چهار گزینه هدایت بارسلونا: دو کاتالان، یک هلندی و یک ایتالیایی!

چهار گزینه هدایت بارسلونا: دو کاتالان، یک هلندی و یک ایتالیایی!

پایگاه خبری فوتبالی - شمارش معکوس برای اخراج رونالد کومان مربی هلندی از بارسلونا اخراج شده است. شکست مقابل بایرن مونیخ و تساوی مقابل گرانادا باعث شده تا مربی هلندی صندلی لرزانی داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، خوان لاپورتا مدیر باشگاه بارسلونا تلاش ها را برای پیدا کردن جانشین کومان آغاز کرده است که در حال حاضر چهار گزینه در لیست نهایی هستند: روبرتو مارتینز، ژاوی هرناندز، فیلیپ کوکو و آنتونیو کونته.

محبوب ترین گزینه روبرتو مارتینز سرمربی فعلی تیم ملی بلژیک است که اصالتی از کاتالونیا را دارد و در تیم ملی بلژیک نمایش خوبی داشته است. مارتینز تا 2022 با بلژیک قرارداد دارد اما بند آزادسازی وی مبلغ بالایی نیست و به راحتی می تواند جدا شود. البته روبرتو مارتینز زودتر از 20 مهر آزاد نخواهد شد. او می خواهد هدایت تیم ملی بلژیک را در مرحله نهایی لیگ ملت های اروپا به عهده داشته باشد. بلژیک باید در نیمه نهایی به مصاف فرانسه برود اما بعد از آن تاریخ شاید راهی بارسا شود. گزینه دیگر نیز ژاوی هرناندز اسطوره بارسلونا است که هواداران خیلی دوستش دارند و فعلا با السد قرارداد دارد اما در قرارداد او هم بندی وجود دارد که جدایی اش را راحت می کند. 

گزینه سوم آنتونیو کونته سرمربی سابق اینتر است که در حال حاضر بدون تیم است که البته انتخاب وی می تواند تصمیم عجیبی برای بارسا باشد چرا که بارسا معمولا بر اساس سبک و اندیشه مربیان آنها را انتخاب می کند و عجیب است که یک مربی ایتالیایی با سبکی تقریبا دفاعی را در نیوکمپ ببینیم. چهارمین گزینه نیز فیلیپ کوکو بازیکن اسبق بارسلونا است که به عنوان مربی سه بار با آیندهوون قهرمان لیگ هلند شده است و می تواند با جو هلندی رختکن هماهنگ شود. کوکو نیز در حال حاضر  بدون تیم است. 

شایعاتی در مورد گزینه های دیگری نیز مطرح شده که نباید آنها را جدی گرفت. به طور مثال پیرلو به سبک هجومی علاقه دارد اما فصل خوبی در یوونتوس نداشته و نمی تواند گزینه مناسبی باشد و سرجی بارخوان سرمربی تیم بارسلونای بی نیز چندان مورد علاقه مدیران بارسا نیست.

4125