افشای راز آمادگی بدنی رونالدو: مواد غذایی ارگانیک و روغن نارگیل

افشای راز آمادگی بدنی رونالدو: مواد غذایی ارگانیک و روغن نارگیل

پایگاه خبری فوتبالی - کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی 36 ساله همچنان در سطح باشگاهی و ملی بهترین عملکردش را ارائه می دهد.

به گزارش فوتبالی، رونالدو با دبل مقابل ایرلند به 111 گل ملی رسید و به آقای گل تاریخ بازیهای ملی تبدیل شد. ستاره پرتغالی برای این که آمادگی بدنی خود را حفظ کند جدا از تمرینات، رژیم غذایی بسیار سرسختانه ای را دارد. رونالدو هر چقدر سنش بالاتر می رود سعی می کند که وزنش را کمتر کند تا بتواند دوران فوتبالش را حتی المقدور طولانی تر کند.

حالا جورجیو بارونه آشپز ایتالیایی که موقتا کارش در رستورانی در ساردینیا را ترک کرد تا آشپز اختصاصی کریتسیانو در تورین باشد در مصاحبه با میرر در مورد عادت های غذایی ستاره پرتغالی صحبت کرد. وی اظهار داشت:"باید طوری از بدنت مراقبت کنی که انگار در حال مراقبت از یک فراری هستی."

رونالدو یکی از ثروتمندترین افراد جهان است و مشکلی برای تهیه گران ترین محصولات غذایی ممکن نداشت اما بارونه با این مسئله مخالف بود. خودش تعریف می کند:" نیازی به تغذیه گرانقیمت نبود. مواد غذایی سالم، ارگانیک و طبیعی بهترین تغذیه ممکن هستند: ماهی، مرغ، گوشت گوساله، تخم مرغ، آووکادو یا برنج سیاه." البته میوه جات، سالاد و غذاهای دریایی پروتئینی نیز بخش دیگری از رژیم روزانه رونالدو را تشکیل می دهند.

اما راز بزرگ بارونه را "روغن نارگیل" تشکیل می دهد، ماده ای که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد، سطح کلسترول را بهبود می بخشد و باعث سوختن چربی عضلات می شود. این آشپز افزود:" غذاها را با روغن نارگیل درست می کنم. مهم است که آب زیادی در طول روز مصرف شود البته آب سالم و خالص. البته رونالدو جدا از تغذیه، سخت تمرین می کرد هر چند که استراحت نیز به اندازه تمرین و تغذیه مهم است. باید شب ها به موقع و زود غذا خورد نه خیلی دیر. کریستیانو برای همه یک قهرمان است. یک مرد بزرگ و یک پدر بزرگ است."

4125