سوال روز؛ رادوشوویچ بعد از بازی با الهلال می‌رود؟

سوال روز؛ رادوشوویچ بعد از بازی با الهلال می‌رود؟

پایگاه خبری فوتبالی-آیا دروازه بان قرمزها پس از بازی مقابل الهلال از جمع بازیکنان پرسپولیس جدا خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، بوژیدار رادوشوویچ که در 5 سال اخیر به عنوان دروازه‌بان ذخیره در ترکیب قرمزها حضور داشته، در حالی این روزها در تمرینات تیمش حضور دارد که مطابق همیشه از وضعیت مالی خود در پرسپولیس رضایت ندارد.

این دروازه بان کروات که تا پایان لیگ بیست و دوم با پرسپولیس قرارداد دارد پس از اینکه مطلع شد بخشی از طلب فصل گذشته همبازیانش پرداخت شده و سر او بی کلاه مانده، از رفتار باشگاه ناراحت شده تا باز هم ساز جدایی را کوک کند.

رادو پس از اطلاع از این موضوع در واکنش به رفتار باشگاه پرسپولیس گفته است:" یکسری کارها نرمال نیست! اینکه باشگاه بین بازیکنان خودش فرق بگذارد قشنگ نیست. من نمی‌دانم چه چیزی بگویم؟ چرا باید همه پول بگیرند و فقط من هیچی! این بار دیگر تحمل نمی‌کنم. بله، بارها این اتفاق افتاده و من هم کوتاه آمدم ولی این مرتبه می‌دانم چه کار کنم!"

او که در زمستان 1397 با مشکلات دریافت پاداش مواجه بود و همچنین حقوقش به موقع پرداخت نمی شد،اما این موضوع در سال بعدی بدتر شد و در سال 1399 به اوج خود رسید. به طوری که او پس از فینال آسیا ابتدا یک نامه به فیفا نوشت و وضعیتش را اطلاع داد و سپس در نامه ای به باشگاه پرسپولیس، آنها را در جریان امور قرار داد و می‌توانست با نامه سوم، جدایی اش را قطعی کند که چنین کاری نکرد.

بزرگترین چالش بین رادو و باشگاه پرسپولیس در خرداد 1400 رخ داد، جایی که او خسته از وعده‌های تکراری راه کرواسی را در پیش گرفت و انگار مدیران باشگاه پرسپولیس هم چندان از این موضوع ناراحت نبودند چرا که احتمالا نمی‌خواستند برای یک دروازه‌بان ذخیره پرداخت با ارز خارجی داشته باشند. با این حال با پادرمیانی یحیی گل‌محمدی او راضی به بازگشت شد تا پیش از دربی جام حذفی روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

قرارداد سفت و سختی که انصاری‌فرد با رادوشوویچ امضا کرده، سبب شده تا دست و پای مدیران کنونی پرسپولیس برای فسخ قرارداد با این گلر کروات بسته بماند و یحیی رادو را برای فصل آینده در جمع شاگردانش حفظ کند اما گویا مدیران قرمزها با رفتارهای غیرحرفه ای در این مدت قصد دارند باز هم آتش اختلافات را با این دروازه بان کروات شعله‌ور تر کرده و او را برای شکایت به فیفا تحریک کنند.

رادو در بخش دیگری از گلایه های خود از مدیران پرسپولیس گفته است: "مثل اینکه من باید دستمزدم را از طریق فیفا بگیرم. اینجا همین جوری است و ارزشی برای ما قائل نیستند. درحالی که من هم مثل بقیه تمرین می‌کنم ولی اینکه بازی نمی‌کنم نباید دلیلی برای نریختن پولم باشد. دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. گفتم که دیگر نمی‌توانم این شرایط را تحمل کنم و بعد از بازی با الهلال دیگر خداحافظ پرسپولیس!"

آنچه مشخص است اگر رادو همین حالا قراردادش را فسخ و در فیفا شکایت کند و پرونده حقوقی به نفعش خاتمه یابد، رقمی بالغ بر 750 هزار یورو را از باشگاه پرسپولیس طلبکار خواهد شد. رقمی که باشگاه پرسپولیس با آن می‌تواند برای دو سال رادو را حفظ کند و خیالش از دروازه بان ذخیره راحت شود اما در صورت جدایی و شکایت او، علاوه بر این مبلغ باید هزینه خرید دروازه بانی جدید را هم بپردازد، این در حالی است که پنجره نقل و انتقالاتی قرمزها به دلیل بدهی به کالدرون و دستیارانش همچنان بسته مانده است.

باید منتظر ماند و دید مدیران پرسپولیس تا قبل از بازی مقابل الهلال به رادو پرداختی خواهند داشت یا او پس از بازی مقابل الهلال تصمیم خود مبنی بر جدایی و شکایت از پرسپولیس را اجرایی خواهد کرد.

7655