پیش‌بازی ونزوئلا - آرژانتین/ نبرد سرمستان قهرمانی کوپا با ونزوئلای کم‌آزار

پیش‌بازی ونزوئلا - آرژانتین/ نبرد سرمستان قهرمانی کوپا با ونزوئلای کم‌آزار

پایگاه خبری فوتبالی - مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 امشب در مناطق و قاره های مختلف جهان از جمله در منطقه آمریکای جنوبی پیگیری می شود که در یکی از رقابت های مهم، تیم های آرژانتین و ونزوئلا به مصاف هم می روند. 

به گزارش فوتبالی، نمایندگان قاره آمریکای جنوبی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر حاضر خواهند بود. پس از انجام مراسم قرعه کشی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آمریکای جنوبی، قرار بود این بازی‌ ها از بیست و ششم مارس ۲۰۲۰ (هفتم فروردین ۹۸) آغاز شود و تا شانزدهم نوامبر ۲۰۲۱ (۲۵ آبان ۱۴۰۰) ادامه خواهد داشته باشد که البته مهمان ناخوانده ای به نام بیماری کرونا، برنامه ریزی ها را بهم ریخت.

دور مقدماتی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، امشب و بامداد فردا در مناطق گوناگون کره خاکی برگزار می شود. از همین چارچوب و در مسابقات منطقه آمریکای جنوبی، بامداد فردا دو دیدار مهم انجام خواهد شد که در یکی از این دو مسابقه از ساعت 4:30 بامداد جمعه، تیم ملی فوتبال ونزوئلا میزبان تیم ملی آرژانتین است. هر دو تیم مانند سایر تیم های حاضر در مسابقات این منطقه که تعداد کلی آن ها 10 تیم است، تا کنون چند مسابقه از مجموع هجده دیدار خود را که به صورت رفت و برگشت انجام می شود، برگزار کرده اند و در جدیدترین مسابقه خود در این رقابت ها رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

هر کدام از دو تیم، سابقه بردن آن یکی را دارند و در مسابقاتی نظیر همین مقدماتی جام جهانی یا جام ملت های آمریکای جنوبی (کوپا آمریکا) زیاد با هم دیدار داشته اند.

آلبی سلسته در هفته پنجم رقابت‌ های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آمریکای جنوبی موسوم به کُنمِبول هم در دیدار حساس مقابل شیلی قرار گرفته بود. این مسابقه که از ساعت ۴:۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز شده بود، در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک به اتمام رسید. در این دیدار ابتدا در دقیقه ۲۴ لیونل مسی از روی نقطه پنالتی موفق شد آلبی سلسته را پیش بیندازد اما ۱۲ دقیقه بعد آلکسیس سانچز، ستاره کهنه‌ کار شیلیایی کار را به تساوی کشاند. در ۴۵ دقیقه دوم حملات دو تیم خصوصا آرژانتين ثمری نداشت و بازی با همان دو گل رد و بدل شده در ۴۵ دقیقه اول، به اتمام رسید. لیونل مسی با گرفتن نمره ۸.۵ از سایت سوفا اسکور، بهترین بازیکن آن میدان نام گرفته بود. او در آن دیدار تلاش زیادی برای پیروزی تیم لیونل اسکالونی انجام داده بود اما درخشش کلودیو براوو، گلر تیم شیلی مانع از این اتفاق شد.

آرژانتینی ها در هفته نخست مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 هم اکوادور را با یک گل بدرقه کردند و در هفته دوم با نتیجه دو بر یک در لاپاز از سد بولیوی گذشتند. شکست دادن بولیوی بعد از شانزده سال در خانه‌ اش با آن موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین بردن اکوادوری که چهار گل به اروگوئه زده بود، باز هم در ظاهر خوب و ایده‌ آل می نمود اما نحوه بازی آرژانتین و آرایشی که این تیم در آن مقطع زمانی داشت، بسیار نگران‌ کننده شده بود. آلبی سلسته در هر دوی این بازی ها نمایش کسل‌ کننده و نسبتا بدون برنامه‌ ای داشت. این تیم در بازی اول روی یک پنالتی به گل رسید. در بازی دوم هم گل نخست از روی یک اتفاق عجیب حادثه شد و گل دوم تنها از روی حرکت سه مهاجم این تیم یعنی لیونل مسی، لائوتارو مارتینز و خواکین کورئا حاصل شده بود.

