مهلت کمیته استنیاف حرفه‌ای‌سازی به استقلال و پرسپولیس

مهلت کمیته استنیاف حرفه‌ای‌سازی به استقلال و پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- عضو کمیته استیناف حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها می‌گوید صورتحساب‌های مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای صدور مجوز حرفه ای باید اصلاح شود.

به گزارش فوتبالی، کاظم اولیایی درباره جلسه کمیته حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌های لیگ برتر اظهار داشت: سالهای سال است که کنفدراسیون فوتبال آسیا الزاماتی را برای حضور باشگاهها در لیگ برتر کشورهای عضو خود تعیین می‌کند. سالهای گذشته روال اینگونه بود که مسئولان ای اف سی خودشان شرایط باشگاه‌ها و امکاناتشان را بررسی می‌کردند اما در اساسنامه جدید این موضوع به عهده فدراسیون فوتبال و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گذاشته شده است.

اولیایی تصریح کرد: بر اساس الزام ای اف سی کشورهای عضو این نهاد باید کمیته‌ای متشکل از افرادی که در فدراسیون عضویت ندارند درست می کردند و با عضویت کارشناسان درباره مجوز حرفه‌ای باشگاه ها بحث و تبادل نظر کنند. به همین خاطر ما به این کمیته دعوت شدیم تا شرایط را بررسی کنیم.

او افزود: ما همه چیز را زیر نظر قرار می دهیم. فکر می‌کنم مشکلات زیادی در باشگاه ها وجود دارد که باید رفع شود و در نهایت گزارش خود را به فدراسیون فوتبال و ای اف سی ارائه خواهیم کرد.

اولیایی صحبتهایش را اینگونه ادامه داد: امروز این جلسه با حضور نمایندگان 5 باشگاه پرسپولیس، استقلال، فولاد، سپاهان و گل‌گهر برگزار شد اما در پایان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه صورت حسابهای مالی‌شان به تایید حسابرسان نرسیده بود نتوانستند مجوز لازم را کسب کنند و به آنها فرصت محدودی داده شد تا ایرادها را برطرف کرده و مجددا ارائه کنند تا در سامانه حرفه‌ای‌سازی بارگذاری شود.

این عضو کمیته حرفه ای سازی تصریح کرد: باید این صورت حسابها تا روز هفت مهر بارگذاری شود در غیر اینصورت این دو باشگاه با جریمه‌هایی مانند پنجره بسته و محرومیت از نقل و انتقالات مواجه خواهند شد.

7655