ستاره جوان دورتموند رکورد کیلیان امباپه را زد

ستاره جوان دورتموند رکورد کیلیان امباپه را زد

پایگاه خبری فوتبالی - جود بلینگام ستاره انگلیسی بروسیا دورتموند با گلزنی در دیدار مقابل بشکیتاش به جوان‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. 

به گزارش فوتبالی، چهارشنبه شب از ساعت 21:15 به وقت تهران، دو تیم بشکیتاش و بروسیا دورتموند از چهارچوب دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که در پایان زنبورها با گل‌های ارلینگ هالند و جود بلینگام به پیروزی 2-1 رسیدند. بلینگهام با این گلی که به ثمر رساند، جوان ترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت. 

آخرین بازی بلینگام در لیگ قهرمانان اروپا به مرحله یک چهارم نهایی فصل گذشته برمی‌گردد که در آن به مصاف منچسترسیتی رفتند. سیتیزن‌ها موفق شدند در دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 4-2 به پیروزی رسیدند. حال این هافبک انگلیسی موفق شد یکی از دو گل زنبورها را در دیدار مقابل نماینده ترکیه به ثمر برساند و با 18 سال و 78 روز به جوان‌ترین گلزن تاریخ این رقابت‎ها تبدیل شود. رکورد قبلی در اختیار کیلیان امباپه بود. این سوپر استار فرانسوی در سال ماه مارس 2017، در حالی که تنها 18 سال و 85 روز سن داشت، موفق شد با لباس موناکو در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. 

همچنین بلینگام به جوان‌ترین گلزن انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که توانست در یک دیدار خارج از خانه گلزنی کند. رکورد قبلی در دست ترنت الکساندر آرنولد با 19 سال و 10 روز سن بود.

4416