تهدید جدی دولت ژاپن به لغو مسابقات والیبال قهرمانی آسیا

تهدید جدی دولت ژاپن به لغو مسابقات والیبال قهرمانی آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- کنفدراسیون والیبال آسیا به تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا هشدار دارد که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسابقات را لغو خواهد کرد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، برخی منابع در ژاپن از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با COVID-19 در فاز نخست مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در شهر چیبا خبر می‌دهند که با عکس‌العمل سریع و سخت دولت ژاپن مواجه شده است.

دولت ژاپن تیم‌های حاضر در بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا را تهدید کرده که اگر به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهند، رقابت‌ها را متوقف یا لغو خواهد کرد.

هان جو، رئیس کره‌ای بخش رویدادهای ورزشی کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) در نامه‌ای فوری، خطاب به 16 تیم حاضر در مسابقات نوشته است:

چند روزی است که همه ما به ژاپن رسیده ایم و اکنون در میانه مسابقات قهرمانی آسیا هستیم. طی چند روز گذشته از اقامت ما در ژاپن شرایط بسیار غیرعادی و استرس زایی را به خاطر   COVID-19 تجربه کرده‌ایم. روزهای سختی برای همه ما، تیم‌ها، اعضای AVC و همچنین اتحادیه والیبال ژاپن (JVA) بوده است.

من شرایطی را که در حال گذراندن آن هستید کاملاً درک می‌کنم و من به عنوان رئیس بخش رویدادهای ورزشی این مسابقات به هیچ وجه از این قاعده مستثنی نیستم. ما، AVC و برگزارکنندگان تا حدودی انتظار داشتیم که این وضعیت رخ دهد اما AVC به دلایل مختلف نتوانست این مسابقات را لغو کند و بنابراین JVA را مجبور کرد تا طبق برنامه، پیش برود. 

AVC از JVA برای همکاری آنها در میزبانی این مسابقات در شرایط جدی COVID-19 بسیار قدردانی می‌کند. ما در میانه راه مسابقات قهرمانی‌ آسیا هستیم اما با یک مشکل بسیار جدی روبرو شده‌ایم. مسابقات ما ممکن است توسط دولت ژاپن متوقف یا لغو شود. دولت ژاپن به طور مداوم بر فعالیت‌ها و مسابقات ما نظارت می‌کند و به علاوه، مقامات دولتی در چیبا چندین شکایت از طرف شهروندان را مطابق قوانین عمومی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها توسط ورزشکاران، دریافت کرده‌اند.

دولت امروز به ما هشدار شدیدی داد و گفت که اگر از این پس مقررات COVID-19 را با جدیت رعایت نکنیم، این مسابقات متوقف یا لغو می‌شود. ما در نیمه راه این مسابقات هستیم و باید این قهرمانی را با موفقیت به پایان برسانیم. من به حمایت و همکاری کامل شما نیاز دارم. من تمام تلاش خود را برای برگزاری شرایط بهتر برای مسائل مربوط به رقابت، محل اقامت، غذا و ترتیب حمل و نقل به کار خواهم بست. لطفاً در هر کجا که هستید به پرتکل‌های COVID-19 احترام بگذارید. من صمیمانه از همه نمایندگان و مسئولان تیم می‌خواهم که این پیام مهم را به بازیکنان و کادر مربیگری برسانند. 

۴۱۵۴