هاشم‌زاده: زدن ۹ گل به ازبکستان، قدرت تیم ملی فوتسال را نشان می‌دهد/ قزاقستان ۴ برزیلی و بهترین دروازه‌بان جهان را دارد

هاشم‌زاده: زدن ۹ گل به ازبکستان، قدرت تیم ملی فوتسال را نشان می‌دهد/ قزاقستان ۴ برزیلی و بهترین دروازه‌بان جهان را دارد

پایگاه خبری فوتبالی- مربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است ۹ بار گشودن دروازه ازبکستان، نشان‌دهنده قدرت شاگردان محمد ناظم‌الشریعه است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، محمد هاشم‌زاده درباره صعود تیم ملی فوتسال ایران به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی با شکست 9 بر 8 ازبکستان، گفت: صعود به جمع هشت تیم برتر جهان را به مردم ایران تبریک می‌گویم و ما به آنچه لیاقت داشتیم، رسیدیم. البته نقاط ضعفی داریم و به آنها توجه می‌کنیم. با این حال به تیم خود می‌بالیم و باید به نکات مثبت هم توجه کنیم.
زدن 9 گل به تیم چغر ازبکستان، قدرت ایران را نشان می‌دهد

وی با تمجید از ازبک‌ها بیان کرد: روسیه مدعی قهرمانی جام جهانی است و چهار گل به ازبکستان زد، اما ما 9 بار مقابل این تیم گلزنی کردیم و این موضوع، قدرت ما را نشان می‌دهد. ازبکستان پیشرفت زیادی کرده است و دیدارهای تدارکاتی بسیار خوبی پشت سر گذاشته بود. آنها تیم بسیار چغری بودند و در این مدت تحول داشتند. ازبکستان تهاجمی بازی می‌کند و زمانی که یک تیم تهاجمی بازی می‌کند، در دفاع آسیب‌پذیر است. ما هم به فکر گلزنی هستیم و به نظرم تیم خوبی داریم.

فکر می‌کردیم بازی تمام شده؛ جای خوبی درس گرفتیم

مربی تیم ملی فوتسال ایران در مورد عقب‌نشینی نسبی این تیم پس از شروع مقتدرانه نیمه دوم تصریح کرد: ازبکستان تمام تلاش خود را کرد و تمام توان خود را رو کرده بود. ما هم چند دقیقه تمرکز خود را از دست دادیم و روی اشتباهات فردی گل خوردیم. فکر کردیم بازی تمام شده است و این هم برای ما یک درس بود. خوب است جایی درس بگیریم که برای جبران زمان داشته باشیم، نه اینکه این اتفاق پس از حذف رخ دهد. جای خوبی درس گرفتیم و می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

قزاقستان 4 بازیکن برزیلی و بهترین دروازه‌بان جهان را دارد

هاشم‌زاده راجع به تقابل با تیم ملی قزاقستان در دور یک چهارم نهایی جام جهانی اظهار داشت: قزاقستان یکی از تیم‌های خوب اروپاست که چهار بازیکن برزیلی و بهترین دروازه‌بان جهان را در اختیار دارد. تیم غیرت این کشور هم همیشه در میان سه تیم برتر اروپا قرار دارد. کار بسیار سختی داریم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بازی خوبی ارائه کنیم. تلاش می‌کنیم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم و باعث شادی دل مردم ایران شویم.

باید نشان بدهیم برای هدفی بزرگ به لیتوانی آمده‌ایم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شاگردان ناظم‌الشریعه می‌توانند مقام سوم جام جهانی کلمبیا را تکرار کنند یا این جایگاه را ارتقا دهند، عنوان کرد: نمی‌توان فوتسال را پیش‌بینی کرد و گفت چون در سال 2016 سوم شدیم، این بار باید به فینال برسیم. ژاپن مقابل برزیل دست بالا را داشت و پاراگوئه هم تا دقیقه 25 از آرژانتین پیش بود، اما 6 بر یک شکست خورد. بازی‌ها بسیار نزدیک است و سرنوشت تیم‌ها در یک دقیقه عوض می‌شود. ما در دو دقیقه تمرکز خود را از دست دادیم و دو گل خوردیم. باید تمرکز خود را بیشتر کنیم و نشان بدهیم برای هدفی بزرگ به لیتوانی آمده‌ایم.

ای کاش سالن بازی با قزاقستان، فردا در اختیار ما قرار می‌گرفت

مربی تیم ملی فوتسال ایران در مورد سفر اعضای این تیم به شهر کائوناس برای دیدار با قزاقستان و مجوز یک جلسه تمرین در سالن کائوناس آره‌نا خاطرنشان کرد: مسیر شهر ویلنیوس تا کائوناس با اتوبوس یک ساعت است. ما دوست داشتیم امروز (شنبه) به بازیکنان استراحت بدهیم و تمرین سبک ریکاوری را برگزار کنیم، اما زمین برگزاری مسابقه را امروز به ما داده‌اند و باید امروز در این سالن تمرین کنیم. معمولاً سالن بازی را یک جلسه به تیم‌ها می‌دهند، اما ای کاش این زمین فردا در اختیار ما قرار می‌گرفت.

طیبی به شرایط بازی نزدیک است

هاشم‌زاده درباره وضعیت حسین طیبی و اینکه آیا او می‌تواند مقابل قزاقستان به میدان برود یا خیر، گفت: کادر پزشکی تیم باید در این باره توضیح بدهد. حسین طیبی نسبت به هفته گذشته پیشرفت زیادی کرده و نزدیک به شرایط بازی است. این امکان وجود دارد که این بازیکن به دیدار با قزاقستان برسد و پزشکان تیم ملی، تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی طیبی می‌کنند.

6641