کومان: به عشق بارسا این‌جا هستم/ رفتن مسی، بدترین لحظه‌ من در بارسا بود

کومان: به عشق بارسا این‌جا هستم/ رفتن مسی، بدترین لحظه‌ من در بارسا بود

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی هلندی بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی فردای تیمش مقابل اتلتیکو مادرید شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های اسپانیایی، پس از شکست سه بر صفر بلوگرانا برابر بنفیکا در لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا فردا شب باید در یک بازی بسیار دشوار در ورزشگاه واندا متروپولیتانو به مصاف اتلتیکو مادرید برود.

رونالد کومان، سرمربی هلندی بارسلونا مطابق همیشه در نشست خبری پیش از دیدار مهم برابر شاگردان دیگو سیمئونه حاضر شد و درباره این بازی حساس صحبت کرد. کومان پس از ورود به این جلسه گفت:

"من جمله ای از لوئیس فن خال به یاد دارم. صبح به خیر دوستان مطبوعات. چه خوب!"

ادامه صحبت های کومان در این نشست خبری را می خوانید:

دوئل سبک های مختلف؟

"آن ها سال گذشته قهرمان لالیگا شدند و به دلیل انجام بازی های خوب، شایسته آن هم بودند. اتلتیکو مادرید بسیار رقابت پذیر است. پیدا کردن فضا در زمین آن ها واقعا دشوار است و اتلتیکو مادرید در زمین خود خیلی خوب دفاع می کند. آن ها تیم بزرگی هستند و ما باید سعی کنیم تا آخرین لحظه خوب باشیم، پاس بدهیم و به دنبال فضا باشیم. مطمئنا ما با گل کردن شانس هایمان برابر بنفیکا، سه امتیاز را گرفته بودیم. برای پیروزی باید گلزنی کنیم."

فن خال گفت شما در حال رفتن هستید؟

"من هنوز هستم و می مانم!"

چگونه می توان شرایط را تغییر داد؟

"ما باید خیلی چیزها را عوض کنیم و تیم را به بالا بازگردانیم. ما باید از برنامه پیروی کنیم و این به نتایج بستگی ندارد. طبیعی است."

آیا این بازی آخر شما است؟

"باشگاه واقعا به من چیزی نگفته است. رئیس امروز در باشگاه بود، اما من او را ندیدم. مثل همیشه امروز هم تمرین کردم. من گوش و چشم دارم و وضعیت را درک می کنم، اما رئیس را ندیدم."

آیا شکست آینده شما را مشخص می کند؟

"این سوال برای فردا است. من مهم ترین چیز نیستم، بلکه باشگاه مهم ترین چیز است. من به عشق باشگاه این جا هستم. از روز اول در شرایط دشواری به باشگاه آمدم و از روز اول همه چیز پیچیده به نظر می رسید. هر کسی نظر خود را دارد، اما من به بازیکنانم علاقه دارم و آن ها را برای بازی آماده می کنم."

رابطه شما با رئیس لاپورتا صمیمی است؟

"به این سوال پاسخ نمی دهم!"

کار شما؟

"من از دفاع در مورد کارم خسته شده ام. ما کارهای مهمی انجام دادیم و تغییراتی را برای باشگاه پیش بینی کردیم. افرادی هستند که فکر می کنند باشگاه به زمان نیاز دارد و احترام وجود ندارد. من می خواهم روزی صحبت کنم و آن چه را که فکر می کنم بگویم."

استفاده بیشتر و بهتر از بازیکنان با حضور سرمربی دیگر؟

"من نمی دانم که سرمربی دیگر می تواند بیشتر استفاده کند یا خیر. جوانان زیادی این جا هستند. صحبت های زیادی در مورد سیستم وجود دارد و دلیل آن، این است که بعضی بازیکنان در دسترس نیستند. هیچ افراطی وجود ندارد. من اگر کیسه پول داشتم، اکنون مسی را داشتم و بازیکنان دیگری برای تسلط و پرس وجود داشتند. اگر ما یک وینگر چپ پا داشتیم، بازی برایمان بهتر می شد. اگر مهاجمان ریکاوری کنند تیم قدرتمندی خواهیم داشت. جوانان هم بازی می کنند و آن ها شایسته این فرصت هستند."

آیا نسبت به شما کمبود احترام وجود دارد؟

"نیازی به پاسخگویی نیست. طبیعی است که شما مهم هستید. می توانید انتقاد کنید یا کمک کنید، اما خوب یا بد بودن مسأله نیست. موضوع، این نوع رفتار با من است."

حالتان چه طور است؟

"می توانست بهتر باشد."

بهترین و بدترین زمان؟

"امضا قراردادم بهترین لحظه و خروج مسی، بدترین لحظه حضور بوده است."

دشواری رقابت با تیم های بزرگ و مشکل اصلی در این زمینه؟

"عدم تعادل. ما مهاجمان کمی در اختیار داریم. آنسو در راه بازگشت است. او دوام آورده است اما پس از مدت زمان طولانی، کمی مشکل داشتن طبیعی است. ما بازیکنان با سرعت بالا و توانایی موفقیت در موقعیت های یک در برابر یک را نداریم و همین موضوع باعث ایجاد فضاها می شود. ما کارایی لازم را نداریم. اتلتیکو مادرید موقعیت های کمتری نسبت به ما ایجاد کرده است، اما آن ها می توانند با یک شوت، یک گل داشته باشند."

جوردی کرایوف؟ 

"این درست است که از روز اول که او به باشگاه آمد، به من گفت که در این باشگاه سرمربی نخواهد بود. من هر روز با او صحبت می کنم و حرف هایی که زده می شود، بین خودمان می ماند."

9404