میزگرد جنجالی برنامه وقت اضافه رادیو ایران در رابطه با حواشی و وضعیت باشگاه تراکتور با حضور ششگلانی و نظمی

میزگرد جنجالی برنامه وقت اضافه رادیو ایران در رابطه با حواشی و وضعیت باشگاه تراکتور با حضور ششگلانی و نظمی

پایگاه خبری فوتبالی- جواد ششگلانی رییس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی و جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتور روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمدند و در رابطه با حواشی چند وقت اخیر و وضعیت باشگاه تراکتور در آستانه دیدار حساس برابر النصر عربستان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به گفت و گو پرداختند.

به گزارش فوتبالی، ششگلانی در ابتدای سخنانش در رابطه با واگذاری تراکتور به هیات فوتبال آذربایجان شرقی اظهار داشت: اتفاقاتی که در رابطه با نقل و انتقالات و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی برای تراکتور افتاد، باعث شد این تیم به مشکل برخورد. اما با هماهنگی مسئولین استانی و باشگاه، مقرر شد باشگاه با همین بضاعت کمی هم که دارد، در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. اگر در این مسابقات شرکت نکنند، احتمال دارد برای فوتبال ایران و باشگاه تراکتور مشکل ایجاد شود. آقای نظمی به خوبی می توانند تصمیمات و شرایط باشگاه را توضیح دهند. در هفته گذشته با تصمیماتی که تمام مسئولین استانی گرفتند و به پشتوانه باشگاه آمدند، شنبه تیم به تهران و یک‌شنبه به قطر اعزام خواهد شد. 

وی در ادامه گفت: زمانی ما باشگاه ماشین سازی را مدیریت کردیم. اما به صورت موقتی، برای اینکه منحل نشود. در مشهد و در اهواز هم این اتفاق افتاده است که هیات فوتبال موقتا تیمی را اداره کند. در مشهد شهرداری تامین مالی کرد و هیات فوتبال هم موقتا مدیریت کرد. این اتفاق در تبریز هم افتاده است. اما قضیه برای تراکتور فرق می کند.

نظمی در ابتدای اظهاراتش در رابطه با بدهی 388 میلیاردی گفت: مبلغ به این اندازه نیست. بخشی از این بدهی، بدهی به مجموعه های مالک تیم است. یعنی بدهی به خود مجموعه های آقای زنوزی. بدهی های بیرون از باشگاه به 150 میلیارد نمی رسد. حساب دقیق و مبلغش دست ما است و می دانیم چقدر است. باشگاه های دیگر هم کمتر از این بدهی ندارند. بدهی هایی که به مجموعه های خود آقای زنوزی هستند، بدهی های بیرونی نیستند و چیزی نیستند که برای باشگاه مشکل ساز باشند. پنجره ما برای یک پرونده ای بسته است که ما برای آن اقدام کرده ایم که اگر طرف مقابل بیاید و پولش را بگیرد، پنجره باز خواهد شد. الان فقط به خاطر آنتونی استوکس پنجره نقل و انتقالاتی ما بسته است. جمع همه این بدهی های داخلی و خارجی به 150 میلیارد نمی رسد. لیست بدهی ها اکنون پیش من نیست که دقیق بگویم، اما پنجره ما الان به خاطر بدهی 475 هزار دلاری استوکس بسته است. 

نظمی در ادامه در رابطه با وضعیت تراکتور در چند فصل گذشته و راهکارها و سیاست های مورد نظر برای وضعیت باشگاه گفت: آقای کمالوند از سمت سرمربیگری خود استعفا دادند و آقای فیروز کریمی به جای ایشان معرفی شدند. با توجه به شرایط و فرصت کمی که داشتیم، آقای کریمی بهترین گزینه ما بودند. چون 6 بازی فصل گذشته را با ایشان انجام دادیم بازیکنان هم با ایشان و برنامه‌هایشان آشنا هستند. ایشان هم نسبت به بازیکنان شناخت دارند. تمرین خیلی شاد و خوبی هم برگزار کردند. مشکل پرواز و هتل را هم حل کرده بودیم. تیم ابتدا به تهران و روز بعد به قطر خواهد رفت. هتل در قطر نیز مشخص شده است. همه چیز حل شده است. اما در زمینه بازیکنان به مشکل برخوردیم. زیرا بازیکن کرونایی، مشکوک به کرونا و همچنین مصدومانی داشتیم، دیدیم حد نصاب لازم برایمان تامین نمی شود. البته بازیکنی که مشکوک به کرونا بود، دوباره تست داد و تستش منفی شد. دو مصدومی که پزشکان چند روزی زحمت کشیدند و روی آن ها کار کردند، در تمرین حاضر شدند و تقریبا برای بازی آماده شده اند. تیم را با همان نفرات قبلی اعزام به مسابقات میکنیم. 

نظمی در رابطه با وضعیت اکبر ایمانی گفت: او از پنج شنبه در تمرینات تیم شرکت کرده است. از قبل از استعفای آقای کمالوند، ایمانی به باشگاه آمد. قرارداد فراز کمالوند دو ساله بود. خودشان تصمیم گرفتند متناسب با شرایطشان که استعفا دهند و از تراکتور جدا شوند. 

