گزارش روز؛ بررسی ویژگی های خرید جدید مونیخی ها از لایپزیش

گزارش روز؛ بررسی ویژگی های خرید جدید مونیخی ها از لایپزیش

پایگاه خبری فوتبالی - بایرن مونیخ در جهت تقویت خط هافبک خود اقدام به خرید هافبک 27 ساله لایپزیگ کرد. بازیکنی که البته فصل پیش زیر نظر ناگلزمان سرمربی بایرن بازی کرده است.

به گزارش فوتبالی، با تایید باشگاه لایپزیش، مارسل سابیتزر راهی بایرن مونیخ شده است. اما این انتقال چه فوایدی برای باواریایی ها دارد؟

تقویت خط میانی

ورود سابیتزر عمق بیشتری به خط میانی بایرن خواهد بخشید. در حال حاضر کیمیش و گورتزکا گزینه های اول برای حضور در این خط هستند؛ ولی پس از این دو نفر، بایرن تولیسو را در اختیار دارد که جدا از مصدومیت های طولانی، بحث فروش این هافبک فرانسوی بحث روز مونیخ است. از این رو، گزینه بعدی می تواند سابیتزر باشد و حتی جدا از حضور گورتزکا و کیمیش، سابیتزر شانس حضور در زمین را دارد (با توجه به ترکیب ناگلزمان) که کمک می کند گورتزکا آزادی عمل بیشتری داشته باشد.

جدا از این مورد بازی سابیتزر از میل او به هجوم حکایت دارد و می تواند جلوی کیمیش و گورتزکا برای ایجاد موقعیت گلزنی نقش آفرینی داشته باشد، سابیتزر در هر 186 دقیقه حضور در زمین در دیدار های بوندسلیگا توانسته گل به ثمر برساند که این آمار برای کیمیش 187 و گورتزکا 196 دقیقه است. 

سابیتزر 49 درصد دوئل ها رو با موفقیت پشت سر گذاشته است، کیمیش 54 درصد و گورتزکا نیز با 49 درصد پشت سر کیمیش قرار دارد. جاشوا کیمیش البته با 99 لمس، بالاترین میانگین لمس توپ را در میان تمامی هافبک های بوندسلیگا دارد. این عدد برای گورتزکا 61 و سابیتزر 62 می باشد.

از دید تحرک و دوندگی میانگین مشابهی برای هر سه بازیکن دیده می شود. یعنی سابیتزر 11.6 کیلومتر و رکورد سرعت 34.5، کیمیش 12.19 کیلومتر و سرعت 33.10 و گورتزکا 11.5 و سرعت 34.4

وینگر چهارم

ورود سابیتزر جدا از کمک به خط هافبک می تواند دست ناگلزمان را برای استفاده از وینگرهای مختلف نیز باز کند، بایرن پیش تر از وینگ های روبن و ریبری بهره می برد و اکنون از گنبری، سانه و کومان استفاده می کند و سابیتزر می تواند مهره چهارم این پست باشد. سابیتزر جدا از این نقش حتی قادر است به عنوان نقش شماره 10 و پشت مهاجم مرکزی نیز ایفای نقش کند.

سابیتزر در اصل به عنوان وینگر راست بازی می کرد و تحت هدایت ناگلزمان در لایپزیگ نقش مشابه آن چیزی که شواین اشتایگر در بایرن داشت بر عهده گرفت، از هافبک راست به هافبک مرکزی تبدیل شد. سابیتزر می تواند این پست ها را با توجه به سابقه خود ارائه دهد که البته شرایط در بایرن متفاوت است. حضور جمال موسیالا به وضوح می تواند نشان دهد که ناگلزمان، سابیتزر را برای مرکز خط هافبک خود می خواهد.

تیمی خطرناک تر

یکی از ویژگی های بایرن در سال های اخیر، بازی هجومی بوده است و در رکوردهای گلزنی نام بایرن همیشه حاضر بوده است. اضافه شدن سابیتزر به توجه به میل هجومی بودن او می تواند این خصیصه بایرن را تقویت کند و این تیم بیش از پیش خطرناک شود. سابیتزر فصل پیش 8 گل به ثمر رساند، آماری که برای یک هافبک میانی آمار خوبی است. در بایرن، لواندوفسکی با 41 گل، مولر 11 و گنبری با 10 گل از او جلوتر هستند، می توان تجسم کرد با ویژگی بازی بایرن، او بتواند آمار بهتری در این تیم نیز داشته باشد.

روش ناگلزمان 

باید گفت که خریدهای بایرن با مشورت ناگلزمان، سرمربی فصل اخیر لایپزیش انجام می شود، از این رو ناگلزمان بازیکنی را که می خواست به دست آورد. سابیتزر تحت هدایت ناگلزمان کار کرده است. ناگلزمان مربی ای بود که او را از پست وینگ به مرکز آورد و کاپیتان تیم خود کرد و می توان در نظر گرفت برای او در بایرن برنامه دارد. ناگلزمان به سابیتزر اعتماد دارد و سابیتزر نیز می داند ناگلزمان از او چه چیزی می خواهد.

9404