پیش‌بازی یوونتوس - میلان؛ نبرد رقبای دیرین سری‌آ در آلیانز تورین

پیش‌بازی یوونتوس - میلان؛ نبرد رقبای دیرین سری‌آ در آلیانز تورین

پایگاه خبری فوتبالی - در هفته چهارم فصل 22-2021 مسابقات سری آ ایتالیا، تیم های یوونتوس و میلان امشب مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

به گزارش فوتبالی، دو رقیب دیرینه در فوتبال سری آ یعنی یوونتوس و میلان امشب یکشنبه 28 شهریور 1400 مصادف با 19 سپتامبر 2021 در چهارچوب مسابقات هفته چهارم لیگ ایتالیا از ساعت 23:15 به وقت تهران در استادیوم آلیانز شهر تورین با قضاوت دنیله دووری رو در روی یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

یوونتوس و میلان امشب در شرایطی مقابل هم قرار می‌ گیرند که بر خلاف روال سال‌ های گذشته، این روسونری است که شرایط بهتری نسبت به بیانکونری دارد. یوونتوس با فقط یک امتیاز، یک تیم بحران‌ زده و پایین‌ جدولی است و میلان با ۹ امتیاز کامل، در بالای جدول قرار دارد.

برای يوونتوسی ها بسیار سخت بود باور کنند که وقتی مکس آلگری را به جای آندره‌آ پیرلو بازگرداندند تا دوباره روزهای خوب گذشته تکرار شود، این تیم در سه هفته نخست فصل جدید سری آ یک برد هم به‌ دست نیاورد. البته شرایط فعلی برای آلگری غریبه هم نیست. فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ هم تیمش در ۳ بازی نخست فصل پیروز نشد، اما به تدریج از نیمه پایینی جدول تیمش را به بالای جدول آورد و با ۱۵ برد متوالی به صدر جدول هم رسیدند. البته این را هم نباید فراموش کرد که در آن دوران یوونتوس رقیب آنچنانی برای قهرمانی نداشت و اکثر رقبای مدعی حال و روز چندان خوشایندی نداشتند، ولی حالا اینتر، میلان و حتی رم می‌ توانند مدعی قهرمانی باشند. پس از ۳ بازی پیروز نشدن مقابل میلان و ۳ بازی نبردن در ابتدای فصل جدید، یووه برای حفظ آبرو به مصاف میلان خواهد رفت.

از سال ۲۰۱۰ به بعد میلانی ها در حسرت کسب اسکودتو مانده اند و حالا شاید نزدیک‌ تر از همیشه به شکستن این طلسم باشند. سومین تیم پر افتخار سری آ ایتالیا با تیمی که استفانو پیولی ساخته، فعلاً بین بالانشینان جدول رده بندی است و شاید تغییر و تحول در نزدیک‌ ترین رقبا مثل اینتر، یوونتوس و رم یک امتیاز مثبت برای آن‌ ها باشد. میلان بعد از سال‌ ها ثبات داشته، چه در اسکلت اصلی تیم و چه روی نیمکت. نمایش‌ های تحسین برانگیز روسونری باعث شده که آن ها در نبردهای بزرگ هم دیگر یک تیم از پیش بازنده نباشند. حالا سه بازی متوالی است که به یوونتوس نباخته اند و اگر امشب هم از این تیم امتیاز بگیرند، اتفاقی ایده‌ آل برای آن ها رخ خواهد داد.

فشار زیادی روی ماسیمیلیانو آلگری وجود دارد اما یووه در لیگ قهرمانان اروپا، به راحتی مالمو را شکست داد. یوونتوس در دیدار امشب مقابل میلان محکوم به پیروزی است؛ زیرا از دست دادن امتیاز می تواند کار آن ها را در کورس قهرمانی و حتی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بسیار سخت کند. یوونتوسی ها امیدوار هستند بازیکنان تیمشان هماهنگ تر شده باشند و البته فدریکو کیه‌زا نیز برای این دیدار در دسترس باشد. میلان نیز شروعش در سری آ بسیار خوب بوده و آن ها امتیازات کامل را از سه بازیشان در لیگ گرفته اند. با این حال در لیگ قهرمانان اروپا، روسونری با یک نمایش جسورانه مغلوب لیورپول شد.

میلان با هدف ماندن در کورس قهرمانی و اثبات خود به عنوان یک مدعی جدی به تورین سفر می کند و البته که آن ها می خواهند یکی از مدعیان را هم کنار بزنند. میلان چند ماه پیش در استادیوم آلیانز توانست سه بر صفر یووه را شکست دهد و این یعنی آن ها از ابرقدرت سالیان گذشته سری آ ترسی ندارند. دو تیم درست است که در شرایطی کاملا متفاوت به مصاف هم می روند اما دیدار یوونتوس و میلان تحت هر شرایطی حساسیت و اهمیت خودش را دارد. طی سالیان اخیر، در جدال دو تیم همواره از یوونتوس به عنوان تیم مدعی و از میلان به عنوان تیم ضعیف تر یاد می شد اما فرم دو تیم و جایگاهشان در جدول کنونی سری آ به ما نشان می دهد در این دیدار میلان مدعی تر است و یوونتوس، وضعیتش نسبت به روسونری بهتر نیست.

در ۲۹۳ بازی رسمی و غیر رسمی بین یوونتوس و میلان که اولین آن‌ ها در سال ۱۹۰۱ برگزار شده، یووه ۱۰۹ برد داشته و میلان به ۹۶ برد رسیده و ۸۸ بازی هم مساوی شده است.

در تاریخ سری آ ایتالیا، یوونتوس در ۱۷۲ بازی برگزار شده ۶۷ مرتبه میلان را برده و ۵۲ برد هم برای میلانی ها به‌دست آمده و مسلما ۵۳ بازی بین دو تیم هم برنده نداشته است.

بعد از شکست‌ ناپذیری در ۱۲ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ ها مقابل میلان، یوونتوس در سه بازی آخرش مقابل این رقیب برنده نشده که در نتیجه آن، ۲ بازی را باخته و یک بازی به تساوی رسیده است. یووه بین سال‌ های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در ۹ بازی متوالی میلان را برد.

برای دومین مرتبه در ۵۲ سال اخیر، یوونتوس در ۳ هفته نخست سری آ ایتالیا پیروز نشده است. بانوی پیر فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ هم با ۲ شکست و یک تساوی لیگ را شروع کرد.

میلان با تنها یک گل خورده در سه بازی، بهترین خط دفاعی لیگ را تا این جای فصل در اختیار دارد. روسونری فصل پیش هم با ۴۱ گل خورده، عنوان دومین خط دفاعی برتر فصل را بعد از اینتر در اختیار داشت.

نزدیک به ۱۴ سال است که نبرد یوونتوس و میلان در سری آ ایتالیا بدون‌ گل تمام نشده و ۲۷ بازی متوالی است که بازی‌ های این دو تیم گل داشته است.

آرتور، آرون رمزی، کایو ژرژ و ماتیا دی‌ شیلیو مصدومان یوونتوس هستند. راده کرونیچ، تیموتی باکایوکو و زلاتان ابراهیموویچ هم آسیب‌ دیده‌ های میلان هستند که به این بازی حساس نخواهند رسید.

9404