پیش‌بازی شیلی - برزیل/ جدال قهرمانان سابق کوپا در مسیر قطر

پیش‌بازی شیلی - برزیل/ جدال قهرمانان سابق کوپا در مسیر قطر

پایگاه خبری فوتبالی - مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 امشب در مناطق و قاره های مختلف جهان از جمله در منطقه آمریکای جنوبی پیگیری می شود که در یکی از رقابت های مهم، برزیل به مصاف شیلی می رود. 

به گزارش فوتبالی، نمایندگان قاره آمریکای جنوبی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر حاضر خواهند بود. پس از انجام مراسم قرعه کشی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آمریکای جنوبی، قرار بود این بازی‌ ها از بیست و ششم مارس ۲۰۲۰ (هفتم فروردین ۹۸) آغاز شود و تا شانزدهم نوامبر ۲۰۲۱ (۲۵ آبان ۱۴۰۰) ادامه خواهد داشته باشد که البته مهمان ناخوانده ای به نام بیماری کرونا، برنامه ریزی ها را بهم ریخت.

دور مقدماتی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، امشب و بامداد فردا در مناطق گوناگون کره خاکی برگزار می شود. از همین چارچوب و در مسابقات منطقه آمریکای جنوبی، بامداد فردا دو دیدار مهم انجام خواهد شد که در یکی از این دو مسابقه، تیم ملی فوتبال شیلی میزبان تیم ملی برزیل است. هر دو تیم مانند سایر تیم های حاضر در مسابقات این منطقه که تعداد کلی آن ها 10 تیم است، تا کنون چند مسابقه از مجموع هجده دیدار خود را که به صورت رفت و برگشت انجام می شود، برگزار کرده اند و در جدیدترین مسابقه خود در چارچوب این رقابت ها رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

هر کدام از دو تیم، سابقه بردن آن یکی را دارند و در مسابقاتی نظیر همین مقدماتی جام جهانی یا جام ملت های آمریکای جنوبی (کوپا آمریکا) زیاد با هم دیدار داشته اند. در آخرین رویایی دو تیم که از قضا آخرین مسابقه رسمی انجام شده شیلیایی ها قبل از مصاف امشب دو تیم هم هست، برزیلی موفق شدند در مراحل حذفی تورنمنت کوپا آمریکا ۲۰۲۱ که اخیرا به میزبانی خودشان برگزار شد، با یک گل از سد شیلی عبور کرده و با حذف آن ها، خود را راهی مرحله بعدی کوپا آمریکا ۲۰۲۱ کنند. 

تیم ملی فوتبال شیلی در سال 1962 میزبان هفتمین دوره رقابت های جام جهانی بود و توانست مقام سوم را کسب کند.

نخستین حضور تیم ملی فوتبال شیلی در جام جهانی در سال 1930 بود و بهترین نتیجه را در جام جهانی 1962 که میزبان بود، گرفت. در دیدار پایانی این دوره تیم ملی برزیل با پیروزی 3 بر یک مقابل تیم ملی چکسلوواکی قهرمان شد. این تیم معمولاً با نام قرمزها شناخته می شود. شیلی با شکست آرژانتین در فینال، اولین قهرمانی خود در کوپا آمریکا را در زمین خانگی در کوپا آمریکا 2015 به دست آورده است.

تیم فوتبال شیلی از سه مسابقه اخیر خود، دو بازی مقابل برزیل و پاراگوئه را به ترتیب با نتایج یک بر صفر و دو بر صفر باخته و مقابل اروگوئه هم با کسب نتیجه یک یک به تساوی دست یافته است. پیش از آن نیز یک پیروزی یک بر صفر مقابل بولیوی و یک تساوی یک یک برابر آرژانتین کسب کرده است.

اما برزیلی از شکست مقابل رقیب سنتی یعنی آرژانتین آن هم در ورزشگاه خودی و در دیدار فینال تورنمنت کوپا آمریکا می آیند. سلسائو قبل از آن هم یک پیروزی خفیف یک هیچ برابر تیم های پرو و همین شیلی کسب کرده بودند و دو بازی قبل تر از آن را نیز با کسب تساوی یک یک با اکوادور و پیروزی دو بر یک مقابل کلمبیا پشت سر گذاشته و به مسابقه امشب برابر شیلی رسیده اند.

تیم ملی شیلی مسابقات مقدماتی جام جهانی خود را در Estadio Nacional Julio Martínez Prádanos واقع در شهر سانتیاگو شیلی انجام می دهد و می توان آن را در زونوا یافت. ساخت استادیوم در فوریه 1937 آغاز شد و در سوم دسامبر 1938 افتتاح شد. ظرفیت رسمی ثبت شده فعلی 49000 تماشاگر است، اما در موارد زیادی که مسابقه تقاضای زیادی دارد، از مرز 75000 نفر هم عبور کرده است. به عنوان مثال می توان به بازی نیمه نهایی جام جهانی 1962 شیلی مقابل همین برزیل اشاره کرد که بیش از 76000 تماشاگر بازی را مشاهده کردند. حداکثر حضور تماشاچیان در آن ورزشگاه در تاریخ 26 دسامبر 1962 معادل 85262 نفر برای یک بازی بین کاتولیکا و شیلی بود.

این ورزشگاه میزبان چهار فینال کوپا آمریکا، فینال جام جهانی 1962 و فینال مسابقات قهرمانی جوانان جهان 1987 بوده است.

برترین گلزنان برزیلی ها تا قبل از این دیدار، به ترتیب نیمار، روبرتو فیرمینیو، ریچارلیسون، فیلیپه کوتینیو، آرتور ملو هستند.

در طرف مقابل هم در تیم شیلی آرتورو ویدال، الکسیس سانچز و پولگار، برترین گلزنان قرمزپوشان تا پیش از رويارويی امشبشان با طلایی پوشان برزیلی هستند.

لیست تیم ملی برزیل برای دیدار با شیلی، آرژانتین و پرو در بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آمریکای جنوبی اعلام شد.

سرمربی تیم ملی برزیل این بازیکنان را به اردوی سلسائو دعوت کرده است:

دروازه بانان:

آلیسون، وورتون، ادرسون

مدافعان:

دنیلو، دنی آلوز، الکس ساندرو، گیلرمه آرانا، تیاگو سیلوا، مارکینیوش، ادر میلیتائو، لوکاس وریسیمو

هافبک ها:

فابینیو، فرد، برونو گیمارش، کاسمیرو، لوکاس پاکتا، کلودینیو، اورتون ریبیرو

مهاجمان:

نیمار، ریچارلیسون، رافینیا، ماتئوس کونیا، فیرمینو، گابریل باربوسا، گابریل ژسوس

9404