والیبال نوجوانان جهان/ غول آمریکای جنوبی به زانو درآمد/ ایران بازهم به لهستان رسید

والیبال نوجوانان جهان/ غول آمریکای جنوبی به زانو درآمد/ ایران بازهم به لهستان رسید

پایگاه خبری فوتبالی- تیم والیبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان توانست آرژانتین را شکست داده و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

به گزارش فوتبالی، در آخرین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی که امروز به میزبانی سالن 12 هزارنفری آزادی برگزار شد، نوجوانان ایران میزبان آرژانتین بودند.

دو تیم درحالی مقابل هم صف‌آرایی کردند که شاگردان مسعود آرمات مرحله گروهی را با 3 برد و یک باخت و ایستادن در رده دوم گروه A تمام کرده بودند تا در یک‌شانزده نهایی هم با غلبه سه امتیازی مقابل جمهوری چک راهی یک‌چهارم شوند.

در طرف مقابل آرژانتین که کارنامه‌ای از سه عنوان مشترک سومی در سال‌های 2005، 2007، 2009 و البته مقام نایب قهرمانی سال 2015 را در کارنامه دارد در این دوره از رقابت‌ها موفق به صدرنشینی گروه D با 4 پیروزی متوالی در مرحله مقدماتی شد و با از پیش رو برداشتن تایلند، راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

تقابل ایران و آرژانتین اما با شروع بسیار خوب نوجوانان کشورمان در ست اول آغاز شد و شاگردان پابلو ریکو هرچند که گام به گام پیش آمدند اما درنهایت در امتیاز 25 بر 21 متوقف شدند تا ست به سود ایران تمام شود.

در ست دوم علی‌رغم بازی نزدیک ایران مقابل حریف این آرژانتین بود که به امتیاز 26 بر 24 رسید تا در ست سوم جبران مافات کند و با کسب امتیاز 25 بر 19 بازی را به ست چهارم بکشاند.

چهارمین ست بازی با اختلاف امتیاز بالا برای ایران همراه بود به طوری که فاصله تا امتیاز 20 بر 8 به سود ایران پیش رفت و آرژانتین به زحمت و در امتیاز 10 بر 23 توانست امتیازاتش را از تک رقمی بودن خارج کند. درنهایت ایران با کسب امتیاز 25 بر 11 بازی برد حریف لهستان در مرحله نیمه‌نهایی شد.

مسعود آرمات درآغاز بازی از ترکیب اولیه یوسف کاظمی، یونس جوان، امیرحمد گلزاده، پوریا حسین‌خانزاده، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) استفاده کرد.

گفتنی است ایران با 2 قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و 2 مدال برنز در رتبه سوم پرافتخارترین تیم‌های والیبال نوجوانان زیر 19 سال جهان قرار دارد.

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان که از دوم شهریورماه با حضور 18 تیم آغاز شده است، روز پنج‌شنبه هفته جاری به پایان می‌رسد.

6641