فن مارویک تا قبل از بازی با ایران از سرمربیگری امارات برکنار نمى‌شود

فن مارویک تا قبل از بازی با ایران از سرمربیگری امارات برکنار نمى‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- با وجود انتقادها از عملکرد تیم ملی امارات در دو بازی ابتدایی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ سرمربی هلندی این تیم حداقل تا دیدار پیش رو مقابل ایران به کار خود ادامه خواهد داد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، هواداران اماراتی خشم و نارضایتی خود را از عملکرد تیم ملی این کشور در دو هفته ابتدایی مسابقات جام جهانی در فضای مجازی با هشتگ برکناری فن مارویک نشان داده و خواستار ایجاد تغییر در این روند شده‌اند.

فوتبالدوستان اماراتی بر این باور هستند که فن مارویک توان هدایت تیم ملی را در هفته‌های آتی ندارد و باید پیش از دیدار با تیم ملی ایران برکنار شود. انتخاب ترکیب‌های نامناسب در بازی مقابل لبنان و سوریه و عدم استفاده مناسب از بازیکنان ذخیره و تعویض‌های لازم در جریان بازی همچنین آمادگی نامناسب تیم قبل از ورود به مسابقات از جمله برگزاری تنها یک اردوی یک هفته‌ای برون مرزی بدون انجام بازی تدارکاتی از جمله موضوعاتی است که اماراتی‌ها به‌عنوان دلایل عملکرد ناموفق فن مارویک مطرح می‌کنند. امارات در ایجاد موقعیت گلزنی و رسیدن به گل برتری مقابل حریفانش دچار مشکل است در حالی که تیگالی آرژانتینی روی نیمکت تیم ملی حضور دارد و فن مارویک از او استفاده نمی‌کند.

محمد مطر کارشناس فوتبال امارات برخی از تصمیمات سرمربی هلندی تیم ملی این کشور را خنده‌دار توصیف کرد از جمله تعویض محمد جمعه در دقیقه 91 بازی. وی همچنین بر این نکته تأکید کرد که مشکل تیم امارات عدم هدایت مناسب از سوی کادر فنی است.

عبدالرحمن محمد بازیکن سابق تیم ملی امارات هم با اظهار نارضایتی از تصمیمات و روش کاری فن مارویک گفت: من مخالف جدی فن مارویک هستم. او مرد روزهای سخت و این مرحله حساس نیست و نمی‌تواند تیم ما را به جام جهانی برساند.

محسن مصبح سنگربان سابق تیم ملی امارات هم گفت: آماده‌سازی تیم ملی مناسب نبود‌، تیم ما هماهنگ نیست و آمادگی لازم برای حضور در این دو بازی را نداشته است.

عبدالله وبران بازیکن سابق تیم ملی کویت هم درباره وضعیت امارات در این مرحله گفت: آنها بین شش تیم برتر مسابقات این مرحله قرار نخواهند گرفت و به اعتقاد من با فن مارویک هلندی به جایی نمی‌رسند.

روزنامه البیان امارات با این وجود نوشته است:‌ کمیته تیم‌های ملی تصمیمی برای تغییر کادر‌ فنی قبل از بازی مقابل ایران نخواهد داشت، اما تلاش می‌شود با حضور فن مارویک نقاط ضعف تیم ملی رفع شود و برای بازی حساس هفته سوم مقابل ایران به آمادگی کامل برسیم.‌

گفتنی است تیم ملی ایران در هفته سوم این رقابت‌ها روز 15 مهر میهمان امارات خواهد بود.

۴۱۵۴