گزارش آماری؛ چرا طارمی محبوب هواداران پورتو است؟

گزارش آماری؛ چرا طارمی محبوب هواداران پورتو است؟

پایگاه خبری فوتبالی- آمار مهدی طارمی در فصل گذشته جدیدترین بهانه برای تعریف و تمجید هواداران پورتو از مهاجم ایرانی تیمشان شده است.

به گزارش فوتبالی، طارمی در اولین فصل حضورش در پورتو، آمار بسیار خوبی را در این تیم ثبت کرد و دیروز رسانه‌ها درباره این موضوع نوشتند که طارمی پنجمین بازیکن تاثیر گذار فوتبال اروپا در سال 2021 محسوب می شود. او در 48 بازی با این تیم در رقابتهای مختلف، موفق شد 23 گل بزند و 18 پاس گل بدهد. 

این تنها آمار جالب منتشر شده درباره طارمی نیست و طبق توئیت یکی از هواداران پورتو، شاه ایرانی از فصل 2019/20 روی 61 گل تاثیرگذار بوده است.

صفحه تویئتری اخبار فوتبال پرتغال هم در پستی، چند نکته آماری درباره پورتو منتشر کرده که یکی از آنها مربوط به طارمی است و او توانسته میانگین یک گل در دو بازی را ثبت کند.

یکی از طرفداران طارمی با اشاره به آمار او نوشته است: مهدی فاکتورهای مثبت بسیار زیادی دارد. از جایگیری مناسب گرفته تا پاسهایی که به همبازیانش می‌دهد ضمن آنکه سبک بازی او به شکلی است که مدافعان حریف چاره‌ای جز خطا روی او ندارند و به همین دلیل، طارمی این توانایی را دارد که یا برای تیمش پنالتی بگیرد یا اینکه ضربات ایستگاهی در موقعیتهای خوب را به تیمش هدیه دهد.

1984