئونه به خوبی می‌ داند شرایط کاتالان‌ ها بحرانی است و با این برد به نوعی دو هدف را با یک تیر خواهد زد که یکی با امتیاز گرفتن در یکی از سخت‌ ترین بازی‌ های فصل به بالای جدول نزدیک‌ تر خواهد شد و دیگری شرایط رقیب نزدیکش را بیش از پیش به هم خواهد ریخت. به نظر می‌ رسد کورس قهرمانی این فصل با حضور اتلتیکو و رئال داغ‌ تر خواهد شد.

تنها مصدوم اتلتیکو مادرید، کیران تریپیر است که البته او هم به احتمال زیاد به نبرد بزرگ هفته خواهد رسید. سرخیو آگوئرو، عثمان دمبله و مارتین بریتویت عناصر تهاجمی بارسلونا به این بازی نمی‌ رسند. جوردی آلبا و آلخاندرو بالده هم مصدوم هستند که احتمالاً به این جدال مهم خواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم:

اتلتیکومادرید: اوبلاک، ساویچ، خیمنس، ارموسو، تریپیر، کوکه، یورنته، کاراسکو، گریزمان، لمار و سوارز

بارسلونا: تراشتگن، مینگسا، گارسیا، پیکه، دِست، پدری، فرنکی دی‌ یونگ، بوسکتس، کوتینیو، دپای و فاتی

9404