ادینیو و اتفاقی که هیچ وقت عملی نشد؛ بازی برای تیم ملی ایران

ادینیو و اتفاقی که هیچ وقت عملی نشد؛ بازی برای تیم ملی ایران

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم اسبق تراکتور در مصاحبه جدیدش به یک نکته بسیار مهم اشاره کرده است.

به گزارش فوتبالی، لوسیانو ادینیو که تا دی ماه سال گذشته با 82 گل زده، بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شد( این رکورد حالا در اختیار لوسیانو پریرا کاپیتان فولاد است) در بخشی از مصاحبه‌اش با خبرورزشی درباره اتفاقی صحبت کرده که البته هیچ وقت نهایی نشد. اینکه او پیراهن تیم ملی ایران را بپوشد.

ادینیو درباره اینکه کارلوس کی‌روش از او خواسته بود تغییر ملیت بدهد تا بتواند برای تیم ملی ایران بازی کند، گفته است: آقای کی‌روش هرگز این موضوع را تکذیب نکرد. صحبت‌هایی مطرح شد تا اگر بتوانم به تیم ملی ایران کمک کنم اما دو طرف زیاد پیگیر نشدیم و من خیلی خوشحال می‌شدم اگر می‌توانستم برای تیم ملی ایران بازی کنم و با افتخار این کار را انجام می‌دادم. من آن زمان در اوج فوتبالم قرار داشتم و شاید می‌توانستم به تیم ملی ایران کمک کنم.

ادینیو، 8 سال قبل و در مصاحبه‌ای با یک رسانه برزیلی به جزئیات این ماجرا اشاره کرده و گفته بود: در خانه نشسته بودم که تلفن زنگ زد. او مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال ایران بود. از من پرسید آیا علاقه داری برای تیم ملی ایران بازی کنی؟ گفت که من الان کنار کارلوس کی‌روش نشسته‌ام. ما می‌خواهیم تو را به تیم ملی دعوت کنیم. من هم که بسیار هیجان‌زده بودم، گفتم بله قبول می‌کنم و خوشحال می‌شوم برای ایران بازی کنم. مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال ایران هم در پایان گفت: ما بازی‌های تو را زیر نظر داریم و از من خواستند تمام اسناد و مدارکم را برای گرفتن تابعیت ایرانی تحویل فدراسیون فوتبال دهم.  در اولین فرصت قرار ملاقاتی گذاشته شد و من به ملاقات کارلوس کی‌روش رفتم. دیدار خوبی بود. کی‌روش مستقیماً به خود من گفت که می‌خواهیم با هم صحبت کنیم و آیا تو مایل هستی؟ من هم گفتم بله، سپس کی‌روش گفت آیا واقعاً علاقه داری برای ایران بازی کنی؟ من هم گفتم اگر تو بخواهی، بله. همین فردا برای ایران بازی می‌کنم.

1984