دستپخت خوشمزه سرآشپز یحیی در تاجیکستان

دستپخت خوشمزه سرآشپز یحیی در تاجیکستان

پایگاه خبری فوتبالی- در صعود پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، رد پای یحیی گل‌محمدی به خوبی دیده می‌شود.

به گزارش فوتبالی، به نظر می‌رسد یحیی از تجربه‌های قبلی درس گرفته و حالا پرسپولیس را در اوج تمرکز هدایت می‌کند. دیگر نه اینستاگرام موجب حواس‌پرتی‌اش می‌شود و نه در آخرین لحظات بازی، غافلگیری روبه‌روی حریف را تجربه می‌کند. 

سرمربی پرسپولیس در بازی دیشب تصمیماتی گرفت که باعث شد تیم او بتواند نهایتا استقلال تاجیکستان را شکست داده و به جمع 8 تیم برتر آسیا برسد.

تقویت میانه میدان: اولین حرکت درست یحیی ترکیبی بود که او برای شروع بازی در نظر گرفت،  سرمربی قرمزها به خوبی می‌دانست که درمیانه زمین نیاز به بازیکنان فیزیکی، جنگنده و توپ‌گیر دارد و به همین منظور اسدی را علیرغم اینکه آماده نبود در خط هافبک قرار داد. وحید امیری را به خط میانی و پشت سر عبدی برد و با استفاده از 5 هافبک در میانه میدان اجازه نداد که هافبکهای حریف کار خاصی انجام دهند. آمار هم نشان می‌دهد که بازیکنان پرسپولیس برتر بیشتر دوئل‌های وسط زمین بوده‌اند.

تعویضهای مناسب: دومین تصمیم بسیار خوب یحیی، زمان و نحوه تعویض‌ها بود. سرمربی پرسپولیس تمام ورق‌هایش را در شروع بازی رو نکرد و با وارد کردن دو عنصر تهاجمی تازه‌نفس در اواخر بازی( عیسی آل کثیر و حامد پاکدل) از خستگی بازیکنان استقلال تاجیکستان نهایت بهره را برد. 

یک مربی آرام: نکته سوم که مهمتر از دو مورد قبلی است، آرامش یحیی در کنار زمین بود. او بر خلاف مسابقات لیگ برتر اصلا از کوره در نرفت و آرامشی که داشت را به بازیکنان هم منتقل کرد تا حتی در آخرین دقایق هم تمرکز بازیکنان از دست نرود.

7655