استیلی: تجربه دو نائب قهرمانی به پرسپولیس کمک می‌کند

استیلی: تجربه دو نائب قهرمانی به پرسپولیس کمک می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس مدعی است این تیم قادر خواهد بود با تجربیاتی که در دوره‌های قبلی لیگ قهرمانان کسب کرده، در این فصل نیز به موفقیت دست یابد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، پرسپولیس امشب در دیداری حساس برابر استقلال تاجیکستان قرار خواهد گرفت و امیدوار است با عبور از حریف خود به مرحله بعدی این رقابت‌ها راه یابد. حمید استیلی سرمربی سابق پرسپولیس و پیشکسوت فوتبال ایران درباره شرایط این تیم گفت: استقلال همه را شگفت‌زده کرد و در گروهی که الهلال در آن حضور داشت موفق شد سرگروه شود و این تیم متمول را شکست دهد. ما باید در خانه این تیم به مصاف این تیم برویم که این یک امتیاز برای استقلال محسوب می‌شود. بازیکنان نباید به هیچ وجه این تیم را دست کم بگیرند. استقلال در بازی با الهلال نشان داد کوچکترین اشتباه برابر این تیم تبعات سنگینی دارد.

وی ادامه داد: پرسپولیس کادرفنی و بازیکنان با تجربه‌ای را در اختیار دارد که در بازی های سخت تر از این پیروز از میدان خارج شده است و همین موضوع می‌تواند برگ برنده این تیم در این بازی باشد. این تیم تجربه حضوردر 2 فینال آسیا را دارد و مسلما تیمی که باید نگران باشد استقلال است. اما ما نباید این تیم را دست کم بگیریم و به امید خدا به مرحله بعد صعود خواهیم کرد.

استیلی در مورد تغییرات در ترکیب پرسپولیس و جدایی چند بازیکن این تیم گفت: هر سال این اتفاقات برای همه تیم‌ها رخ می‌دهد و یک سری از بازیکنان جدا می‌شوند. هر بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید برای او یک افتخار محسوب می‌شود چرا که این تیم 5 سال متوالی قهرمان شده است و بهترین کادرفنی و بازیکنان ایران را در اختیار دارد. شما می‌بینید یک بازیکن معمولی با حضور در پرسپولیس تبدیل به یک ستاره می‌شود.

وی در خصوص ناراحتی هواداران از جدایی احمد نوراللهی و شهریار مغانلو گفت: بخاطر این است که هوادار آنها را دوست داشته است. بهتر بود با مدیریت کردن این موضوع دلخوری پیش نیاید. ولی موضوع مهم در این باره این است که وقتی بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید و در این تیم تبدیل به ستاره می شود و به تیم ملی می‌رسد باشگاه طوری با او قرارداد ببندد که بعد از رفتن این بازیکن باشگاه از او درآمدزایی کند در غیر اینصورت تنها باشگاه خرج کرده و هیچ آورده و سودی برای خود نداشته است. شرایط پرسپولیس و استقلال کاملا متفاوت و ویژه است. این دو تیم در همه جای ایران هوادار دارند و چنین چیزی در هیچ جای دنیا نیست. شما ببینید تیم‌های دیگر در آسیا چه خرجی می‌کنند. چرا هر سال این دو تیم آن هم در این مقطع حساس باید درگیر حواشی باشند. متاسفانه در این شرایط تنها کسی که آسیب می‌بیند همیشه هواداران هستند. این تنها مشکل پرسپولیس نیست و بسیاری از تیم های ایرانی درگیر این موضوع هستند و متاسفانه ما آینده‌نگر نیستیم و برنامه‌ریزی نداریم و طبعا زیرساختی نیست و تنها به دنبال این هستیم که سال به سال پیش برویم.

کاپیتان سابق پرسپولیس در خصوص اینکه آیا این تیم می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل موفق شود گفت: پرسپولیس از تجربه لازم برای موفقیت و قهرمانی برخوردار است و این موضوع در خون این تیم است. بازیکنان در پرسپولیس به یک شخصیت تیمی خاصی دست پیدا کردند و همچنین مربیان و کادرفنی با توجه به دانش و تجربه ای که کسب کردند این امتیاز را دارند که امسال بتوانند قهرمان آسیا بشوند. امیدوارم با تجربه دو نایب قهرمانی در آسیا بتوانیم امسال قهرمان آسیا بشویم.

7474