گزارش روز؛ بررسی عملکرد بایرن مونیخ در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

گزارش روز؛ بررسی عملکرد بایرن مونیخ در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

پایگاه خبری فوتبالی - با اتمام مهلت قانونی جابجایی بازیکنان فوتبال در قاره اروپا، در پایان شب گذشته پنجره نقل و انتقالات اروپایی نیز تا حدود 5-4 ماه دیگر یعنی حوالی ماه ژانویه، بسته شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های آلمانی، با اتمام ماه آگوست پنجره نقل و انتقالاتی تابستانه در اروپا بسته شد و باواریایی ها کار خود را با 4 خرید پایان دادند.

بایرن مونیخ همچنین 4 بازیکن از بازیکنان اصلی خود را نیز از دست داد که شامل دیوید آلابا، جرومه بواتنگ، نوبل که به صورت قرضی واگذار شده و خاوی مارتینز بودند.

در بین سه بازیکنی که به صورت دائمی مونیخ را ترک کردند، داوید آلابا راهی رئال مادرید شد. آلابا در حالی بایرن را ترک کرد که در بازار قیمتی 60 میلیون یورویی داشت و تا پیش از انتقال مسی به پاریسن ژرمن، به عنوان گران ترین بازیکنی که به صورت آزاد خریداری شده، شناخته می شد. آلابا همچنین در کنار داگلاس کاستا (سال 2018) با ارزش ترین بازیکن تاریخ باواریایی ها (از زمان قیمت گذاری بازیکنان) لقب گرفت که تیم را ترک می کند.

بواتنگ و مارتینز از مدت ها قبل خروجشان قطعی بود که یکی به لیگ قطر و دیگری به لیگ فرانسه و لیون پیوست. نوبل نیز به صورت قرضی به تیم تحت هدایت نیکو کواچ یعنی موناکو پیوست.

در بین خریدهای بایرن مونیخ نیز اوپامکانو و عمر ریچاردز از پیش مشخص شده بود. مدافع فرانسوی لایپزیش با 42.5 میلیون یورو خریداری شد. عمر ریچاردز نیز به صورت آزاد از ردینگ به مونیخ آمد. سپس اسون اولرایش با اتمام قراردادش از هامبورگ بار دیگر لباس بایرن مونیخ را به تن کرد.

اما گل سرسبد خریدهای مونیخی ها در تابستان، قطعا مارسل سابیتزر بود که در یکی دو روز اخیر خریداری شد. سابیتزر طبق گزارشات با تنها 15 میلیون از لایپزیش جدا شد تا باواریایی ها یک بازیکن چند پسته جذب کرده باشند.

در بین بازیکنان قرضی نیز فروختل و کوئیزانس به بایرن مونیخ بازگشتند که با وجود قصد باشگاه برای واگذاری آن ها، در مونیخ ماندگار شدند.

بایرن با در نظر گرفتن مبلغ پرداختی برای ناگلزمان، بیش از 70 میلیون یورو در این بازار هزینه کرد که در یک دهه اخیر، تقریبا برابر با هزینه باشگاه در فصل 2012 -13 (70 میلیون یورو) و بعد از فصول 2019-20 (85 میلیون یورو) و 2017-18 (84 میلیون) قرار می گیرد.

باواریایی ها تقریبا برای هر بازیکن جدا شده و پست مورد نیازشان یک جایگزین جذب کردند. در خط دروازه نوبل جدا شد و اولراییش جذب شد. در خط دفاع جرومه بواتنگ و دیوید آلابا جدا شدند. دایوت اوپامکانو به عنوان جایگزین صرف بواتنگ خریداری شد و عمر ریچاردز برای سمت چپ خط دفاعی جذب شد تا هرناندز رسما به مرکز میدان منتقل شود. در مرکز زمین نیز مارتینز مونیخ را ترک کرد و بایرن به عنوان جانشین مارسل سابیتزر را به مونیخ آورد.

9404