ماجرای عجیب در طلب سوشا مکانی از پرسپولیس

ماجرای عجیب در طلب سوشا مکانی از پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس می‌گوید طلب سوشا مکانی به حساب شخص دیگری واریز خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، بر اساس حکمی که مجتمع قضایی شهید باهنر تهران صادر کرده باشگاه پرسپولیس باید طلب سوشا مکانی را به شخص ثالثی که علیه او حکم گرفته پرداخت و رسید آن را به دادگاه ارائه کند.

گویا سوشا مکانی دروازه‌بان اسبق پرسپولیس در یک پرونده حقوقی محکوم به پرداخت مبلغی شده و حالا شاکی سوشا با اطلاع از اینکه او شکایتی علیه باشگاه پرسپولیس در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال طرح کرده است پیگیر شکایتش می‌شود و با حکمی که شعبه اول اجرای احکام مدنی مجتمع قضایی شهید باهنر صادر کرده این مبلغ نباید به حساب سوشا مکانی واریز شود.(در رای دادگاه اشاره ای به شکایت سوشا از باشگاه پرسپولیس در فدراسیون فوتبال نشده است)

باشگاه پرسپولیس پیش از این نسبت به حکم صادره از سوی کمیته تعیین وضعیت درباره طلب سوشا مکانی از این باشگاه اعتراض کرده بود اما کمیته استیناف این اعتراض را رد کرد تا باشگاه پرسپولیس محکوم به پرداخت طلب دروازه‌بان سابقش شود.

ماجرا از این قرار است که بعد از مشکلاتی که در  دی‌ماه 1394 برای سوشا مکانی به وجود آمد او در تاریخ 7/11/1394 تعهدنامه‌ای امضا کرد که اگر بعد از این مرتکب تخلفی شود باشگاه پرسپولیس اختیار کسر نصف قرارداد را دارد و براساس رأی کمیته استیناف به این دلیل که تعهدنامه مذکور در سازمان لیگ ثبت نشده و تا پایان فصل خبری از جریمه سوشا توسط باشگاه پرسپولیس نبوده، این تعهدنامه فاقد اعتبار بوده است.

قرارداد مکانی با پرسپولیس در تاریخ 25/2/1395 به پایان رسید و این گلر در تاریخ 15/3/1395 توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال 6 ماه محروم شد. با توجه به این موضوع، کمیته استیناف اعتراض باشگاه پرسپولیس را در پرونده سوشا مکانی وارد ندانسته و رای به محرومیت این باشگاه داده است.

ایمان حسین پور معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی ضمن تایید حکم استیناف و پرداخت طلب سوشا مکانی از سوی باشگاه پرسپولیس می گوید: " این حکم ربطی به بدهی ما در مراجع فوتبالی ندارد. ما با حکم کمیته استیناف یک بدهی به آقای سوشا مکانی داشتیم و حالا در مراجع غیر فوتبالی (مجتمع قضایی باهنر تهران) اعلام شده بدهی آقای سوشا مکانی را به خود ایشان پرداخت نکنید. این موضوع ارتباطی به بدهی ما به سوشا مکانی ندارد. ما حق پرداختن پول به سوشا مکانی نداریم و طلب ایشان نزد باشگاه پرسپولیس توقیف شده است. ما جزو طرفین آن پرونده نیستیم و باید آقای مکانی نگران این پرونده باشد."

7655