بازی دادن به یک سری از بازیکنان و در سوی مقابل بازی ندادن به تعدادی از نفرات باعث تعجب رسانه‌ ها شده بود. لیونل اسکالونی در کوپا آمریکای سال قبل شروع خوبی نداشت اما کم‌ کم اوضاع را بهتر کرد؛ ولی دوباره تصمیمات عجیب او در زمان انجام مسابقات نخست آلبی سلسته در مقدماتی جام جهانی 2022، باعث شده بود تا نسبت به آینده آرژانتین خصوصا در بازی با قدرت‌ های منطقه نا امیدی خاصی به وجود بیاید.

ولی کیست که نداند سرمربی آرژانتینی ها با قهرمان کردن تیمش در تورنمنت کوپا آمریکا ۲۰۲۱ آن هم در خاک برزیل و مقابل چشمان صدها و هزاران و بلکه میلیون ها هوادار دو آتشه سلسائو، چگونه پاسخ تمامی این انتقادات را داد و افتخاری تاریخی را برای فوتبال آرژانتین و اسطوره تکرار نشدنی آن ها یعنی لیونل مسی به ارمغان آورد.

در آخرین پیکار رسمی دو تیم نیز که در تاریخ هفتم تیر ماه 1398 برگزار شده بود، آرژانتینی ها با نتیجه دو بر صفر از سد ونزوئلا عبور کرده بودند.

ونزوئلا آخرین مسابقه رسمی خود پیش از دیدار بامداد فردا مقابل آرژانتینی ها را در تاریخ هفتم تیر ماه سال جاری با یک گل به پرو واگذار کرده بود.

ونزوئلایی ها پیش از آن هم دو نتیجه تساوی دو بر دو برابر اکوادور و صفر صفر مقابل کلمبیا کسب کرده بودند و قبل از آن نیز در تاریخ بیست و چهارم خرداد ماه سال جاری در دیداری با برزیلی ها، با سه گل مغلوب شده و در نوزدهم خرداد همان سال هم برابر اروگوئه به تساوی یک یک رسیده بودند.

اما در طرف مقابل، آرژانتین در آخرین مسابقه رسمی خود قبل از دیدار بامداد فردا مقابل ونزوئلا، چندی پیش در دیدار فینال جام ملت های آمریکای جنوبی یا همان کوپا آمریکا ۲۰۲۱ با یک گل از سد برزیل در خاک این کشور گذشته و مقام قهرمانی آن تورنمنت را از آن خود کرده بودند. آرژانتینی ها پیش از پیروزی بر برزیل در فینال کوپا آمریکا نیز برابر کلمبیا به میدان رفته بود که در پایان اوقات قانونی و اضافه بازی هم نتیجه ای جز تساوی یک یک حاصل نشده و بازی به ضیافت پنالتی ها کشیده شده بود که یاران لیونل مسی در نواختن این ضربات بهتر از حریف عمل کرده و بازی را در نهایت با حساب سه بر دو از کلمبیایی ها برده بودند.

آلبی سلسته قبل از آن هم با نتایج یک هیچ، سه هیچ و چهار بر یک به ترتیب تیم های ملی پاراگوئه، اکوادور و بولیوی را پشت سر گذاشته بود.

بهترین گلزنان آرژانتین تا پیش از دیدار بامداد فردا مقابل ونزوئلا بدین ترتیب هستند:

لیونل مسی

لائوتارو مارتینز

نیکلاس گونزالس

کریستین رومرو

خواکین کورئا

اما برترین گلزنان ونزوئلایی ها هم تا قبل از دیدار بامداد فردا مقابل آرژانتین از این قرارند:

چنسلور

جوزف مارتینز

سالومون روندون

لوئیز ماگو

9404