مقاومت لاپورتا شکست/ ژاوی - بارسا، نزدیک‌تر از همیشه

مقاومت لاپورتا شکست/ ژاوی - بارسا، نزدیک‌تر از همیشه

پایگاه خبری فوتبالی - پس از دومین نتیجه مساوی آبی اناری ها در مسابقات لالیگای اسپانیا، به نظر می رسد که کار خروج سرمربی هلندی از نیوکمپ به مراحل آخر خود نزدیک شده و رئیس بارسلونا هم دیگر مقاومتی برای جانشینی اسطوره محبوب کاتالان ها به جای کومان از خود نشان نخواهد داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه موندو دیپورتیوو، ژاوی هرناندز در ساعات گذشته نزد خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا رفته و احتمال حضور این ستاره سابق بلوگرانا در بارسلونا بیشتر شده است. تا پیش از بازی با کادیز به نظر می رسید کومان در بازی با لوانته هم سرمربی بارسلونا است، اما اکنون کسی نمی تواند در این زمینه پیش بینی کند.

لاپورتا پیش از بازی با کادیز حمایت خود را از کومان اعلام کرد، اما همگان می دانند ماندگاری کومان در نیوکمپ به نتایج تیم بستگی دارد. به نظر می رسد مقاومتی که لاپورتا در مقابل حضور ژاوی در بارسلونا داشت، دیگر وجود نداشته باشد.

بسیاری از نزدیکان لاپورتا اذعان دارند که در صورت برکناری رونالد کومان، ژاوی هرناندز جانشین ایده آلی برای مرد هلندی نیمکت آبی اناری ها خواهد بود. با حضور ژاوی، لاپورتا می تواند از هواداران درخواست صبر و فرصت کند زیرا با حضور هافبک خوش نقش سابق لاروخا در نیوکمپ، یک پروژه طولانی مدت آغاز خواهد شد.

جدا از این مسائل، ژاوی به عنوان سرمربی ای معرفی می شود که با سیستم 3-3-4 و سبک مخصوص بارسلونا آشنایی دارد و یکی از محبوب ترین های این باشگاه و کل لاماسیا است. ژاوی پس از ورود به نیوکمپ، کمی نیاز به زمان جهت سازگاری با شرایط دارد و بعید است ابتدا سرمربی بارسلونای بی یا همان تیم دوم آبی اناری ها شود.

گفته می شود در قرارداد جدید ژاوی با باشگاه السد قطر، بند مربوط به باشگاه بارسلونا وجود ندارد. ژاوی تا سال 2023 با قطری ها قرارداد دارد اما مدیریت بارسلونا خوش بین است تا رابطه خوب ژاوی و باشگاه قطری، کار انتقال این مربی اسپانیایی به شهر بارسلون را تسهیل کند.

از سوی دیگر، به نظر می رسد حضور گزینه دیگر مدیران بارسلونا یعنی روبرتو مارتینز برای جانشینی رونالد کومان، حداقل فعلا و تا پایان مسابقات لیگ ملت های اروپا منتفی است و تیم ملی بلژیک زودتر از آن زمان، اجازه خروج سرمربی خود را نمی دهد.

9404