کومان: لاپورتا مهم‌ترین فرد باشگاه است/ جدایی کسانی که به سود باشگاه بود را پذیرفتم

کومان: لاپورتا مهم‌ترین فرد باشگاه است/ جدایی کسانی که به سود باشگاه بود را پذیرفتم

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی هلندی بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی تیمش مقابل لوانته شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های اسپانیایی، رونالد کومان، سرمربی هلندی بارسلونا که پیش از بازی با کادیز به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد و ترجیح داد با خواندن بیانیه جلسه را ترک کند، در نشست خبری امروز حاضر شد و به سوالات پاسخ داد.

رونالد کومان به دلیل گرفتن کارت قرمز در بازی برابر کادیز، از هدایت بارسلونا در بازی برابر لوانته و اتلتیکو مادرید محروم است و روی نیمکت حضور ندارد. صحبت های کومان در این نشست خبری را در ادامه می خوانید:

آنسو فاتی؟ 

"این موضوع برای ما و بازیکن مهم است. ما برنامه ای داریم که آنسو را به صورت کامل ریکاوری کنیم. این یک پروسه است. او فراخوانده می شود و حداکثر 15 دقیقه بازی می کند. مهم ترین چیز این است که بازیکن را خوب برگردانیم نه این که سریع راهی میدان شود."

بیانیه شما؟ 

"از آن روز هیچ اتفاقی رخ نداده است. ما در مورد کادیز در هواپیما صحبت کردیم و هیچ چیز دیگری وجود ندارد."

شایعات مربوط به آینده شما؟ 

"نمی توانم چیزی در این باره بگویم، زیرا مدت زیادی است که درگیر خواندن مطبوعات نیستم. من شایعات موجود را می دانم، اما تنها کاری که باید انجام دهیم این است که در بازی ها پیروز شویم. من قصد ندارم انرژی خودم را برای چیزهایی که نمی توانم کنترل کنم، هدر بدهم."

غیبت شما برابر لوانته؟ 

"دوست دارم آن جا باشم خصوصا در لحظات دشوار. ما به 3 امتیاز نیاز داریم و این موضوع به ما آرامش می دهد. من نمی خواهم شکایت کنم، اما مسائلی وجود دارد که شما ممکن است مخالف آن باشید. ما باید درس بگیریم و آرامش بیشتری داشته باشیم. من نیز یک انسان هستم و شرایطی وجود دارد که پذیرفتن آن دشوار است. بهتر است وارد این بازی ها نشوید، زیرا من نمی توانم آن را تغییر دهم."

تقویم بازی ها و مصاحبه پیکه؟ 

"بله، من با او موافق هستم. به نظر می رسد بازیکنان هم از این موضوع شکایت دارند. اگر کسی مانند جرارد و روبرتو در این بار صحبت کنند، پس این موضوع صحت دارد. ما فقط 48 ساعت برای بازی برابر کادیز زمان داشتیم."

اظهارات خوان لاپورتا؟ 

"لاپورتا مهم ترین مرد باشگاه است و می تواند در مورد همه چیز نظر بدهد. من باید کار کنم و بازی ها را پیروز شوم. آن چه بیشتر وجود دارد، برای من جالب نیست."

پابلو گاویرا؟ 

"من قبلا هم گفتم که جوانان بسیار خوبی وجود دارند، با آینده ای عالی. گاوی فردا بازی می کند. ما فقط می توانیم از 17 بازیکن استفاده کنیم و موقعیت های مشخصی وجود دارند که در مدت زمان معین توسط جوان ها پر می شوند."

صحبت های شما در مورد شرایط تیم و جمله 'این چیزی است که هست'؟ 

"هر بازیکن و سرمربی ای می خواهد در بازی ها پیروز شود و همه عناوین را به دست آورد. در این مورد با بازیکنانم صحبت کردم."

عدم گلزنی تیم؟ 

"بازیکنانی هستند که در بازی موثر هستند. ممفیس احساس مسئولیت می کند که برای پیروزی در بازی گلزنی نکرده است. او باید همان طور که همیشه بازی می کند، بازی کند. ما در بازی برابر کادیز 4 یا 5 موقعیت واضح ایجاد کردیم. ما به بازیکنانی نیاز داریم که گل های بیشتری بزنند. برای ما دریبل زدن و ایجاد موقعیت دشوار است. ما بازیکنان موثر خودمان را از دست دادیم."

آنسو فاتی؟ 

"راه طولانی در پیش است تا بازیکن همان طور که بود شود. آنسو نمی تواند در دو بازی یا دو هفته ریکاوری کند. باید مراقب بازیکن باشیم و به او کمک کنیم. این مهم ترین چیز است. همه چیز به وضعیت او و تشخیص کادر پزشکی بستگی دارد. این به ما امید و کیفیت می دهد اما کم کم."

شکست ها و سختی های تیم؟

"شکست ها مهم هستند. ما بازیکنان سرعتی که توانایی دریبل زدن را دارند، در اختیار نداریم. سعی می کنیم بازی خود را انجام دهیم، اما بعضی چیزها هزینه دارد. شرایط پیچیده است و ما به دنبال بهترین ها هستیم. من جدایی بازیکنانی که به نفع باشگاه بود را پذیرفتم."

9404