گزارش روز؛ نگاهی متفاوت به نقل و انتقالات تابستانی شیاطین سرخ

گزارش روز؛ نگاهی متفاوت به نقل و انتقالات تابستانی شیاطین سرخ

پایگاه خبری فوتبالی - شیاطین سرخ تابستان دیوانه کننده ای را پشت سر گذاشتند و موفق به انجام سه خرید بزرگ شدند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه United In Focus، منچستر یونایتد در ابتدا جیدون سانچو را جذب کرد، بازیکنی که باشگاه به مدت دو سال برای جذبش تلاش می کرد. او با ۲۰ درصد کمتر از قیمت درخواستی دورتموند در یک سال پیش به اولدترافورد آمد.

رافائل واران ۱۰ سال پس از تلاش سر آلکس فرگوسن برای جذبش، راهی انگلستان شد. این بازیکن فرانسوی هنوز در اوج خود است و بدون شک بهترین مدافع میانی یونایتد از زمان فردیناند و ویدیچ بوده است.

و در آخر بازگشت کریستیانو رونالدو! این به خودی خود همان معامله ای است که اکثر پنجره های تابستانی را ۱۰ / ۱۰ می کند. یونایتد با حفظ ادینسون کاوانی نیز شادی این اتفاقات را دوچندان کرد.

شکایت رایج فصل گذشته در بین هواداران، عدم گلزنی یا دفاع مطمئن بود که پس از شروع ضعیف تیم بهبود یافت. در خط هافبک، زوج ترجیحی یونایتد یعنی فرد و اسکات مک تومینای رضایت بخش نبود اما آن ها موثر ظاهر شدند و با توجه به مصدومیت اسکات، ضعف های خط میانی آشکارتر شد.

با جذب واران، سانچو و رونالدو، یونایتد ترکیب خود را به میزان قابل توجهی قدرتمندتر کرده است، اما نگرانی اصلی این است که خط میانی تبدیل به پاشنه آشیل تیم در این فصل شود. یونایتد تنها تیمی نیست که تابستان امسال تقویت شده است. چلسی با جذب یک مهاجم و هافبک جدید قدرتمندتر شد؛ در حالی که منچستر سیتی هم جک گریلیش را به تیم خود اضافه کرد و لیورپول هم به سادگی با مصدوم نشدن بازیکنان اصلیش از سال گذشته قوی تر خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که منچستر یونایتد مانع از تکرار اتفاقات فصل گذشته شود و حداقل در جایگاه سوم قرار گیرد؛ این فصل استانداردها بسیار بالا خواهد بود. اگر یونایتد بتواند به آن مرحله برسد، بردن یک جام پیشرفت محسوب می شود. اما فصل طولانی است و هر اتفاقی می تواند رخ دهد.

چیزی که ما در دو بازی خارج از خانه یونایتد در این فصل دیدیم، این بود که تیم در خط هافبک فاقد قدرت کافی است. نمانیا ماتیچ در ۱۲ ماه گذشته یک قدم به عقب برداشته و در سال گذشته ترکیب های مختلفی از پل پوگبا با فرد و مک تومینای را شاهد بودیم؛ به علاوه که متوجه شدیم ممکن است ترکیب برنده ای نباشد.

دونی فن ده بیک معمایی است که ممکن است عاقبت خوشایندی داشته باشد، اما نمی توانیم مطمئن باشیم که مانند فصل قبل با نیمکت نشینی کنار بیاید. یونایتد در تابستان امسال، فرصت هایی برای اضافه کردن هافبک در اختیار داشت؛ طوری که به نظر می رسید بازیکنان لیگ برتری مانند آیو بیسوما و روبن نوس گزینه های مقرون به صرفه و معقولی هستند.

یکی دیگر از بازیکنان کم هزینه، سائول نیگز بود که باشگاه می توانست او را به صورت قرضی به خدمت بگیرد.

هر نوع ارتقای کیفیت ماتیچ به عنوان یک هافبک دفاعی تخصصی، باعث می شد هواداران یونایتد بیشتر از قبل به قدرت این پست امیدوار شوند. اوله گونر سولشر تیم فوق العاده ای در دست دارد، اما او نمی تواند معجزه کند. خط هافبک فاقد کیفیت و عمق کافی است. شاید برای رقابت کافی باشد، اما آیا واقعا برای بردن جام دارای قدرت کافی است؟ 

کریستیانو رونالدو تنها معجزه گر شیاطین سرخ است. او شاید بتواند کمبودهای پشت سر خود را پوشش دهد. اکنون پنجره نقل و انتقالات بسته شده و فقط می توان تماشا کرد و امیدوار بود.

در مقایسه با پنجره های بد نقل و انتقالات قبلی (اشاره به جذب دالوت، فرد و لی گرانت در سال ۲۰۱۸)، امسال شاهد تابستان مهمی بودیم. دلایل زیادی برای جشن گرفتن وجود دارد و هواداران باید به خاطر آن چه یونایتد توانسته انجام دهد، خوشحال باشند.

اما خط میانی، تنها پستی است که در تابستان بی تغییر باقی مانده و پل پوگبا هنوز پیشنهاد تمدید قرارداد باشگاه را قبول نکرده است. رونالدو بعد از رفتن کاوانی، خط حمله را پوشش می دهد و تابستان ۲۰۲۲ مطمئنا بر بهبود خط هافبک متمرکز خواهد بود.

اوله باید تمام تلاش خود را بکند تا نشان دهد عدم تقویت این پست تا سال آینده، تصمیم درستی بوده است.

9404