جام جهانی فوتسال؛ ازبکستان را بیشتر بشناسید؛ تیم همیشه بازنده را دست کم نگیرید

جام جهانی فوتسال؛ ازبکستان را بیشتر بشناسید؛ تیم همیشه بازنده را دست کم نگیرید

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی روز جمعه برابر ازبکستانی قرار می‌گیرد که انگیزه‌های زیادی مقابل فوتسالیست‌های ایرانی دارد.
به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، با برگزاری مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال و صعود ایران به عنوان تیم دوم از گروه ششم و با همراه شدن صعود ازبکستان از گروه دوم به عنوان تیم دوم، این ۲ تیم آسیایی باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف یکدیگر بروند تا چهره تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود.  

عملکرد ازبکستان در مرحله گروهی

تیم ملی فوتسال ازبکستان که دومین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند، در گروه B با تیم‌های روسیه، گواتمالا و مصر همگروه بود. ازبکستان در نخستین دیدار خود نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در نهایت مقابل گواتمالا با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد تا کار را برای صعود بسیار سخت ببیند. 

این تیم در دیدار دوم نیز مقابل روسیه قرار گرفت و بازهم اتفاق بازی اول رخ داد. ازبکستان در این بازی ۴ بر ۲ شکست خورد تا صعود به مرحله بعد را فقط یک معجزه بداند. 

ازبکستان در دیدار سوم چیزی برای از دست دادن نداشت و در نهایت توانست به سختی و با نتیجه ۲ بر یک مصر را شکست دهد. ازبکستان با توجه به سه امتیازه بودن تیم‌های گواتمالا و مصر و با تفاضل گل بهتر موفق شد به عنوان تیم دوم صعود کند. تفاضل گل این تیم آسیایی منهای ۲ بود. این تیم تنها تیم ۳ امتیازی بود که توانست به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کند. 

میانگین سنی بازیکنان ازبکستان

ازبکستان به عنوان یکی از تیم‌های جوانِ جام جهانی فوتسال لیتوانی شناخته می‌شود. میانگین سنی این تیم ۲۶ سال است و بدون شک آنها با این میانگین سنی آینده خوبی در رقابت‌های آینده دارند.  

بهترین گلزن ازبک‌ها چه کسی است؟

«اختر راپیوف» بازیکن شماره چهار تیم ملی فوتسال ازبکستان سه گل از هفت گل تیمش را در این مسابقات به ثمر رسانده است. 

تاریخچه دیدارهای ایران و ازبکستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا

ایران و ازبکستان ۱۲ بار در ادوار مختلف رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر یکدیگر قرار گرفته اند و تیم ایران در هر ۱۲ مرتبه توانسته مقابل ازبک‌ها پیروز شود. بدترین نتیجه ازبکستان مقابل ایران، شکست ۱۰ بر صفر آنها در سال ۲۰۱۴ است.  

تیم ملی فوتسال ازبکستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا چهار عنوان نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی در کارنامه خود دارد.  

رنکینگ جهانی

ازبکستان در رنکینگ جهانی تیم‌های ملی فوتسال در جایگاه بیست و پنجم دنیا قرار دارد. این تیم در آسیا نیز در رتبه چهارم است. 

تیمی با بازی‌های تدارکاتی با بهترین‌های جهان

تیم ملی فوتسال ازبکستان یکی از معدود تیم‌هایی است که برای حضور در جام جهانی، اردوها و دیدارهای تدارکاتی بسیار خوبی در نظر گرفته بود. این تیم در یک سال گذشته نزدیک به ۱۸ بازی بین‌المللی با تیم‌های سطح بالا انجام داده است. 

ازبکستان با آرژانتین، ونزوئلا، پرتغال، ژاپن و پرتغال دیدارهای تدارکاتی خوبی برگزار کرد و حتی توانست پرتغال را نیز شکست دهد. این تیم یک اردوی ۲ ماه بسیار با کیفیت در اسپانیا برگزار کرد و همه این دیدارهای تدارکاتی نشان از برنامه‌ریزی آنها برای حضور قدرتمند در جام جهانی دارد و بدون شک نمی‌توان این تیم را با این شرایط دست کم گرفت.  

سه دیدار دوستانه تیم ازبکستان در سالی که گذشت نیز روبروی ایران برگزار شد. ۲ دیدار در اردوی تیم ملی کشورمان در ازبکستان که با ۲ پیروزی تیم ایران با نتایج ۲ بر یک و سه بر دو به پایان رسید و یک دیدار هم در مرحله نیمه نهایی تورنمنت تایلند که با پیروزی هفت بر پنج تیم فوتسال کشورمان به اتمام رسید.  

تیم همیشه بازنده را دست کم نگیرید

درست است تیم ملی فوتسال ازبکستان هیچ وقت حرفی برای گفتن مقابل ایران نداشته اما از این نکته نباید بگذریم که شکست‌های ازبکستان برابر ایران در این سال‌ها با اختلاف کمتری نسبت به گذشته رقم خورده است.

بدون شک با توجه به میانگین سنی ازبکستان، قابل درک است که این تیم برای این رشته سرمایه‌گذاری خوبی کرده و در دیدار مقابل ایران هرچه در توان دارد رو خواهد کرد تا به عنوان پدیده جام، خود را مطرح کند.

دیدار تیم های ملی فوتسال ایران و ازبکستان در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال، روز جمعه از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

۴۱۵۴