ویتنام به VAR آسیا اعتراض کرد(عکس)

ویتنام به VAR آسیا اعتراض کرد(عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - فدراسیون فوتبال ویتنام درخصوص نحوه قضاوت داور قطری در دیدار با استرالیا و عدم اعلام پنالتی به سود این تیم شاکی است و پیشنهاداتی را درخصوص استفاده از VAR به فیفا داده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، اعتراضات ویتنامی ها به نحوه قضاوت دو دیدار تیم ملی این کشور مقابل عربستان و استرالیا ادامه دارد و بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال ویتنام، تصمیم داور دیدار مقابل استرالیا در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 درخصوص عدم اعلام پنالتی به سود ویتنام، دقیق نبوده است.

تران کوک نوان نائب رئیس دائم فدراسیون فوتبال ویتنام در گفتگو با VnExpress گفت: با مجوز لی هان های رئیس فدراسیون فوتبال ویتنام، نامه ای به جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیس AFC ارسال کردم. در این نامه، فدراسیون فوتبال ویتنام انتقادی نمی کند، فقط پیشنهادات سازنده ای ارائه می دهد و از سازمان های مربوطه می خواهد که کار داوری را برای بهبود کیفیت مسابقات، از جمله وضعیت جنجالی در بازی اخیر بین ویتنام و استرالیا، از طریق VAR بررسی کنند.

در دقیقه 29 دیدار روز گذشته دو تیم، یک حرکت تیمی از سوی ویتنامی ها از سمت راست آغاز شد. روی همکاری کوانگ های و تاین لین، توپ به سمت چپ و برای هانگ دیوی ارسال شد. این بازیکن با پای چپ شوت خود را به سمت دروازه زد و در ابتدا به نظر می رسید که توپ درون محوطه جریمه استرالیا به دست گرانت برخورد کرده است. بازیکنان ویتنام نیز به این مسئله اعتراض کردن اما عبدالرحمان الجاسم قطری داور بازی پس از بازبینی صحنه، اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

تران کوک نوان در این خصوص می گوید: من بارها این صحنه را مرور کرده و همچنین با بسیاری از متخصصان داوری داخلی و بین المللی مشورت کردم. در این شرایط ، ویتنام مستحق یک پنالتی است. قبلاً VAR وجود نداشت، ما می توانیم به تصمیماتی که داوران اعلام می کنند، احترام بگذاریم.

او ادامه می دهد: اما اکنون که VAR وجود دارد می توانید دوباره آن را تماشا کنید و همه چیز کاملاً واضح است.تکنولوژی کمک داور ویدیویی به داور کمک می کند تا شرایط بهتری را تعیین کند و تصمیم بهتری بگیرد، اما در این مسابقه به وضوح مشخص است که چنین اتفاقی رخ نداد.

1470