مدیرعامل باشگاه تراکتور در رابطه با بدهی ها ادامه داد: پرونده های خارجی ما، بیشتر از چهار یا پنج مورد نیست. یکی از آن ها استوکس است که بدهی ما به او 475 هزار دلار است و پنجره ما به همین خاطر بسته است. پول او نیز آماده است که اگر دریافت کند، پنجره باز می شود. استوکس سابقه بدی دارد. بعد از آن که کلاهی که بر سر باشگاه تراکتورسازی گذاشت، همان کلاه روی سر پرسپولیس هم رفت! پرسپولیس پول او را واریز کرده بود، اما او یک ماه پرسپولیس را معطل کرد. به خاطر اینکه ما را معطل نکند و فصل نقل و انتقالات نگذرد، ما پیشنهاد دادیم وکیل ایشان بیاید و پول را  در استانبول به صورت حضوری دریافت کند.

ششگلانی در پاسخ به اینکه آیا هیات فوتبال نظارت، دخالت یا بازخواستی بر وضعیت باشگاه ها دارد یا خیر، گفت: هیات فوتبال در رابطه با مدیریت باشگاه ها هیچ دخالت و نقشی ندارد. تصمیمات همه به عهده خود باشگاه است. مگر اینکه باشگاهی درخواست کمکی کند که در حد وظیفه هیات فوتبال باشد، مطمئنا این همکاری انجام خواهد شد. هیات فوتبال مسائل را به خود باشگاه منتقل می کند و اگر موضوعی در باشگاه قابل حل نباشد، به مسئولین ذیربط گزارش می دهند و اگر مسائل مربوط به فوتبال باشند، ما تا جایی که در وظیفه خود میبینیم، در خدمت باشگاه هستیم. همه در تلاش هستیم که مشکلات باشگاه تراکتور حل شود که به خوبی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. مسئولین استان و خود آقای زنوزی در تلاش هستند که مشکل پنجره نقل و انتقالاتی نیز حل شود. 

نظمی در رابطه با وضعیت تراکتور ادامه داد: مشکل باشگاه به خاطر قضیه ای بود که به وجود آمد و حل شد. ما اکنون مشکلی نداریم. غصه بدهی های ما را نخورید، ما پرداخت خواهیم کرد. کدام باشگاه بدهی ندارد؟ استقلال هم مشکل بدهی داشت و حل شد. 

وی در رابطه با اینکه تراکتور بازیکنان و مربیان گران قیمت به خدمت گرفت و به هواداران قول قهرمانی داد که نتیجه آن رفتن زیر بدهی سنگین بود، اظهار داشت: در گذشته یک سری کارهایی انجام شده است. آقای زنوزی هم بعدا خودشان مطرح کردند که اشتباهاتی کردند. الان به جز یکی دو باشگاه، کدام باشگاه لیگ برتری بدهی ندارد؟ حتی دولتی هایی که هرجا لازم باشد کمک دولت را دریافت می کنند. آن ها بدهی هایشان بیشتر از ما است. ما بدهکاریم. آقای زنوزی هم قبول دارد که باید این بدهی ها را پرداخت کند. بدهی های داخلی ما کمتر هستند. 

وی افزود: وقتی مالک میگوید این بدهی ها را پرداخت میکند، پس قبول دارد که در تعهد اوست. از زیر بار آن فرار نمی کند. وقتی مشکلی برای باشگاهی خصوصی پیش می آید باید مسئولین مملکت حداقل کمک معنوی کنند اگر کمک مالی نمی کنند. زیرا باشگاه خصوصی باری از دوش دولت برداشته است. وقتی مشکلی پیش می آید ما دو نوع مسئول داریم. یکی که آستینش را بالا میزند و کمک می کند که من از همه آن ها تشکر می کنم. آقای استاندار، امام جمعه، هیات فوتبال، اداره ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و ... آمدند و کمک کردند. یک سری دیگر بیرون گود نشسته اند و فقط مصاحبه می کنند. جو سازی میکنند و یک سری اطلاعات غلط را به جامعه و هواداران انتقال می دهند. آقای زنوزی هیچ وقت نگفته است که من تیم را نگه نمی دارم. چه کسی الان تیم را اداره کرده و هزینه اش را داده است؟ چه کسی می خواهد تیم را به قطر بفرستد؟ با این که بدهی دارد اما تیم را نگه داشته است. اما به هر حال بحث واگذاری را مطرح کردند. تیم در مالکیت آقای زنوزی است. اگر بخواهد واگذار شود، یک سری ضوابط دارد که باید انجام شود. اگر کسی هم بخواهد تیم را بخرد، تمام بدهی ها و طلب ها حساب می شوند. اما این که بگوییم آقای زنوزی فردا تیم را واگذار می کند، درست نیست. در جلسه با استاندار آقای زنوزی گفت من تیم را نگه داشته ام تا هر زمانی که مشتری پیدا شد. اما مشتری ای نیست. کسی می آید اکنون تیم را بگیرد؟ کسی نیست. 

ششگلانی در پاسخ به اینکه درآمد سالیانه هیات فوتبال آذربایجان شرقی چقدر است گفت: بودجه ای که ما برای یک فصل میبندیم که در مجمع مطرح می شود، یک میلیارد و دویست میلیون تومان است. حق عضویت را فدراسیون میگیرد و از آن حق ما را به مقدار درصدی مشخص می دهد. 

وی در انتها اظهار داشت: تصمیمات در جایی دیگر گرفته می شوند، اما مشکلات برای ما خواهد بود. دلیلش اشکال مدیریتی و اشکال تشکیلاتی ما است. من تا یک سال اصرار داشتم که انتقال علم و ادب صورت نگیرد. اما آن تصمیم در جای دیگری گرفته می شود. ما وظایفی داریم اما در آخر محکوم به این هستیم که تصمیمات آن ها را انجام دهیم.

6641