توخل: برای پپ احترام قائلم/ دلیلی ندارد بگویم از او بهترم یا نه

توخل: برای پپ احترام قائلم/ دلیلی ندارد بگویم از او بهترم یا نه

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی آلمانی چلسی در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش مقابل منچستر سیتی در لیگ برتر فوتبال جزیره شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های انگلیسی، در آغاز رقابت های هفته ششم از لیگ برتر انگلستان، توماس توخل، سرمربی چلسی که تیمش یکی از بخت های اصلی قهرمانی در فصل جاری است، با رسانه ها به گفت و گو پرداخت.

صحبت های توماس توخل، سرمربی چلسی در گفت و گو با رسانه ها پیش از دیدار مقابل منچستر سیتی در مسابقات هفته ششم لیگ برتر را در ادامه می خوانید.

مصدومان تیم؟

"پولیسیچ برای این بازی غایب خواهد بود؛ میسون مانت نیز همین طور. مانت در دیدار مقابل استون ویلا دچار مصدومیت کوچکی شد و تاکنون نیز تا حدودی بهبود یافته ولی برای بازی فردا آماده نیست."

ادوارد مندی برای دیدار فردا آماده است؟

"بله؛ او مصدومیتش را پشت سر گذاشته و برای این بازی آماده است."

آمار خوبم در برابر گواردیولا؟

"هم چلسی و هم منچستر سیتی در سطح بالایی با یکدیگر رقابت می‌ کنند. عملرد هر دو تیم در ۳ بازی گذشته‌ را ۵۰-۵٠ توصیف می ‌کنم. برخی اوقات تصمیمات جزئی و کوچ نتیجه را مشخص می کنند. فکر می کنم در دیدار فردا نیز یک بازی پایاپای را شاهد باشیم."

نسبت به گواردیولا مربی بهتری هستم؟

"چنین سوالی به من مربوط نیست و به آن پاسخ نخواهم داد. شما خبرنگاران می ‌توانید در مورد این سوال بحث کنید. من نهایت احترام را برای پپ قائل هستم و از طرفداران وی می‌ باشم. از تاثیری که او در دنیای مربیگری داشته آگاهم و او را تحسین می کنم. تاثیر او در بارسلونا، بایرن مونیخ و منچستر سیتی. دلیلی نمی ‌بینم که از خودم بپرسم نسبت به پپ مربی برتری هستم یا خیر. من جایگاه خوبی دارم و هر روزی که بگذرد، مربی بهتری نسبت به روز گذشته خواهم بود."

این یک بازی ۶ امتیازی خواهد بود؟

"از شرایط جدول آگاهی داریم. اگر فقط ۳ بازی به پایان فصل مانده بود، می ‌توانست باعث افزایش انگیزه ما شود. حقیقتا اگر ما ببریم قهرمان نخواهیم شد و اگر سیتی پیروز شود نیز قهرمان نخواهد شد. ما باید بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذاریم. البته منظورم این نیست که بازی فردا اهمیت چندانی ندارد. از عملکرد و نتایج خارق العاده ای که تاکنون برابر سیتی نشان داده ایم، بسیار خوشحالم چون آن ها تیم بزرگی در اروپا هستند. فردا باید ثابت کنیم که می‌ توانیم باز هم چنین عملکردی را به نمایش بگذاریم."

بهبود رکورد خوبمان مقابل سیتی؟

"ما راه پیروز شدن را بلدیم. برای پیروزی نیازی به معجزه نیست بلکه باید بهترینِ خودتان باشید. این بازی یکی از بزرگ ترین محک های فوتبال اروپاست."

انتظار یک سورپرایز دیگر از گواردیولا را دارید؟

"ما همیشه در تلاش برای تمرکز بر روی عملکرد خودمان می باشیم ولی در مورد تیم حریف هم گاهی اوقات باید به یک سری اتفاقات توجه کرد. سیتی در بازی فصل گذشته در ورزشگاه اتحاد، با ترکیب متفاوتی پا به میدان گذاشت و مشکلاتی برای ما ایجاد کرد. آن ها یک تیم خوب و در سطح جهانی هستند. مربی آن ها تجربه فراوانی دارد. سال هاست که در بالاترین سطح فوتبال بازی می کنند ولی ما باید با اعتماد به نفس برابرشان بازی کنیم و به آن ها فشار بیاوریم. در این گونه  بازی‌ ها اگر فضا و موقعیتی ایجاد شود، فقط برای چند ثانیه خواهد بود؛ به همین علت هم نیاز به ارائه بهترین عملکرد خود داریم."

آیا تیاگو سیلوا برای فصل بعد نیز در چلسی خواهد ماند؟

"به خود او بستگی دارد. سیلوا باید به سختی تلاش کند تا در چنین سطح بالایی بماند. وقتی برای تیم چلسی بازی می‌ کنید، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید و این نیز همان چیزی است که تاکنون سیلوا در انجام آن بسیار موفق بوده است. سیلوا یک بازیکن حرفه ای و بزرگ می باشد. در پایان فصل باید دید که آیا می‌ تواند برای حضور در ترکیب چلسی رقابت کند یا خیر."

9404