هاشمی: تیم ملی بسکتبال پیر شده و نیازمند بازیکنان جوان است

هاشمی: تیم ملی بسکتبال پیر شده و نیازمند بازیکنان جوان است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران گفت: بازیکنان بسیار خوبی داریم اما این تیم پیر شده و نیاز به بازیکنان جوان و مستعد دارد تا آرام آرام شاهد تغییر نسل باشیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «مصطفی هاشمی» امروز (چهارشنبه) در نخستین نشست خبری خود پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال افزود: در انتخاب نفرات و همکارانم دستم باز است و به گونه‌ای کار خواهیم کرد که اعتبار و آبروی ورزش ایران و بسکتبال حفظ شود.

وی ادامه داد: اول باید از حسن اعتماد فدراسیون بسکتبال بابت سپردن این مسئولیت تشکر کنم؛ اما ما معمولا خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. امیدوارم مسئولیتم را خوب انجام دهم تا شرمنده مردم و علاقه‌مندان نشوم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال خاطر نشان کرد: از کادر فنی قبلی بابت زحماتی که کشیدند، تشکر می‌کنم، ما بر نقاط قوت تاکید داریم و نقاط ضعف را از بین می‍بریم، رسانه‌ها نیز در کنار ما خواهند بود و موفقیت تیم ملی نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

هاشمی گفت: سرمربی تیم ملی باید ۳ فاکتور اساسی داشته باشد، نتیجه‌گرا باشد، تعامل با بازیکنان را بلد باشد و بتواند بازیکنان بالای ۱۸ سال مستعد را به تیم ملی اضافه کند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در  مورد نحوه قرارداد و حضورش در تیم ملی بسکتبال افزود: واقعیت این است که آمده ام تا کمک کنم، من تا زمانی در تیم ملی بسکتبال هستم که بتوانم مثمر ثمر باشم و اگر روزی به این نتیجه برسم که نبودنم بهتر است برای آبروی ورزش بسکتبال و خودم کنار می روم. از سویی دیگر قطعا این حق را به فدراسیون می دهم که هرکجا احساس کرد نمی توانم مثمر ثمر باشم من را کنار بگذارد و همین جا اعلام می کنم این حق را به فدراسیون می دهم. 

وی در مورد بحث مالی با فدراسیون هم گفت: بحث قرارداد در دنیا یک بخشش معطوف به مسایل مالی است اما در ایران همه دنبال چشم آبی ها هستند و همه چیز برای آنها مهیا است اما در حال حاضر بحث مالی نداریم. من آرزویم حضور در تیم ملی بوده است. چه زمانی که بازیکن بودم چه الان که مربی هستم و آمده ام تا موثر باشم.

هاشمی در مورد بازیکنان دو رگه‌ و حضور آنها در تیم ملی بسکتبال: هرکسی که پاسپورت ایرانی داشته باشد و با قوانین ما کنار بیاید، می تواند بازی کند، اما شایسته سالاری مهمترین اصل برای دعوت از بازیکنان است و اگر کسی از بازیکنان داخلی بالاتر باشد استفاده می‌کنیم و اگر یکسان باشند این حق بازیکن داخلی خواهد بود.

هاشمی در مورد حضور همزمان در تیم باشگاهی و تیم‌ ملی بسکتبال گفت: به آنچه در گذشته گفتم اعتقاد دارم و اجازه نخواهم داد منافع تیم ملی به خطر بیافتد. اما یک نکته مهم این است که من قطعا سال آینده در هیچ باشگاهی نخواهم بود و فقط به تیم ملی می پردازم.

وی تاکید کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که احساسات و عواطف در آن تاثیرگذار بوده و اتفاقاتی در گذشته رخ داده که از این مسأله نشات گرفته است. مربی تیم ملی باید بازیکنان را درک کند و این مسأله نیازمند درایت و نظم است اما اگر بازیکنی به تیم ملی آسیب بزند قطعا او را کنار خواهم گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس واقعیت حرکت می کنیم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بهترین و شایسته ترین نفرات به این تیم ملحق شوند، برای موفقیت نیازمند حمایت و پشتیبانی هستیم و رسانه ها نقش مهمی در این خصوص دارند، امیدوارم تلاش همه ما با سربلندی بسکتبال ایران همراه باشد و تیم خوبی را آماده مسابقات پیش رو کنیم.

هاشمی گفت: در مورد اردوهای تیم ملی هم باید بگویم مخالف تعدد اردو هستم چون هم به بازیکن و هم باشگاه ها لطمه می زند و بر اساس یک برنامه زمانبندی پیش خواهیم رفت.

۴پ۵۴