کلانی: ایران نشان داد قدرت اول فوتبال آسیاست

کلانی: ایران نشان داد قدرت اول فوتبال آسیاست

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن اسبق تیم ملی معتقد است شاگردان اسکوچیچ توانستند برتری خود را به عراقی‌ها دیکته کنند.

به گزارش فوتبالی، حسین کلانی درباره بازی دیشب عراق و ایران گفت: تیم ملی بسیار خوب و هوشمندانه بازی کرد و حتی می‌توانست با تمرکز بالاتر عراق را با گلهای بیشتری شکست دهد. تیم ملی نسبت به بازی گذشته بسیار روانتر و منظم‌تر فوتبال بازی کرد که نتیجه آن شکست عراق با 3 گل بود.

کلانی که پیش از این در بازی تیم ملی مقابل عراق در سال 1351)مرحله گروهی جام ملتهای آسیا در سال 1972) موفق به هت‌تریک شده بود با اشاره به آن بازی گفت: من در آن زمان فقط کار تیمی را با گلزنی تکمیل کردم . دیشب هم گلهای تیم ملی حاصل کار تیمی بود و همانطور که دیدید مهدی طارمی با پاسی که سردار آزمون به زیبایی هر چه تمام‌تر برای او ارسال کرد توانست یک گل زیبا را به ثمر برساند.

کلانی در ادامه افزود: بازیهای ایران و عراق از گذشته‌های دور تا کنون همواره مثل یک جنگ بوده و هیچکدام از دو تیم دوست ندارند مقابل آن یکی بازنده باشند اما بسیار خوشحالم که ملی‌پوشان کشورمان شب گذشته نشان دادند همچنان قدرت اول آسیا هستند و تیمی که کره جنوبی را متوقف کرده بود را با 3 گل شکست دادند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه صحبتهایش سراغ تغییرات مدیریتی در این باشگاه رفت: آقای سمیعی نباید در این مقطع استعفا می‌داد من واقعا از کناره‌گیری ایشان در زمانی که تیم عازم یک بازی حساس است تعجب کردم. پرسپولیس بازی حساسی مقابل یک حریف ناشناخته در تاجیکستان دارد و باید به جای ایجاد حاشیه، آرامش را به این باشگاه تزریق کرد. به نظر من کار آقای سمیعی و استعفای او پیش از این بازی حساس، کارهای خوب او در پرسپولیس را زیر سوال می برد هر چند جای خوشحالی است که آقای صدری همچنان در باشگاه و کنار تیم حضور دارند و امیدوارم ایشان با تجربیات مدیریتی که دارند بتوانند مشکلات این باشگاه بزرگ و مردمی را حل و فصل کنند.

کلانی تصریح کرد: بازی مقابل استقلال تاجیکستان با توجه به حمایتی که حکومت این کشور از آنها انجام داده بسیار دشوار است و نباید حریف را دست کم گرفت. پرسپولیس 3 بازیکن تاثیرگذارش را از دست داده اما بازیکنان جدیدی که جذب شدند توانایی این را دارند تا در تیمی که با هدایت یحیی گل‌محمدی فصل گذشته به فینال آسیا رسید شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارند.

7655