سوژه روز؛ الوحده حریف ایده‌ال پرسپولیس

سوژه روز؛ الوحده حریف ایده‌ال پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- حریف ایده‌ال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، کدام تیم است؟

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس تنها نماینده ایران بود که توانست به جمع 8 تیم برتر آسیا برسد و استقلال و تراکتور با شکست به الهلال و النصر عربستان، از دور این مسابقات کنار رفتند.

در شرایطی که تکلیف مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، جمعه مشخص خواهد شد، پرسپولیس یا به مصاف یکی از دو تیم عربستانی خواهد رفت یا اینکه با الوحده امارات روبرو خواهد شد.

اینکه کدام یکی از این سه تیم، حریف ایده‌ال شاگردان یحیی گل‌محمدی محسوب می‌شوند، بهانه این گزارش شده است:

الهلال:

 قهرمان فصل گذشته لیگ حرفه‌ای عربستان، خیلی زود کارش برای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را شورع کرد. شاگردان ژاردیم قبل از شروع رقابتهای این فصل، در اتریش اردو داشتند و قبل از بازی با استقلال، در سه بازی فصل جدید لیگ عربستان به میدان رفتند.

از زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با فرمت جدیدش، این هشتمین باری است که الهلال به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کرده و به همراه الاتحاد عربستان، رکورددار حضور در جمع 8 تیم برتر آسیا شود.

شاگردان لئوناردو ژاردیم که در نقل و انتقالات تابستانی دو بازیکن سرشناس یعنی موسا مارگا و متئوس پریرا را جذب کردند، تا امروز 8 بار در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پرسپولیس رفته‌اند که 3 پیروزی سهم آنها بوده و نماینده ایران فقط یکبار موفق به شکست الهلال شده ضمن آنکه 4 بازی دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

النصر: 

دیگر نماینده فوتبال عربستان بر خلاف الهلال، هیچ موفقیت خاصی در آسیا نداشته و فقط یکبار در سال 1995 که بازیهای آسیایی تحت عنوان جام باشگاههای آسیا برگزار می‌شد، به فینال مسابقات رسید که از حریف کره‌ای‌اش شکست خورد.

شاگردان مانو منزس از آخرین بازی‌شان با پرسپولیس اصلا خاطره خوبی ندارند چرا که در مرحله نیمه‌نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان به پرسپولیس خوردند و در شرایطی که با گل عبدالرزاق حمدالله از حریفشان پیش بودند، مهدی عبدی، بازی را به تساوی کشاند و در نهایت، پرسپولیس در ضربات پنالتی حریف شار شکست داد و فینالیست آسیا شد.

النصر که در مرحله گروهی فولاد را شکست داد و دیشب از سد تراکتور گذشت، تا امروز سه بار در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس بازی کرده است و جدا از بازی دو تیم در فصل گذشته، آنها در مرحله گروهی فصل 2015 لیگ قهرمانان به مصاف یکدیگر رفتند که در بازی رفت، النصر با 3 گل حریفش را شکست داد و در بازی برگشت، قرمزها با گل مهدی طارمی از سد حریفشان گذشتند. 

الوحده امارات:

 تنها نماینده امارات در بین 4 تیم برتر غرب آسیا، با پیروزی مقابل الشارجه به این مرحله از مسابقات رسیده است. الوحده در مرحله گروهی رقابتهای این فصل با پرسپولیس همگروه بود و اگر چه در بازی رفت با گل سیدجلال حسینی به حریفش باخت اما در بازی برگشت با گل دقیقه 5 ماتاوز، پرسپولیس را شکست داد تا تنها باخت شاگردان یحیی گل‌محمدی در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان را رقم زده باشد. این تیم دارای بازیکنان باکیفیتی مانند عمر خربین و لی میونگ جو است که این دو بازیکن به همراه دو مهره جدید به نام های خوزه آنخل خورادو و ژوائو پدرو خارجی های الوحده هستند. الوحده در فصل نقل و انتقالات موفق به حفظ تیم ماتاوز - که فصل قبل 13 گل به ثمر رساند و 6 پاس گل داد- نشد و این بازیکن در ترکیه فوتبالش را ادامه خواهد داد.

الوحده 6 بار با پرسپولیس بازی کرده که 2 بازی به سود تیم اماراتی به پایان رسیده، سه مسابقه را پرسپولیس برده و یک بازی هم برنده نداشته است.

با بررسی شرایط این 3 تیم، به نظر می‌رسد الوحده حریف ایده‌ال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد و طبیعتا سخت‌ترین قرعه قرمزها هم بازی با الهلالی خواهد بود که از دید جان دردن کارشناس فوتبال آسیا، امکان بردن هر تیمی در قاره آسیا را دارد و خط حمله ترسناکش می‌تواند شب سختی را برای حامد لک و مدافعان پرسپولیس رقم بزند.

قرعه خاص

در صورتی که پرسپولیس و النصر به هم بخورند، همه یاد اتفاقاتی می‌افتند که بعد از بازی دو تیم در فصل گذشته رخ داد. النصر پس از شکست به پرسپولیس، در شکایتی که از طریق ای اف سی و سپس دادگاه عالی ورزش مطرح کرد مدعی شد قرارداد بازیکنان پرسپولیس در پنجره بسته به ثبت رسیده و باید نتیجه این بازی تغییر کند. ادعایی که البته برای تغییر نتیجه بازی نتیجه‌ای برای تیم عربستانی نداشت. هر چند هنوز تکلیف نهایی این پرونده در دادگاه بین المللی ورزش معلوم نشده است اما کمیته انضباطی ای اف سی شکایت تیم النصر عربستان را رد کرده بود و باشگاه النصر در اعتراض به این رای ای اف سی به کمیته انضباطی شکایت کرده بود.

7655