عکسی که فاجعه تاکتیکی بارسلونا را نشان می‌دهد؛ فضای خالی و مهاجمان آزاد بنفیکا

عکسی که فاجعه تاکتیکی بارسلونا را نشان می‌دهد؛ فضای خالی و مهاجمان آزاد بنفیکا

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا شب گذشته در هفته دوم از دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه سه بر صفر مقابل بنفیکا شکست خورد و یک فاجعه تاکتیکی تمام عیار توسط رونالد کومان و تیمش رقم زده شد.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا هر دو بازی اول خود در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را با نتیجه سه بر صفر باخته است و بدین ترتیب اوضاع برای آبی و اناری ها بسیار به هم ریخته است و این تیم اکنون در آستانه حذف از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته است.

انتقادات از رونالد کومان بسیار زیاد شده است و بسیاری معتقدند که رونالد کومان عامل اصلی وضع کنونی و فاجعه‌ای است که در بارسلونا رقم خورده است. با بررسی بازی بارسلونا مقابل بنفیکا از لحاظ تاکتیکی می توان فهمید که منتقدان کومان چندان هم بیراه نمی گویند.

در تصاویری که از آنالیز تاکتیکی بازی وجود دارد، می شود دید که خط دفاعی بارسلونا چقدر ضعیف عمل کرده است و تاکتیک رونالد کومان در فاز دفاعی و استفاده از سه مدافع وسط و در ادامه تغییر دادن آن، چقدر بی فایده بوده است، چرا که همانطور که در تصاویر مشخص است، فضای خالی زیادی مقابل دروازه بارسلونا در بازی دیشب وجود داشت و مهاجمان بنفیکا کاملا آزاد بودند و توانستند از آن فضا ها به خوبی استفاده کنند و به پیروزی قاطعانه‌ای دست پیدا کنند.

1470