سوژه روز؛ پرسپولیسی‌ها به دنبال نیمکت استقلالی‌ها!

سوژه روز؛ پرسپولیسی‌ها به دنبال نیمکت استقلالی‌ها!

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکنان اسبق پرسپولیس بیشترین افراد حاضر در کلاس مربیگری درجه A آسیا را تشکیل داده‌اند.

به گزارش فوتبالی، کلاس مربیگری درجه A  آسیا  از دیروز در هتل المپیک تهران آغاز شده و نکته جالب آن، آمار بالای شرکت‌کنندگان پرسپولیسی در این دوره مربیگری است.

محسن بنگر، حسین بادامکی، محمد رضا مامانی،محمد نصرتی و مجتبی شیری مربیان پرسپولیسی هستند که در این دوره حضور دارند. سیدمهدی سیدصالحی و داود سیدعباسی هم دو چهره‌ای هستند که در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی کرده‌اند.

این اتفاق در حالی رخ داده که در 2 فصل گذشته تعداد مربیان استقلالی حاضر در لیگ برتر بسیار بیشتر از پرسپولیسی ها بوده است و حالا بازیکنان سابق پرسپولیس به دنبال این هستند که با گرفتن مدرک A، شانس حضور در لیگ برتر به عنوان سرمربی را پیدا کنند تا رقابت بین سرخابی‌ها وارد فاز جدید شود.

در فصل گذشته و در مقطعی 11 مربی استقلالی در لیگ بیستم حضور داشتند. 

البته ملاک استقلالی بودن در این گزارش بازی کردن یا مربیگری در استقلال است که به این ترتیب فرهاد مجیدی، فراز کمالوند، امیر قلعه‌نویی، فیروز کریمی، علیرضا اکبرپور، علیرضا منصوریان، جواد نکونام، محمود فکری، رسول خطیبی، مهدی رحمتی و ساکت الهامی چهره‌هایی بودند که سابقه بازی برای استقلال یا حضور در کادر فنی این تیم را داشتند که از این جمع، محمود فکری، جواد نکونام و فراز کمالوند، در حال حاضر، بدون تیم هستند و علیرضا اکبرپور به دنبال بازگرداندن ماشین‌سازی به لیگ برتر است. البته با صعود هوادار به لیگ برتر، یک مربی استقلالی دیگر(رضا عنایتی) به جمع سرمربیان استقلالی اضافه شده است.

در لیگ بیستم، به جز پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی، فقط یک تیم دیگر سرمربی پرسپولیسی داشت و در فصل جدید هم شاهد تکرار این اتفاق هستیم البته با این تفاوت که تارتار به جای پیکان، به ذوب آهن رفته است.

7655