کوزین: مجبور به شکایت از شهرخودرو شدم

کوزین: مجبور به شکایت از شهرخودرو شدم

پایگاه خبری فوتبالی- مربی سابق شهرخودرو بابت عدم دریافت مطالباتش از این باشگاه شکایت کرده تا این تیم مشهدی وارد چالشی جدید شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، استفان کوزین که بعد از جدایی یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی در شهرخودرو کار را دنبال می‌کرد اکنون به دلیل عدم دریافت مطالباتش به فیفا شکایت کرده است.

او در تازه‌ترین گفتگویی که انجام داده، در ابتدا درباره حضورش روی نیمکت این تیم مشهدی می‌گوید: پس از انتقال یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس سرآسیایی تیم را در اختیار گرفت اما برای باشگاه مهم بود که یک مربی تاکتیکی و باتجربه کادر را در لیگ قهرمانان همراهی کند. به این ترتیب ما کار را با پیروزی در دور مقدماتی مقابل الرفاع بحرین و السیلیه قطر شروع کردیم تا برای اولین بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم. از طرف دیگر ما در لیگ هم خوب پیش می‌رفتیم همگی از کار کردن با مجتبی سرآسیایی بسیار خوشحال و راضی بودیم. ولی متاسفانه مجتبی به دلیل عدم حمایت‌های مسئولین باشگاه پس از پیروزی 1-0 مقابل گل گهر تصمیم به جدایی از تیم گرفت. پس از آن بختیاری‌زاده سرمربی شهرخودرو شد. ما بازی‌های لیگ را به خوبی انجام دادیم ولی علیرغم نمایش‌های عالی در برخی از بازی‌ها بدشانس بودیم و نتوانستیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم. معتقدم سهراب کار بسیار بزرگی در تیم انجام داد و تمامی تلاشش را برای موفقیت باشگاه و آرامش بازیکنان انجام داد.

کوزین که بعد از لیگ قهرمانان از این تیم جدا شد و به فیفا شکایت کرده گفت: بعد از اتمام بازی‌های لیگ در ماه آگوست، من برای یک هفته تعطیلات به ایتالیا بازگشتم. آخرین دستمزدم از باشگاه را تقریباً در ماه آوریل، سپتامبر دریافت کردم بعد از آن باشگاه هرگز پولی به من پرداخت نکرد. به آنها گفتم که به قطر می‌آیم، اما برای سفر به نامه AFC نیاز دارم. ولی متاسفانه باشگاه هرگز پاسخ مشخصی به درخواست‌های من نداد. هیچ پولی برایم واریز نکرد. بنابراین من هم تصمیم گرفتم قراردادم را با آن‌ها فسخ کرده و مدارک را برای اطلاع از این شرایط به فیفا ارسال کنم تا از طریق مراجع قانونی پیگیر مطالباتم باشم.

کوزین که بعد از استراماچونی دومین مربی ایتالیایی است که اکنون علیه باشگاه ایرانی در فیفا پرونده تشکیل داده‌اند گفت: متاسفانه هر هفته مطالب و مصاحبه‌های بسیار بدی از استراماچونی در رسانه‌های مختلف ایتالیایی بر علیه ایران و مدیریت باشگاه استقلال منتشر میشد که بنظرم اصلا خوشایند نبود چرا که این مدل رفتار اصلا حرفه‌ای نیست. خود من به شخصه همین مشکلات را با باشگاه شهرخودرو دارم اما هرگز در رسانه‌های ایتالیایی و ایرانی شکایت نمی‌کنم.  زیرا معتقدم وقتی به باشگاهی می‌روی و مهمان آن کشور هستی، باید به آنها احترام بگذاری حتی اگر آنها به تو احترام نگذارند. همه تیم‌های ایرانی یکسان نیستند، بسیاری از باشگاه‌ها در این کشور خیلی جدی و حرفه‌ای کار می‌کنند. بنابراین اصلا درست نیست زمانی که مربی با یک تیم به مشکل می‌خورد درباره همه فوتبال ایران بد صحبت کند، کل سیستم ورزش آن کشور را زیر سوال ببرد. فقط فکر می‌کنم من کمی بدشانس بودم که در باشگاه اشتباهی کار کردم که احترام لازم را به مربی‌اش نمی‌گذاشت.

کوزین درباره شرایط فنی مهدی رحمتی نیز گفت: او علاوه بر اینکه بازیکن بی‌نظیری بود در مربیگری هم کار بسیار فوق العاده انجام داد. در تمامی نبرد‌ها با برنامه و تاکتیک بازیکنانش را به میدان فرستاد. علاوه بر این مدیریت قوی پشت سر او بود که توانست تیم را بسازد و شگفتی‌ساز لیگ شود. اگر روزی بشنوم که او سرمربی یک باشگاه بزرگ در ایران و حتی مربی تیم‌ملی فوتبال ایران شده است اصلا تعجب نمی‌کنم. در مورد سهراب بختیاری زاده هم او علاوه بر اینکه بازیکن نامدار و شناخته شده‌ای در فوتبال ایران بود مربی بابرنامه و بااخلاقی هم بود. به شخصه برای من کار کردن با هر دوی آن‌ها بسیار آسان و لذت‌بخش بود. جدا از آن حتی مدیریت و رسیدگی فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه پدیده هم در مجموع خیلی عالی بود. اما باز هم هرگز نفهمیدم که چرا آن‌ها با وجود این مدیریت عالی مطالبات من را سر موعد پرداخت نکردند تا مجبور شوم برای دریافت حق و حقوقم به فیفا شکایت کنم.

7474