گزارش ایرنا/ وعده هایی که هرگز کام تیم فوتبال فجر سپاسی را شیرین نکرد

گزارش ایرنا/ وعده هایی که هرگز کام تیم فوتبال فجر سپاسی را شیرین نکرد

پایگاه خبری فوتبالی- بیست و هشتم تیرماه  ۱۴۰۰، در این روز تیم فوتبال فجرشهید سپاسی شیراز پس ازهشت سال به لیگ برترصعود کرد، متعاقب آن جشن خیابانی برپا شد و موجی ازشادی و امید دردل هواداران به وجود آمد و وعده هایی هم داده شد که نه تنها کام تیم فجر را شیرین نکرد بلکه تلخ‌تر هم کرد؟

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، معجزه ای صورت گرفت و با تلاش بازیکنان، مربیان و دست اندرکاران باشگاه  تیمی که هرگز برای صعود بسته نشده بود سرانجام به لیگ برتر صعود کرد وهمه از این صعود حتی در خارج از استان هم خوشحال شدند. 

دراین هیاهوی صعود، موجی از تبریک همه جا را فرا گرفت،مسئولان استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و ... هر کدام به فراخورحال خود وعده هایی دادند که هیچ کدام تاکنون محقق نشده است.

مصوبه ۳۰ میلیاردی شورای پنجم برای فجر چه شد؟

بازار تبریک پراکنی و وعده آوری گرم بود؛ شورای پنجم شیراز که پایان دوره خود را پشت سرمی گذاشت برای صعود تیم فجر پاداش ۳۰ میلیارد ریالی  و برای ورزشکاران و مریبان فارس که سهمیه صعود به پارالمپیک و المپیک را کسب کرده بودند،  ۵۰۰ میلیون ریال مصوب کرد اما هنوز این مصوبه به باشگاه فجر و ورزشکاران پرداخت نشده و معلوم نیست که درکجای پیچ و خم های اداری گیر کرده است. 

پاداش بازیکنان تیم فجر که قبل ازبازی آخر وعده داده شد به کجا رسید؟ این بدقولی ها موجب شد که بسیاری از بازیکنان تاثیرگذارتیم فجراین تیم را ترک کنند در حالی که دوست داشتند در لیگ برتر هم برای تیم فجربازی کنند.

صداهایی که هرگزشنیده نشد، فرصت هایی که از دست رفت

حدود ۴۰ روز است که از صعود تیم فجر می گذرد در این مدت صدای علی اصغر کلانتری  سرمربی تیم که بیش از هرکس برای تیمش دغدغه داشت و می خواست که وعده ها عملی شود هرگز شنیده نشده و یا اینکه نخواستند بشنوند تا یک فرصت طلایی برای بستن تیمی قوی در لیگ برتر از دست برود.

حتی صدای فریاد نایب رییس سابق فدراسیون فوتبال، بازیکنان، پیشکسوتان، کارشناسان و هواداران آن هم در دوران نبرد با کرونا هم به هوا برخاست که برای فجرسپاسی و قشقایی آنهایی که  شعار دادند و عکس یادگاری گرفتند، چه کار کردند؟  

رقابت سخت فجر ی ها با تیم های متمول و صنعتی

هم اینک مدتی است که تیم های لیگ برتری مشغول  یارگیری هستند هر چند بضاعت تیم فجر اجازه نمی دهد در بازار بی حساب و کتاب نقل و انتقال بازیکنان با تیم های متمول رقابت کند اما اگر وعده ها عملی و تیم فجر با بودجه مناسب وارد بازار خرید بازیکنان می شد آن وقت کلانتری سرمربی تیم  می توانست تیمش را طوری ببنند که هواداران دغدغه سقوط دوباره نداشته باشند.

هر چند که فجری ها با چند بازیکن فصل گذشته خود و یکی ۲ بازیکن جدید  قرارداد بسته اند اما فهرست ۱۹ نفره  سرمربی تیم که بر اساس نیاز به  باشگاه داده هنوز عملی نشده است و به نظر می رسد که با تاخیری که در شروع لیگ برتر به وجود آمده بهترین فرصت بود تا با بازیکنان مورد نیاز تیم مذاکره و قرارداد بسته می شد.

با این حال فجری ها بر اساس آنچه گفته بودند هشتم شهریورماه تمرینات خود آغاز کردند تا دلخوشی هواداران فراهم شود اگر چه  باید این تیم هرچه زودتر تمرینات بدنسازی  با تمام بازیکنان آغاز تا خیال کادر فنی راحت شود.

نمایندگان شیراز در مجلس بگویند برای فجر و قشقایی چه کردند؟

درحالی که حدود ۱۸ ماه از انتخاب نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی می گذرد و زمانی که فجر به لیگ برتر صعود کرد وعده هایی داده شد که همه امیدوار شدند این تیم با قدرت در لیگ برتر شرکت خواهدکرد و دیگر دغدغه مالی نخواهد داشت اما این اتفاق نیفتاد.

 مهدی فروردین رییس فراکسیون  ورزش مجلس و دیگر نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی که با رای مردم و جامعه ورزش روی صندلی داغ بهارستان نشستند شفاف سازی کنند که تاکنون چه قدم هایی برای تیم های فجر و قشقایی و حتی ورزش فارس برداشته اند؟

اینکه مرتب به نام شهید سپاسی و شهدای قشقایی اشاره شود تا زمانی که وعده های مالی محقق نشود دردی از این ۲تیم دوا نخواهد کرد، درلیگ برترحمایت معنوی به چه دردی می خورد؟ با شعار هر چقدر در امر ورزش سرمایه گذاری کنیم نمی شود تیم ها را  با دست خالی روانه مسابقات لیگ برتر و دسته یک کرد.

