پرشین دربی - جای سوزن انداختن هم نیست! (عکس)

پرشین دربی - جای سوزن انداختن هم نیست! (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه یادآور استادیوم امجدیه برای هواداران فوتبال در ایران بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، دیدار پرسپولیس و استقلال تاجیکستان تنها بازی با تماشاگر در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. در کشوری که کرونا جان کمتر از ۱۵۰ نفر را گرفته و به همین دلیل طرفداران این امکان را دارند که از نزدیک بازی‌های فوتبال را تماشا کنند.

 قرار بود برای این بازی ۱۸ هزار بلیت تیم میزبان فروخته شود اما آنچه از تصاویر و همچنین گزارش‌ رسانه‌های تاجیک مشخص است، تعداد بیشتری از ظرفیت‌ استادیوم در سکوها مستقر شدند تا از تیم محبوبشان حمایت کنند.

 ورزشگاه یک طبقه و کوچک شهر دوشنبه برای بسیاری یادآور استادیوم امجدیه تهران است. ورزشگاهی که از دهه ۱۳۴۰ تا اواخر دهه ۱۳۶۰ پذیرای هواداران پرسپولیس، استقلال و... بود که ترجیح می‌دادند بازی‌های تیم محبوبشان را از نزدیک تماشا و هیجان حضور روی سکوها را تجربه کنند.

در همان استادیوم بود که استقلال قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد و تیم ملی برای اولین بار جام ملتها را فتح کرد. پرسپولیس بارها و بارها با ستاره‌های نسل اول خود پیروزی‌های بزرگ را به دست آورد و فوتبالیست‌های شناخته شده زیادی از این استادیوم سر برآوردند و به فوتبال ایران معرفی شدند. اگرچه ورزشگاه بزرگتر شهر با گنجایش چیزی حدود ۱۰۰ هزار نفر در اوایل دهه ۱۳۵۰ ساخته و نگاه‌ها را به خود مجذوب کرد اما برای طرفداران قدیمی، امجدیه خاطرات و حس و حال خاص خودش را داشت.

 شاید در سالهای آینده تاجیکستان هم صاحب ورزشگاهی بزرگتر، شیکتر و جذابتر شود اما خاطراتی که در این ورزشگاه محقر ثبت شده، فراموش نشدنی اند - از جمله اولین بازی لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری پرشین دربی.

1470