تثبیت صدرنشینی والیبال ایران در آسیا/ بلندقامتان در رده دهم جهان

تثبیت صدرنشینی والیبال ایران در آسیا/ بلندقامتان در رده دهم جهان

پایگاه خبری فوتبالی- والیبال ایران با پیروزی ۳ بر صفر مقابل ژاپن در رقابت های آسیایی، صدرنشینی خود را در آسیا تثبیت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با قهرمانی تیم ملی والیبال ایران و معرفی تیم‌های برتر این رقابت‌ها به پایان رسید.

در فینال بیست‌ و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در ژاپن، تیم ملی والیبال ایران به مصاف ژاپن رفت و با برتری ۳ بر صفر به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. این رقابت در سه ست و به ترتیب با نتایج ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۳۱ بر ۲۹ به سود ایران پایان یافت.

در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال، تیم ملی والیبال ایران قبل از این رقابت با امتیاز ۲۵۸ در رده دهم جهان قرار داشت. همچنین تیم ملی والیبال ژاپن با کسب ۲۵۲ امتیاز در رده یازدهم جهان ایستاده بود.  

والیبال ایران پس از پیروزی ۳ بر صفر موفق شد مجموع امتیازات خود را به ۲۶۷ افزایش دهد و صدرنشینی خود را در آسیا و رده دهم جهان تثبیت کند. والیبال ژاپن هم پس از این باخت سنگین مجموع امتیازاتش به ۲۴۴ کاهش یافت تا در رده یازدهم جهان بایستد.  

تیم ملی والیبال برزیل همچنان در صدر جهان ایستاده است. تیم های لهستان و روسیه به ترتیب در رتبه های دوم و سوم این رنکینگ قرار دارند.

۴۱۵۴