ناظم‌الشریعه: مقابل ازبکستان دستور عقب‌نشینی ندادم/ فکر کردیم کار تمام شده‌است

ناظم‌الشریعه: مقابل ازبکستان دستور عقب‌نشینی ندادم/ فکر کردیم کار تمام شده‌است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به پرگل شدن بازی این تیم با ازبکستان در جام جهانی، گفت: بازیکنانم در دقایق پایانی تصور کردند مسابقه تمام شده است و برای همین چند گل دریافت کردیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، سیدمحمد ناظم‌الشریعه درباره پیروزی ۹ بر ۸ تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال گفت: بازی خوب و سنگینی بود. آنچه که از بازیکنان خواسته بودیم در نیمه دوم انجام دادند. بزرگترین حُسن تیم ایران این بود که بیشتر از ازبکستان دوید.
وی ادامه داد: ازبکستان تیم خوبی بود اما اوایل نیمه دوم خیلی خوب بازی کردیم و اختلاف گل را بالاتر بردیم. هنگامی که ازبکستان پاور پلیر (بازی پنج نفره) کرد، بازیکنان ما یک مقدار کار را رها کردند در حالی که باید با همان تاکتیک کار را ادامه می‌دادیم. فکر می‌کردیم کار تمام شده است در صورتی که ازبکستان توانست اختلاف گل را جبران کند. این مسابقه تجربه زیادی داشت و باید از اشتباهاتمان درس بگیریم.

«آیا عقب نشینی بازیکنان ایران بخصوص در نیمه نخست بعد از پیش افتادن از ازبکستان دستور کادر فنی بود؟» سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سئوال تاکید کرد: به هیچ عنوان دستوری برای عقب نشینی نداشتیم. از قول من بنویسید که مقابل هیچ تیمی در دنیا عقب نمی‌نشینیم. هیچ وقت چنین درخواستی از بازیکنانم نداشته‌ام حتی در بازی مقابل برزیل که قهرمان جهان بوده است.

ناظم الشریعه خاطرنشان کرد: بازی در بعضی از زمان‌ها از دست بازیکنان ایران در آمد. می‌دانستیم ازبکستان به گل نمی‌رسد مگر در ضربات ایستگاهی. در این بازی هم دیدیم که ازبکها چقدر در ضربات ایستگاهی خوب و عالی هستند.

سرمربی تیم ملی فوتسال یادآور شد: ازبکستان به دوندگی زیاد هم زبانزد است اما خوبی تیم ما این بود که بیشتر از ازبکستان دویدیم. بازیکنان ایران ثابت کردند دوندگی تنها به سن و سال نیست. اگر هم اواخر بازی گل خوردیم به خاطر سن و سال نبود؛ به این دلیل بود که خودمان ایستادیم و فکر کردیم کار تمام شده است در حالی که ازبکستان تا لحظه آخر جنگید.

ناظم الشریعه درباره آسیب دیدگی بازیکنان تیمش گفت: زانوی فرهاد فخیم در دیدار با ازبکستان آسیب دید. تقریباً همه بازیکنان مصدومیت‌هایی دارند ولی جای نگرانی نیست. فکر می‌کنم فخیم هم به بازی با قزاقستان برسد.

وی همچنین درباره رویارویی با قزاقستان در مرحله یک چهارم نهایی اظهار کرد: تاکتیک قزاقستان تقریباً برای همه مشخص است. آنها بازیکنان قابلی دارند از جمله دو، سه بازیکن برزیلی. قزاقستان فوتسال را ساده ولی خوب با می‌کند. مهمترین ویژگی قزاقستان این است که از دروازه بان خود در جریان بازی هم استفاده می‌کند. باید برای این مسابقه کاملاً آماده باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران همچنین با تشکر از رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: آقای عزیزی خادم بعد از بازی با ازبکستان تماس گرفت و تشکر کرد. هر کاری که درخواست کرده بودیم از سوی فدراسیون انجام شده است و جا دارد از رئیس فدراسیون تشکر کنم. احتمال دارد وی در روزهای آینده مجدداً به لیتوانی بیاید.

6641