پنجعلی: عضو هیات مدیره پرسپولیس نمی‌شوم

پنجعلی: عضو هیات مدیره پرسپولیس نمی‌شوم

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است افرادی باید به عضویت در هیات مدیره دربیایند که ایده‌های اقتصادی داشته باشند و بتوانند مشکلات را حل کنند.

محمد پنجعلی در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی با اشاره به مطرح شدن نام او در کنار تعدادی دیگر از پیشکسوتان برای حضور در هیات مدیره پرسپولیس اینگونه توضیح داد: "چند بار قرار شد در جلسه‌ای خدمت آقای سجادی برسیم اما گویا منتفی شد و پس از آن خبر جدیدی ندارم که آیا جلسه قرار است برگزار شود یا نه."

پنجعلی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است او یکی از اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس باشد، گفت: " کار من ما فوتبال و حضور در مستطیل سبز بوده و نتیجه می گیریم که بنده یک آدم فنی هستم و نمی‌توانم ایده اقتصادی کارآمدی برای حل مشکلات داشته باشم پس نباید عضو هیات مدیره شوم چون نمی توانم در این بخش کار مفیدی انجام دهم. من دوره‌های حرفه‌ای را در فوتبال گذراندم و اگر قرار است کمکی به باشگاه پرسپولیس انجام دهم فقط در بخش فنی است و در هیات مدیره، باید افراد کاربلد و اهل فن که توانایی درآمدزایی دارند حضور داشته باشند."

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه صحبتهایش به مشکلات مدیریتی در این باشگاه اشاره کرد: " مشکلات ما نشات گرفته از این است که شایسته سالاری وجود ندارد. در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید بچه‌های خوش‌فکر و توانمند داریم اما متاسفانه بنا بر دلایلی بسیاری از این افراد خارج از گود حضور دارند. بسیاری از ایرانیهای خوش‌فکر در برخی کشورهای اروپایی سمت مدیریتی دارند و ما مدیران خوبی در کشور داریم اما باید از هر کسی در جایگاه و تخصص آنها استفاده شود." 

پنجعلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل حمایت او از حبیب کاشانی برای مدیرعاملی پرسپولیس چیست، اظهار داشت: "  بنده با ایشان کار کردم و شاهد بودم در آن زمان و آخرین روزی که آقای کاشانی در باشگاه حضور داشت همه بدهی‌‎های دوره مدیریت خود را به صورت کامل پرداخت و حتی دستمزد بازیکنان و مربیان آکادمی را نیز تسویه کرد و هیچ بدهی بر جای نگذاشت. این تنها بخش کوچکی از توانایی‌های بی‌شمار حبیب کاشانی است. ایشان فاکتورهای مثبت بی‌شماری دارند و در این مقطع می‌توانند با توجه به منابع مختلفی که دارند، مشکلات را حل کنند"

مدافع اسبق پرسپولیس با اشاره به بازی شاگردان یحیی گل‌محمدی مقابل الهلال در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد:" با توجه به اینکه این بازی در عربستان برگزار می‌شود کار برای یحیی و شاگردانش دشوار شده است اما من نتیجه را به سود پرسپولیس می‌بینم و امیدوارم بدشانسی‌هایی که در دوره های اخیر با آن مواجه شدیم دیگر تکرار نشود"

پنجعلی ادامه داد:" نیاز اولیه پرسپولیس پیش از مصاف با الهلال عربستان چند بازی تدارکاتی خوب بود که باید فدراسیون و باشگاه همکاری بیشتری داشتند تا این مشکل حل شود،این مهمترین مساله‌ای بوده که ما نتوانستیم انجام بدهیم. بحث پرداختی به بازیکنان، مورد دیگر است. متاسفانه قرارداد بازیکنان بدون تامین منابع مالی و پرداختی به آنها تمدید شده است.هر چند این مشکلات همیشه بوده و دلیل آن به خاطر این است که منابعی نداریم که مستقل عمل کنیم. متولی سرخابی‌ها وزارت ورزش است و خود وزارت هم مشکلات مالی دارد. این موضوع  نشات گرفته از فوتبال دولتی ماست. به راحتی می‌توانیم مانند بسیاری از کشورهای دنیا از فوتبال درآمدزایی داشته باشیم اما وضعیت جوری است که نه تنها بابت ترانسفر بازیک پولی به حساب باشگاه واریز نمی‌شود بلکه خبری هم از حق پخش تلویزیونی نیست و از طرف دیگر این سوال وجود دارد که درآمد تبلیغات محیطی به جیب چه کسی می‌رود؟"

7655