بوفون: علاقمندم در قطر باشم اما اجباری ندارم/ تصمیم رونالدو منطقی بود

بوفون: علاقمندم در قطر باشم اما اجباری ندارم/ تصمیم رونالدو منطقی بود

پایگاه خبری فوتبالی - دروازه بان با سابقه پارما معتقد است که فوق ستاره پرتغالی تصمیم معقولی برای انتقال به منچستر یونایتد اتخاذ کرده و در این کار، با در نظر گرفتن شرایط خود، به آینده شغلیش فکر کرده و ضمنا تاکید کرد که باید به تصمیم جانلوئیجی دوناروما مبنی بر ترک میلان و پیوستن به تیم پاریسی احترام گذاشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی و رادیو آنچیو اسپورت، جانلوئیجی بوفون در پایان فصل گذشته یوونتوس را ترک کرد و به تیم پارما در سری بی ایتالیا پیوست. این دروازه بان در مصاحبه ای با رادیو آنچیو اسپورت، در مورد دو تساوی تیم ملی ایتالیا در مقدماتی جام جهانی 2022 صحبت کرد. این بازیکن 43 ساله که در دو بازی ابتدایی پارما در سری بی عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داد، فکر می کند که ایتالیا از بدشانسی تنها دو امتیاز در دو بازی گذشته خود کسب کرده است.

بوفون در این زمینه گفت:

"مشکل ایتالیا این بود که خوش شانس نبود. وقتی از یک پیروزی بزرگ که همه چیز در مسیر درست پیش رفته بود می آیید، اوضاع معمولا خوب پیش نمی رود. به طور عینی، مقابل بلغارستان و سوئیس نمایش خوبی داشتیم و می توانستیم در هر دو بازی سه گل به ثمر برسانیم. دو تساوی با بد شانسی کسب کردیم. اگر 100 بار آن بازی ها را تکرار کنید، 90 بار را برنده می شوید."

چیرو ایموبیله، مهاجم لاتزیو و تیم ملی ایتالیا به دلیل از دست دادن فرصت های گلزنی مورد انتقاد شدید قرار گرفته اما بوفون از او حمایت می کند:

"انتقاد از ایموبیله بیهوده است. از نظر عینی، آن چه او در لیگ نشان می دهد، فوق العاده است و گل های زیادی به ثمر رسانده است. چیرو سخت کار می کند و برای تیم بسیار می جنگد."

بوفون مایل است ششمین حضور خود در مسابقات جام جهانی را هم در کارنامه خود داشته باشد، اما تاکید کرد که جام جهانی 2022 قطر به عنوان هدف قطعی برای خود تعیین نکرده است:

"من به دنبال این نیستم که حتما در قطر باشم. می خواهم خوشحال باشم، تا وقتی توانایی بدن من اجازه دهد، با لذت و اشتیاق فراوان به بازی خود ادامه می دهم. در حال حاضر، من گزینه عدم حضور در جام جهانی را در نظر نمی گیرم. متوجه هستم که بازیکن بسیار مهمی برای هواداران آتزوری هستم، در پارما هواداران رویاها و امیدهای خود را به من می سپارند.

اگر مانچینی برای حضور در قطر با من تماس بگیرد، خواهیم دید که چه می شود. ما آخرین بار دو یا سه سال پیش صحبت کردیم. من نمی خواهم فشار غیر ضروری در مورد حضورم ایجاد کنم."

بوفون همچنین در مورد جدایی کریستیانو رونالدو از یوونتوس که در تابستان امسال به منچستر یونایتد پیوست هم صحبت کرد:

"من فکر نمی کنم جای تعجبی باقی مانده باشد. او شهرت یک حرفه ای بزرگ را دارد که به درستی در مورد حرفه خود فکر می کند. رونالدو در این سه سال با بازی های فوق العاده، با باشگاه همکاری کرده و گل های زیادی به ثمر رسانده است. من هیچ چیز غیر منطقی در انتخاب او و ترک تورین نمی بینم، کریس خیلی در مورد آن فکر کرد. یووه در یک دوره انتقالی است، در حال تغییر نسل است. وقتی این اتفاقات می افتد، کمتر پول خرج می کنید. وقتی مربی ای مانند آلگری دارید، شاید به هدف نرسید، اما قطعا به آن نزدیک شوید."

جانلوئیجی دوناروما با پایان قراردادش در میلان، راهی پاریسن ژرمن شد، اما او دو بازی اول فصل در فرانسه هنوز بازی نکرده است.

بوفون درباره دوناروما می گوید:

"به انتخاب پسر بچه ای که حرفه ای شده است نیز باید احترام گذاشت. پس از سال هایی که او در میلان موفق نشده در لیگ قهرمانان بازی کند، گزینه رفتن را انتخاب کرده است و هیچ کس نمی تواند و نباید در مورد آن اظهار نظر کند. ما در مورد پسری صحبت می کنیم که سال ها و سال ها در سطح اول حرفه خود باقی مانده است و به دنبال لذت هایی است که من آن ها را پیدا کرده ام. او در موقعیت خاصی بود. حالا یکی از نقاط قوت پاریسن ژرمن در درون دروازه اش است. من فکر نمی کنم جیجیو برای بازی در پاریسن ژرمن و لیگ یک فرانسه مشکلی داشته باشد."

9404