گزارش ایرنا/ فدراسیون والیبال و «بردیا سعادت»؛ از پنهان‌کاری تا اولتیماتوم بی‌فایده

گزارش ایرنا/ فدراسیون والیبال و «بردیا سعادت»؛ از پنهان‌کاری تا اولتیماتوم بی‌فایده

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون والیبال در ماجرای «بردیا سعادت» چند بار وعده‌های بی‌نتیجه داد. در نهایت هم نتوانست از این بازیکن در مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان استفاده کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، مصدومیت امیر غفور در لیگ ملت‌های والیبال، این فرصت را به صابر کاظمی و بردیا سعادت ۲ پشت‌خط‌زن جوان تیم ملی والیبال ایران داد تا توانایی‌های خود را نشان دهند. درخشش این ۲ بازیکن، توجه بسیاری از مردم علاقه مند به والیبال را به خود جلب کرد. اما زمانی که نوبت به انتخاب فهرست تیم ملی برای اعزام به المپیک توکیو رسید، ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی ایران، تجربه غفور را بر جوانی سعادت ترجیح داد.

وقتی سعادت از تیم ملی خط خورد، با هماهنگی فدراسیون والیبال راهی کره‌جنوبی شد تا به تیم باشگاهی خود بپیوندد. سعادت با باشگاه ویکستورم کره‌جنوبی قرارداد داشت و بر اساس خبری که ۲۹ تیرماه در سایت فدراسیون والیبال منتشر شد، «با موافقت بهروز عطایی سرمربی تیم جوانان و مجوز فدراسیون والیبال» به این کشور سفر کرد تا علاوه بر ثبت نهایی قراردادش در مسابقات کوو کاپ هم شرکت کند.

قرار بود این مسابقات یک هفته طول بکشد و سعادت هم اول شهریور به ایران برگردد تا در تمرینات تیم جوانان حاضر شود. عطایی که همزمان با سرمربیگری تیم جوانان، هدایت تیم ملی ایران در مسابقات بزرگسالان آسیا را هم بر عهده داشت، روی سعادت حساب ویژه‌ای باز کرده بود.

اما اول شهریور گذشت و خبری از سعادت نشد. فدراسیون والیبال روز دوم شهریور از «اولتیماتوم» خود به باشگاه کره‌ای خبر داد. فدراسیون مدعی شد که در صورتی که سعادت همین امروز به ایران نیاید، کارت بازی او را برای فصل جدید مسابقات تائید نخواهد کرد. ناگفته پیدا بود که خود مسوولین فدراسیون هم می‌دانستند که اولتیماتوم آنها هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت زیرا حتی اگر سعادت در همان روز هم از باشگاه خود جدا می‌شد، برای رسیدن به تهران بیش از یک روز زمان احتیاج داشت.

همانطور که انتظار می‌رفت، اولتیماتوم فدراسیون هیچ تاثیری نداشت. فهرست تیم ملی بزرگسالان برای مسابقات قهرمانی آسیا، بدون نام سعادت اعلام شد. این بار فدراسیون ادعای جدیدی مطرح کرد. هشتم شهریور سایت فدراسیون در خبری با این ادعا که «تکلیف روشن شد»، اعلام کرد که سعادت در جریان مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن، به اردوی تیم ملی می‌پیوندد. برنامه این بود که این بازیکن در اردوی تیم ملی تمرین کند و آماده شرکت در رقابت‌های جوانان جهان شود.

این بار هم ادعای فدراسیون پوچ درآمد و سعادت نه‌تنها تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا از کره‌جنوبی خارج نشد، بلکه در آستانه مسابقات جوانان جهان هم دیرتر از همه اعضای تیم به ایتالیا رسید.

یک روز پس از اینکه سعادت برای شرکت در مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان به ایتالیا رفت، پدر او در اینستاگرام مدعی شد که این بازیکن برای اینکه فرصت حضور در مسابقات جهانی را پیدا کند، قرارداد خود را با باشگاه ویکستورم فسخ کرده است. البته صحت این ادعا هم خیلی زود زیر سوال رفت زیرا رسانه‌های کره جنوبی خبر دادند که عضله شکم سعادت پاره شده و چون دوران درمان او طولانی می‌شود،‌ باشگاه ویکستورم قراردادش را فسخ کرده است.

عطایی در مسابقه اول مسابقات جوانان جهان از سعادت استفاده نکرد و در بازی دوم هم زمان کمی او را به میدان فرستاد. سرمربی تیم ایران علت این امر را مصدومیت سعادت عنوان کرد. در نهایت هم مشخص نشد که چرا فدراسیون والیبال از همان ابتدا نتوانست بازیکن کلیدی تیم جوانان را حفظ کند و پس از آن وقتی از مصدومیت او خبردار شد، چرا اصرار کرد که یک بازیکن آسیب‌دیده در فهرست این تیم در رقابت‌های جهانی قرار بگیرد.

در این ماجرا هم والیبال ایران ضرر کرد و هم سعادت. سعادت برای اینکه در لیگ نه‌چندان معتبر کره‌جنوبی شرکت کند، فرصت قهرمانی آسیا را از دست داد. تیم جوانان ایران هم شاید اگر این بازیکنان را با آمادگی کافی در اختیار داشت، در مرحله نخست مسابقات جهانی مقابل بلژیک و آرژانتین شرکت نمی‌خورد و به جمع هشت تیم برتر مسابقات جهانی صعود می‌کرد.

7474