منافی: امیری در جلو بهتر جواب می‌دهد/ استفاده از سلمانی به عنوان مدافع راست، قشنگ نیست

منافی: امیری در جلو بهتر جواب می‌دهد/ استفاده از سلمانی به عنوان مدافع راست، قشنگ نیست

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع چپ سابق تیم ملی می‌گوید تیم ملی برنامه ای برای عبور از لایه های دفاعی سوریه نداشت.

به گزارش فوتبالی، جواد منافی با اشاره به نمایش نه چندان دلچسب تیم ملی مقابل سوریه گفت:" معتقدم این بازی کیفیت لازم را نداشت و شاهد یک بازی سرد، بی روح و کسل کننده بودیم که تنها روی خلاقیت بازیکنان به 3 امتیاز این بازی رسیدیم."

مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس افزود:"انتظار می رفت بازی با برنامه‌تری را ببینیم اما فکر می‌کنم خود بازیکنان تیم ملی هم از نمایشی که ارائه دادند راضی نبودند. کاملا مشخص بود تیم سوریه در ورزشگاه آزادی یک بازی دفاعی را ارائه خواهد داد اما تیم ما برنامه‌ای برای عبور از این تاکتیک سوری ها نداشت." 

منافی با اشاره به حضور وحید امیری در پست دفاع چپ اظهار داشت:" وحید امیری یک بازیکن چند پسته است و هر جایی از زمین که بازی کرده بالاترین کارایی را از خود به نمایش گذاشته و دلیل آن هم این است که امیری بازیکن دونده و انرژیکی است که کاملا در اختیار تیم است و کمتر شاهد حرکات اضافه و یا پاس های اشتباه از سوی او هستیم. امیری در بازیهای تیم ملی در بحرین نمایش خوبی ارائه کرد اما جلوی سوریه، با آن امیری همیشگی فاصله داشت هر چند که به نظرم تمام بازیکنان در آن بازی، عملکرد ضعیفی داشتند.

از دید منافی، بهتر است امیری در پست اصلی‌اش بازی کند:"امیری بازیکنی است که روبه جلو بسیار خوب بازی می‌کند و معتقدم اگر مقابل عراق یک خط جلوتر بازی کند می‌تواند کارایی بیشتری داشته باشد.وقتی اسکوچیچ در پایان نیمه اول بازی با سوریه، سلمانی را از زمین بیرون می‌کشد و امیری را یک پست جلوتر می‌برد، نشان دهنده این است که از عملکرد آنها راضی نبوده است منتهی با توجه به آمار اسکوچیچ در تیم ملی، انتقاد از او در این شرایط کار راحتی نیست"

منافی، البته از اسکوچیچ انتقاد می‌کند و جعفر سلمانی سوژه انتقاد اوست:" بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند باید کیفیت بالایی داشته باشند اما این موضوع را بازی جعفر سلمانی ندیدیم. اینکه یک بازیکن چپ پا در پست دفاع راست به میدان برود اصلا قشنگ نیست. ما مدافعان راست کلاسیک و با کیفیتی در لیگ برتر و بین لژیونرها داریم که می‌توان سراغ آنها رفت"

منافی از سیستم انتخابی اسکوچیچ برای بازی با سوریه هم راضی نیست:" ما از خط دروازه تا فوروارد بازیکنان بسیار خوبی داریم منتهی نمی‌دانم چرا در بازی خانگی، فقط با یک مهاجم به مصاف حریف رفتیم. جلوی سوریه، 70 درصد مالکیت بازی دست تیم ملی بود اما هیچ شوتی به سمت چارچوب نداشتیم و نتوانستیم حمله خطرناکی روی دروازه سوریه ایجاد کنیم. این معضل باید حل شود و در ایجاد موقعیتهای گل باید هوشمندانه‌ترعمل کنیم."

7655