هر چند دیرشده اما دراین فرصت اندکی که باقی مانده باید وعده ها عملی تا تکلیف بازیکنان تیم ها مشخص شود زیرا اگر در زمان نقل و انتقال به تیم های فجروقشقایی کمک نشود دیگر نمی توان انتظار داشت که تیم ها قوی بسته شوند.

نوش دارو  بعد از مرگ سهراب

اگر پس از پایان یافتن فصل نقل و انتقال به تیم فجر کمک شود به مانند نوش دارویی می ماند که بعد از مرگ سهراب می آید و دیگر هیچ فایده ای نخواهد داشت.

کاش فریادها و گریه برای دفاع از ورزش فارس صورت می گرفت

هنگام بررسی صلاحیت وزیران  پیشنهادی دولت سیزدهم زمانی  که نوبت به وزیرپیشنهادی ورزش و جوانان رسید در یک اتفاق بی سابقه رییس فراکسیون ورزش مجلس با فریاد و سردادن گریه آنقدر احساسی صحبت کرد و به در و دیوار کوبید که تعجب جامعه ورزش ایران را برانگیخت.

حال اینکه بعد از ۴۲ سال که از انقلاب اسلامی می گذرد یک چهره کاملا ورزشی و قهرمانی که می داند دغدغه ورزش چیست به نام حمید سجادی داوطلب وزارت ورزش و جوانان شد تا سکان کشتی به گل نشسته ورزش را به ساحل آرامش برساند، طبیعی بود که مخالفان و موافقانی هم داشته باشد.

اما نکته تاریک آن روز صحن علنی مجلس رفتار دور از انتظار مهدی فروردین نماینده فیروزآباد، قیرو کارزین، فراشبند و رییس فراکسیون ورزش بود که به گفته خودش ۳۰ سال سابقه ورزشی دارد، انتظار می رفت همانگونه که سال ها با آرامی و متانت روی نیمکت تیم قشقایی می نشست در مجلس به عنوان یک مخالف سخن به زبان می آورد نه اینکه بخواهد با جنجال و فریاد و گریه مخالفت خود را با یک چهره کاملا ورزشی اعلام کند.

سرانجام با رای نمایندگان مجلس، قهرمان دو ومیدانی ایران و آسیا سکان وزارت ورزش و جوانان  را در دست گرفت تا  موجی از شادی و امید در دل علاقه مندان به ورزش و بزرگان رشته های مختلف ورزشی ایجاد کند تا ورزش ما بتواند دوباره در میدان های مهم جهانی و به ویژه المپیک خود را بهتر نشان دهد.

تیم شهدای قشقایی شیراز
انتظار قشقایی  

اما تیم قشقایی شیراز که در لیگ دسته یک با وجود اینکه خوب بازی می کرد نتوانست به جایگاه واقعی خود برسد هر چند سهمیه خود را حفظ کرد اما مدیرعامل این باشگاه به دلیل حمایت نشدن قصد داشت تا تیم را به استانی دیگر واگذار کند اما این تیم با وعده نمایندگان مجلس به ویژه نماینده فیروزآباد، در شیراز ماند.

 اما مردم که به نماینده خود رای دادند انتظار دارند هر چه زودتر تکلیف این تیم هم مشخص شود تا با بستن  تیم قوی روانه مسابقات دسته یک شوند و آنها هم به لیگ برتر صعود کند تا خاطره داشتن ۲ تیم در لیگ برتر برای فارسی ها تداعی شود.

 سخنی با وزیر ورزش و جوانان

حال که حمید سجادی که استخوان خرد کرده ورزش است بر مسند وزارت ورزش و جوانان نشسته است اهالی ورزش فارس انتظار دارند تا نگاهی هم به ورزش فارس استان پر استعداد شود و دغدغه هواداران تیم های فجر سپاسی و قشقایی نیز برطرف شود و با نگاه عدالت محوری که در دستور کار قرار دارد شاهد اوج  نماینده های فارس در لیگ های مختلف کشور باشیم.

اهالی فوتبال فارس همچنین از وزیر ورزش و جوانان می خواهند تا مشکلات ورزشگاه پارس شیراز را که مجری آن شرکت توسعه اماکن وزارت ورزش است هر چه زودتر برطرف کند تا دیدارهای ابتدایی تیم فجر سپاسی در لیگ برتر به دلیل مهیا نبودن این ورزشگاه ۵۰ هزار نفری به استان های همجوار کشیده نشود و برای ورزشگاه حافظیه هم فکری اساسی کند، ضمنا مجمع نمایندگان فارس این موضوع مهم را در دستور کار خود قرار دهند و آن را پیگیری کنند.  

هم اینک روند بازسازی زمین ورزشگاه پارس متوقف شده است. 

رقابت های دوره بیست و یکم لیگ برتر فوتبال کشور با نام جام خلیج فارس با شرکت ۱۶  تیم پس از چندین بار تغییر در شروع آن قرار است از اواخر  مهرماه آغاز شود، اگر بازهم تاریخ تغییر نکند.

تیم های سایپا تهران و ماشین سازی تبریز از لیگ برتر دوره بیستم سقوط کردند و تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و هوادار تهران جایگزین آنها شدند.

7474