برزیل-آرژانتین و طرح دو دیدگاه متفاوت از هر تیم/ هر دو گروه مدعی‌اند!

برزیل-آرژانتین و طرح دو دیدگاه متفاوت از هر تیم/ هر دو گروه مدعی‌اند!

پایگاه خبری فوتبالی - مسابقه ناتمام شب گذشته برزیل و آرژانتین به احتمال فراوان تا مدت ها نقل محافل خبری و ورزشی جهان خواهد بود و قطع به یقین بحث ها و تحلیل های بسیاری پیرامون ابعاد مختلف اتفاق نادر شب گذشته شکل خواهد گرفت. 

به گزارش فوتبالی، بعد از حوادث عجیب و غریب و خاص مسابقه دیشب برزیل با آرژانتین در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 که به زعم مسئولان بهداشتی کشور برزیل، به علت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط بعضی از بازیکنان آرژانتينی، لغو و ناتمام ماند، حالا پیش از تعیین تکلیف نهایی این دیدار توسط فیفا و مراجع قانونی مرتبط، گمانه زنی های رسانه ها و کارشناسان در خصوص چگونگی سرانجام این ماجرا شدت یافته است.

شب گذشته و با اعلام رسمی CONMEBOL (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) مسابقه تیم‌ های برزیل و آرژانتین لغو شد. طبق روال، داور و ناظر مسابقه گزارشی را تقدیم کمیته انضباطی فیفا خواهند کرد که مبنای تصمیم‌ گیری پیرامون این مسابقه قرار خواهد گرفت.

همچنین CONMEBOL با بیان این نکته که مسابقات مقدماتی جام‌ جهانی، رقابت‌ هایی تحت نظر فیفا هستند، فدراسیون جهانی فوتبال را تصمیم‌ گیرنده نهایی درباره وضعیت این مسابقه معرفی کرده است. 

اما دو دیدگاه از دید هر کدام از طرفین ماجرا یعنی تیم های برزیل و آرژانتین وجود دارد که هر کدام از آن ها هم مدعیِ محق بودن دیدگاه خود هستند. 

دیدگاه آرژانتینی:

(بر پایه صحبت های لیونل مسی که از دوربین‌ ها شنیده شد)

"سه روز است که این‌ جا حضور داریم. چرا در این سه روز کاری برای دیپورت بازیکنان انجام ندادید؟ چرا همه تلاش‌ ها را به بعد از سوت شروع بازی موکول کردید؟ اگر قرار است سه بازیکن ما را از زمین خارج کنید، همه ما زمین بازی را ترک خواهیم کرد."

دیدگاه برزیلی:

"برخی از بهترین بازیکنان سلسائو مثل آلیسون، ادرسون و گابریل ژسوس به خاطر همین قانون نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند. چطور چهار بازیکن لیگ برتری آرژانتین حق حضور در این مسابقه را پیدا کرده‌ اند؟"

به نظر هم می رسد که هر کدام از این ديدگاه ها که هر یک متعلق به یک طرف ماجراست، درصدی از حقیقت و درستی را با خود یدک می کشد که همین مورد، به احتمال زیاد کار مراجع قضایی فیفا و فدراسیون آمریکای جنوبی را به مراتب سخت تر خواهد کرد.

9404