والیبال نوجوانان جهان| شاهکار بلغارها در نبرد مدعیان قاره سبز/ مصر هم برد

والیبال نوجوانان جهان| شاهکار بلغارها در نبرد مدعیان قاره سبز/ مصر هم برد

پایگاه خبری فوتبالی- تیم والیبال نوجوانان بلغارستان با شکست حریف قدرتمند اروپایی خود (ایتالیا) به عنوان نخستین تیم به مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان در تهران صعود کرد.

به گزارش فوتبالی، در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان امروز دو تیم نیجریه و مصر برای حضور در جمع تیم های نهم تا دوازدهم در سالن فدراسیون با یکدیگر روبرو شدند.

در این دیدار مصر در ست های دوم، سوم و چهارم با نتایج 25 بر 19، 25 بر 21 و  25 بر 23 و نیجریه ست اول را 25 بر 22 پیروز شدند و نهایتا این مصری ها بودند که سه بر یک برتری را به خود اختصاص دادند.

در پایان بازی اسامی بازیکن تیم مصر با کسب 24 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شد.

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان امروز (سه‌شنبه) با هشت دیدار در تهران پیگیری خواهد شد و در نخستین مسابقه سالن 12 هزار نفری تیم‌های ایتالیا و بلغارستان به مصاف یکدیگر رفتند.

ایتالیا و بلغارستان در مرحله حذفی موفق به شکست نیجریه و مصر شدند تا ادامه رقابت‌های خود را در جمع هشت تیم برتر این مسابقات پیگیری کنند.

تیم والیبال نوجوانان ایتالیا که در پنج دیدار قبلی خود در این رقابت‌ها سه بر صفر به پیروزی رسیده بود، در ست‌های دوم، چهارم و پنجم مسابقه برابر بلغارستان با امتیازهای 27 بر 25، 31 بر 29 و 18 بر 16 مغلوب شد، اما در ست‌های اول و سوم به ترتیب با امتیازهای 27 بر 25 و 25 بر 21 حریف خود را شکست داد تا در مجموع سه بر دو مغلوب این تیم شود.

بلغارستان با کسب این پیروزی به عنوان نخستین تیم به مرحله نیمه‌نهایی و گروه چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد. این تیم در نخستین دوره مسابقات نایب قهرمان شده بود.

لاجوردی پوشان ایتالیا در حالی مغلوب شدند که در شانزده دوره قبلی این مسابقات چهار مدال (یک طلا، یک نقره و دو برتز) در گنجینه افتخارات خود ثبت کردند.

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان که از دوم شهریورماه با حضور 18 تیم آغاز شده است، روز پنج‌شنبه هفته جاری به پایان می‌رسد.

7474