گزارش: ۶ کاپیتان فولاد و ثبت دو قهرمانی!

گزارش: ۶ کاپیتان فولاد و ثبت دو قهرمانی!

پایگاه خبری فوتبالی- چهار بازیکن از تیم کنونی و دو عضو کنونی کادرفنی فولاد سابقه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را با این باشگاه در کارنامه دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تیم فولادخوزستان پس از تغییرات مدیریتی و کادرفنی خود را برای لیگ بیست و یکم آماده می‌کند. قرمزپوشان اهوازی که در آخرین دیدار رسمی خود موفق به کسب جام برای این باشگاه با بسته بودن پنجره برای مسابقات فصل آتی خود را آماده می‌کنند.

 نکته جالب در تیم کنونی فولاد این است که چهار کاپیتان اصلی قرمزپوشان اهوازی علاوه بر جام حذفی، در تیم قهرمان لیگ سیزدهم نیز حضور داشتند.

 ایوب والی که از سال ۱۳۸۶ تا کنون در فولاد حضور دارد، در این تیم نماد تعصب و غیرت به حساب می‌آید و البته محبوب هواداران است. والی که مصدومیت بدموقع در یکی از بهترین سال‌های فوتبالی اش او را فصل قبل از ترکیب دور کردن حال انگیزه فراوان دارد تا بتواند به تیم محبوبش کمک کند و همراه با دیگر فولادمردان باعث شادی هواداران خود شوند. والی که در مقاطع مختلف پیشنهادهای خوبی در نقل و انتقالات به دستش رسیده بود اما همیشه به آن‌ها نه گفت تا فولادی بماند و حضور بازیکنی مثل والی در فولادخوزستان می‌تواند به آرامش تیم کمک کند و قطعا تجربه‌اش به کار قرمزپوشان خواهد آمد.

ساسان انصاری نیز به جز دو قهرمانی با فولاد، یک قهرمانی با تراکتور در جام حذفی نیز در کارنامه دارد. او که از لیگ سیزدهم پاس گل و گل‌های خود را در لیگ برتر آغاز کرده در هشت فصل اخیر توانسته همیشه یکی از ستاره‌های لیگ برتر باشد. او پس از لوسیانو پریرا عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه فولاد را در اختیار دارد و با توجه به قرارداد دو ساله‌ای که با فولاد دارد، می‌تواند همچنان تعداد گل‌هایش برای تیم محبوبش را بیشتر کند. او در مجموع ۵۳ گل در تاریخ لیگ برتر به ثمر رسانده که ۳۲ گل از آن را برای فولاد زده است. انصاری همچنین ۱۱ پاس گل داده و ۹ پنالتی کسب کرده است. او هشت فصل در لیگ برتر و دو فصل در  لیگ‌های پایه با پیراهن فولاد به میدان رفته و یکی از با سابقه ترین بازیکنان این تیم به حساب می‌آید. انصاری در زمان کی‌روش و اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شده و یک بازی ملی برابر عراق نیز در کارنامه دارد.

 لوسیانو پریرا نیز دیگر بازیکنی است که این دو عنوان را با فولاد به دست آورده است، او البته با سپاهان نیز قهرمانی در لیگ برتر را نیز در کارنامه دارد و یکی از اهداف نقل و انتقالات استقلال در بازار بود که با درخواست عبدالله ویسی و پیگیری حمیدرضا گرشاسبی در فولاد ماندنی شد. او با ۸۶ گل عنوان بهترین گلزن خارجی لیگ برتر را مال خود کرده است و در مجموع رتبه چهارم را پس از غلامرضا عنایتی، مهدی رجب زاده و آرش برهانی در اختیار دارد. این پیرمرد برزیلی که گل زدن را بیش تر از هرچیزی بلد است قطعا می‌تواند دوباره یکی از ستاره های لیگ برتر باشد.

 احمد عبدالله‌زاده دیگر بازیکن با سابقه فولاد با دو قهرمانی است که اولین بازی خود برای تیم فولاد را در زمان مجید جلالی انجام داد و یکی از بازیکنان جوان فولاد در قهرمانی لیگ سیزدهم بود. او که در زمان کی‌روش و در ترافیک هافبک‌های قدرتمند به تیم ملی دعوت می‌شد و ۶ بازی ملی در کارنامه دارد. او به جز دو فصل که مجبور به جدایی از فولاد شد، در تمامی دوران فوتبالش در این باشگاه توپ زده است و اکنون یکی از بازیکنان باتجربه تیم به حساب می‌آید.

به جز این چهار بازیکن ناجی بداوی و سید محمد علوی نیز علاوه بر قهرمانی در لیگ چهارم در جام حذفی نیز موفق به کسب قهرمانی شده‌اند. بداوی تنها فردی است که هم به عنوان مربی و هم بازیکن قهرمانی داشته و علوی نیز هم به عنوان بازیکن و هم مدیر تیم این دو عنوان قهرمانی را در کارنامه دارد. بداوی و علوی که جز نسل طلایی فولاد در تیم ملی هستند نیز در مقطعی از زمان حضورشان در فولاد بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته‌اند تا ۶ کاپیتان با دو قهرمانی در این باشگاه حضور داشته باشند.

 البته از تیم کنونی علاوه بر تمام بازیکنان که در قهرمانی حذفی حضور داشتند، عبدالله ویسی سرمربی به همراه ایمان مبعلی و ابراهیم میرزاپور دو عضو کادرفنی در قهرمانی‌ فولاد در لیگ چهارم نیز حضور داشتند. این جمع امیدوارند تا بتوانند بازهم برای فولاد یک موفقیت بزرگ دیگر کنار هم به دست بیاورند.

۴۱۵۴