به مناسبت سالروز تولد تیتوی فقید؛ ماجرای مردی که مورینیو انگشت خود را در چشم او فرو کرد!

به مناسبت سالروز تولد تیتوی فقید؛ ماجرای مردی که مورینیو انگشت خود را در چشم او فرو کرد!

پایگاه خبری فوتبالی - اوایل دهه گذشته میلادی در فوتبال اسپانیا سال های بسیار پر تنشی بود و مربیانی جنجالی در رقابت های لالیگا حضور داشتند؛ بارسلونا با حضور پپ گواردیولا در بهترین سال های دوران تاریخ خود قرار داشت و از طرفی با حضور ژوزه مورینیو در رئال مادرید حاشیه های میان نیمکت دو تیم بزرگ اسپانیا یعنی رئال مادرید و بارسلونا بسیار زیاد بود.

به گزارش فوتبالی، یکی از ماندگار ترین قاب هایی که در ال کلاسیکو های دوران حضور مورینیو و گواردیولا در فوتبال اسپانیا رقم خورد، مربوط به ال کلاسیکوی سوپرجام اسپانیا در تابستان 2011 بود که در انتهای یک بازی پر تنش در ورزشگاه نیوکمپ، میان نیمکت رئال مادرید و بارسلونا درگیری رخ داد.

در آن زمان پپ گواردیولا سرمربی بارسلونا بود و تیتو ویلانوا دستیار او بود. در آن درگیری معروف که پس از خطای مارسلو روی فابرگاس رخ داد، مورینیو از شلوغی میان نیمکت دو تیم استفاده کرد و به سراغ تیتو ویلانوا رفت و انگشت اشاره خود را در چشم او فرو کرد که به دنبال آن با واکنش تند تیتو ویلانوا مواجه شد و مربی بارسلونا ضربه ای به پشت سر او زد.

مورینیو پس از بازی گفت که حتی تیتو ویلانوا را نمی شناخته است و در آن لحظه نمی دانسته به سراغ چه کسی می رود. مورینیو حتی نام او را هم اشتباه تلفظ کرد و به او "پیتو" گفت.

فصل 2012/13 و پس از آن که گواردیولا از بارسلونا رفت، تیتو ویلانوا به طور رسمی سرمربی بارسلونا شد و جوردی رورا به عنوان دستیار او انتخاب شد. بارسلونا در آن فصل در جدال با رئال مادرید مورینیو در لالیگا توانست با 100 امتیاز قهرمان شود و با رکورد فصل 2011/12 رئال مادرید مورینیو برابری کند. تیتو ویلانوا در اواخر همان فصل روی نیمکت بارسلونا حضور نداشت و هدایت بارسا بر عهده رورا قرار گرفت چرا که تیتو ویلانوا با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد و برای طی کردن مراحل درمانی از بارسلونا جدا شد.

در فصل 2013/14 هم او به طور کامل از هدایت بارسلونا کنار رفت چرا که بیماری سرطان او وارد مراحلی جدی شده بود و او مجبور بود تمام وقت خود را صرف دوره های درمانی کند و در نهایت او در تاریخ 25 آوریل سال 2014 در حالی که 45 سال داشت درگذشت. در آن زمان جراردو مارتینو سرمربی بارسلونا بود و ویلانوا و جوردی رورا به طور کامل از هدایت بارسلونا کنار رفته بودند.

اما امروز یعنی 17 سپتامبر سالروز تولد اوست، اگر او زنده می ماند اکنون 53 ساله می شد و شاید اگر در آن زمان با بیماری سرطان دست و پنجه نرم نمی کرد، سرنوشتی کاملا متفاوت برای بارسلونا رقم می خورد.

گزارش از سروش جهان راد/ پایگاه خبری فوتبالی


1470